هادی غفاری: اصلاح‌طلبان بیش از گذشته با یکدیگر متحد هستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: امروز کسانی که در گذشته جزو آرای خاموش به حساب می‌آمدند هم به اصلاحات روی آوردند لذا وضعیت اصلاحات امروز از هر زمان دیگری بهتر است.

به گزارش امید به نقل از ایلنا،حجت‌الاسلام هادی غفاری  با اشاره به سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر شعار آزادی مردم در سال ۵۷ گفت: در قانون اساسی که امام نیز به آن اعتقاد راسخ داشت آزادی بیان به عنوان حقوق اساسی مردم ذکر شده است و در آن هیچ شکی نیست.

در این سال‌ها شاهد شنیده شدن صداهای مختلف از کشور نبودیم

این فعال سیاسی تصریح کرد: نظر امام این بود که باید در جامعه هم آزادی بیان و هم آزادی پس از بیان وجود داشته باشد. وقتی در جامعه تنها یک صدا شنیده شود، مردم نسبت به آن بی‌تفاوت خواهند شد. ما در این سال‌ها شاهد شنیده شدن صداهای مختلف از کشور نبودیم. امروز افرادی، جریان‌های آزادیخواه را که مدافع مردم و رای آنها هستند، مورد حمله قرار می‌دهند.

به دنبال آزادی‌های مصرح در قانون هستیم

نماینده مجلس اول شورای اسلامی افزود: در این میان برخی ما را به این متهم می‌کنند که آزادی را با لاابالی‌گری اشتباه گرفته‌ایم در حالی که من به عنوان یک روحانی به دنبال لاابالی‌گری نیستم٬ ما به دنبال آزادی‌های مصرح در قانون هستیم.

این فعال سیاسی تاکید کرد: با انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید عده‌ای که هیچ‌گاه احتمال نمی‌دادند اصلاح طلبان بتواننند یک کاندیدای واحد داشته باشند و قدرتمندانه وارد صحنه شوند٬ شاهد بودند در انتخابات ریاست جمهوری مردم به این افراد نه گفتند٬ به گونه‌ای که جمع کل آرای کاندیدا‌ها به علاوه آرای باطله به میزان آرای آقای روحانی نمی‌رسید.

وی افزود: این نتیجه رای قاطبه اصلاح‌طلبان بود. تمامیت خواهی جناح مقابل برای ما چیز جدیدی نیست از آن‌ها انتظاری جز این هم نداریم. جریان تمامیت خواه همواره به دنبال این است که هر کسی را که مقابلش قد علم می‌کند، خرد کند.

غفاری در بخش دیگر سخنان خود در خصوص هجمه‌هایی که به آیت الله هاشمی وارد می‌شود گفت: این سناریو سناریوی جدیدی نیست از انتخابات مجلس ششم کسانی که به شدت ضربه خورده بودند، به دنبال جبران آن هستند. امروز هم چون جریان اصلاحات مدافع آیت‌الله هاشمی است و ایشان نیز مواضع اصولی و خوبی را اتخاذ می‌کند و روند موجود به سمت وحدت هاشمی، روحانی و سیدمحمد خاتمی پیش می‌رود. رفتارهای تخریب‌آمیز آنها طبیعی است. بحث آنها هاشمی رفسنجانی نیست٬ بلکه می‌خواهند اندیشه اصلاحات را زمین بزنند، اما قطعا موفق نخواهند شد. اگر هم موفق شوند ما با این شکست هیچگاه نمرده‌ایم.

اگر اتفاق خاصی نیفتد٬ هاشمی پیروز مجلس خبرگان است

وی در مورد احتمال پیروزی آیت الله هاشمی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان گفت: اگر اتفاق خاصی نیفتد٬ یقینا آقای هاشمی پیش خواهد بود. آیت الله هاشمی جزو السابقون این نظام است٬ بنابراین طبیعی است که رای وی چشمگیر خواهد بود.

حمله‌ها به جریان اصلاحات٬ نشان از پویا بودن این جریان دارد

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: معتقدم که اصلاحات زمین خوردنی نیست. حمله‌هایی که به جریان اصلاحات می‌شود، نشان از زنده بودن و پویا بودن این جریان دارد.

غفاری در مورد فعالیت اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس نیز گفت: جریان اصلاحات هم اکنون در کشور با وحدت کار می‌کند و هیچ تفرقه‌ای میان اصلاح طلبان وجود ندارد، همه ما به دنبال یک حرکت منسجم برای انتخابات مجلس آینده هستیم و امروز بیش از هر تاریخی با یکدیگر متحد هستیم. اگر حریم‌ها شکسته نشود اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده رای خوبی کسب خواهند کرد.

وضعیت اصطلاحات امروز از هر زمان دیگری بهتر است

وی با اشاره به وحدت آیت‌الله هاشمی، ناطق نوری سید محمد خاتمی و حسن روحانی گفت: هم اکنون این وحدت بین بزرگان وجود دارد. امروز کسانی که در گذشته جزو آرای خاموش به حساب می‌آمدند نیز به اصلاحات روی آوردند، وضعیت اصطلاحات امروز از هر زمان دیگری بهتر است.

اصولگرایی این نیست که ارزش‌های اعتقادی و سیاسی مردم را زیر سوال ببریم

غفاری در مورد تعاملات دولت و مجلس و سوالات و استیضاح‌های متعدد نمایندگان از وزرا گفت: به هر حال افراد تمامیت‌خواه ذاتا با هر حرکتی غیر از خودشان مخالف هستند. این افراد به دنبال یک دولت مقتدر نیستند بلکه در پی دولتی هستند که صددرصد تسلیم رای آن‌ها باشند. من این تمامیت‌خواهان را اصولگرا هم نمی‌دانم اصولگرایی این نیست که ارزش‌های اعتقادی و سیاسی مردم را زیر سوال ببریم. اصولگرایی شعار افراد تمامیت‌خواه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: جبهه‌ای که امروز به عنوان اصولگرا شناخته می‌شوند، با شاخه‌های مختلف خود همه به دنبال تمامیت هستند و هیچ‌گاه قادر به تحمل رقیب خود نخواهند بود.

وی در مورد اینکه آیا دولت می‌تواند اقدام موثری در زمینه رفع حصر انجام دهد، گفت: ساز و کار اینکه دولت در این زمینه ورود پیدا کند، وجود ندارد، چرا که این مساله از یک سو امنیتی و از سوی دیگر غیردولتی است. امیدوارم مقدماتی فراهم شود که در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همه فرزندان نظام به دامن انقلاب و اسلام بازگردند.

افزودن نظر جدید