نیکلا سارکوزی بازداشت شد

رسانه های خبری از بازداشت رئیس جمهور سابق فرانسه و وکیل وی به دلیل ارتباط با یک پرونده فساد خبر می دهند.

به گزارش امید به نقل از مهر ، پلیس ضد فساد فرانسه “نیکلا سارکوزی” را بازداشت کرد. بازداشت سارکوزی به دنبال بازداشت وکیل وی و در راستای پاسخ گویی به اتهامات وارده به رئیس جمهور سابق فرانسه بوده است.

“تیری هرزوگ” وکیل سارکوزی روز گذشته بازداشت شده بود. بازداشت این فرد به دلیل تلاش های وی و موکلش (سارکوزی) برای اطلاع از روند رسیدگی به پرونده ای در خصوص فساد در انتخابات سال ۲۰۰۷ میلادی فرانسه انجام شده است.

سیستم قضایی فرانسه در حال تحقیق بر روی اتهامات وارده به سارکوزی در خصوص دریافت پول از “معمر قذافی” دیکتاتور معدوم لیبی، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ این کشور است.

گویا علاوه بر این موضوع، یک تلفن همراه نیز برای سارکوزی مشکل ساز شده است. تحقیقات نشان داده که سارکوزی یک خط تلفن همراه با نام مستعار در اختیار داشته که برای ارتباطات خود با قذافی از آن استفاده می کرده است.

وی به دریافت ۵۰ میلیون یورو از قذافی متهم است. سارکوزی و وکیل وی، در اقدامی غیر قانونی تلاش کرده اند تا از جزئیات رسیدگی به این پرونده مطع شوند و بازداشت هرزوگ در همین راستا انجام شده است. بر اساس قوانین فرانسه افراد متهم می توانند به مدت ۴۸ ساعت جهت پاسخگویی به سوالات از سوی پلیس بازداشت شوند.

سارکوزی پیش از این نیز متهم شده بود که در جریان انتخابات سال ۲۰۰۷ از یکی از ثروتمندان این کشور اختلاس کرده است، اما این اتهامات هنوز به اثبات نرسیده است.

بر اساس این گزرش، بازداشت سارکوزی و طرح اتهاماتی نظیر این به وی می تواند امیدهای او برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ را به باد دهد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید