نیروهای اصلاح طلب چندانی وارد دولت روحانی نشده‌اند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید نیروهای اصلاح طلب چندانی وارد دولت روحانی نشده‌اند.

به گزارش امید به نقل از سلام نو،بهروز شجاعی گفت: آقای روحانی در این ماه‌های ریاست جمهوری خود، نیروهای کار آمد دولت قبل را در کابینه و بدنه وزارت‌خانه‌ها و حتی در حوزه ریاست به کار گرفت. اما بر خلاف وی آقای احمدی‌نژاد از‌‌‌ همان روز اول شروع کرد به شخم زدن ادارات و همه اصلاح طلبان را خانه نشین کرد. بعد هم با توجه به وقایعی که اتفاق افتاد، بسیاری از چهره‌های اصلاح طلب چهار سال دوم ریاست آقای احمدی‌نژاد را در زندان، حصر و محدودیت گذراندند.

شجاعی درباره فعالیت مجدد اصلاح طلبان تاکید کرد: حالا که دولت آقای روحانی به پیروزی رسیده است، می‌توان این امید را داشت که فضای نفس کشیدن برای اصلاح طلبان پس از ۸ سال فراهم شود. به نظر می‌رسد از‌‌‌ همان ابتدا آقای روحانی تلاش کرد فضای امنیتی حاکم بر کشور را محدود‌تر کند و آرام آرام این فضا را بهبود دهد.

وی توضیح داد: هر چه این فضای امنیتی کمرنگ‌تر شود، به نفع اصلاح طلبان است. اصلاح طلبان به دنبال فکر، اندیشه و سخن گفتن هستند و در یک فضای امنیتی این امکان فراهم نیست. با توجه به این شرایط می‌توان گفت که اصلاح طلبان روزهای خوبی را در پیش خواهند داشت؛روزهایی که دوباره بتوانند بعد از چند سال دور هم بنشینند، فکر کنند و برای آینده تصمیم بگیرند. روزهایی که می‌توانند تشکل‌های خودشان را دوباره شکل دهند و منسجم‌تر در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور حضور داشته باشند و با توجه به درس‌هایی که از گذشته گرفته‌اند، بتوانند روزهای بهتری را نسبت به گذشته تجربه کنند.

شجاعی افزود: هر چند نیروهای اصلاح طلب چندانی به غیر از دو یا سه تن از چهره‌های شاخص، وارد دولت آقای روحانی نشده‌اند و بقیه از مدیران میانه رو بودند که گرایشات خاص سیاسی ندارند، اما با این حال اصلاح‌طلبانی که در داخل دولت هستند و در وزارت خانه‌ها کلیدی همچون وزارت رفاه، میراث فرهنگی و یا حکم سرپرستی وزارت علوم را داشتند، تلاش کردند تا بهترین کارنامه را از خود بر جای بگذارند. مثلا در وزارت رفاه شاهد ساماندهی وضعیت بیمه‌ها، پرداخت مطالبات بسیاری از طلبکاران بخش‌های نظام سلامت و... بودیم.

وی در پایان گفت: از آن طرف اصلاح طلبانی که خارج از دولت هستند نیز در این صد روز یار و یاور دولت بودند تا تجربیات خود را در اختیار مدیران جدید قرار دهند و برای آرام کردن فضا و واقعی کردن مطالبات مردم از دولت کمک کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید