نوه چرچیل ترامپ را "بی‌شعور احمق" خطاب کرد

پس از توئیت اخیر دونالد ترامپ علیه انگلیس، نوه وینستون چرچیل در پیامی در توئیتر وی را "بی شعور احمق" خطاب کرد. 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پس از اینکه رئیس جمهوری آمریکا رشد جرایم در انگلیس را با افراطی‌گری اسلامی مرتبط دانست، "نیکلاس سومس"، نوه چرچیل و عضو پارلمان از حزب محافظه‌کار در واکنش به توئیت ترامپ این هشتگ #Thenfixguncontrolyoudafttwerp (اول برو قوانینی برای کنترل سلاح وضع کن احمق بیشعور) را استفاده کرد.

 

ترامپ روز جمعه در پیامی توئیتری نوشت: طبق گزارش‌ها، جرایم سالانه در بریتانیا در بحبوحه "ترور اسلامی افراطی" ۱۳ درصد افزایش یافته است. اصلا خوب نیست، ما باید آمریکا را امن نگه داریم!

 

سومس تنها سیاستمدار انگلیسی نبود که اعتراض خود را به این توئیت اعلام کرد. در همین راستا برخی قانونگذاران انگلیسی با حمله به ترامپ، سخنان او را "مزخرف" دانسته و تاکید کردند رهبر ایالات متحده "با اشاره اشتباه به عامل افزایش تروریسم، موجب گسترش هراس و بیگانه‌هراسی می‌شود." دیگران هم او را به اشاعه "اخبار کذب" متهم کرده و تاکید کردند که تروریسم "سهم کوچکی" از جرایم در انگلیس را شامل می‌شود.

 

یوت کوپر، رئیس امور کشوری در کمیته تفحص انگلیس در واکنشی انتقادی گفت: جرایم مبتنی بر تنفر در بریتانیا تقریبا حدود ۳۰ درصد رشد داشته است و مزخرفاتی مثل این توئیت دونالد ترامپ با هدف تحریک هر چه بیشتر جرایمی از این دست، طراحی شده است.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید