نوبخت :رسانه ملی گاهی کار سخیفی در اطلاع‌رسانی به مردم انجام می‌دهد

سخنگوی دولت گفت: کلی و کیلویی گفتن آمار و ارقام رسمی دولت صحیح نیست.

 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا ، محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود ضمن تقدیر از خبرنگاران با بیان اینکه در پایان سال قرار داریم و شما می‌خواهید از فعالیت های دولت آگاه باشید، گفت: همه نهادهای کشور نگران سفره مردم هستند و ایم مساله برایشان دغدغه است.

کلی و کیلویی گفتن آمار و ارقام رسمی دولت صحیح نیست

او ادامه داد: بعداز بازگشت از سفر خوزستان در گفت‌وگوی خبری سیاست‌های دولت را بازگو کردم، گفتم که ما خواهان کاهش رکود اقتصادی هستیم و باید وضع معیشت مردم را بهبود ببخشیم. دولت یازدهم طرح‌هایی برای اقتصاد مقاومتی دارد، قصد ما افزایش تولید و توان ملی است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: از دو طریق می‌خواهیم به چرخه تولید با افزایش اعتبار دولتی و دادن تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی کمک کنیم.

او خاطرنشان کرد: باید به طور دقیق به مردم اطلاع‌رسانی شود، کلی و کیلویی گفتن آمار و ارقام رسمی دولت صحیح نیست. امروز مد شده از سوی منتقدان که بدون پژوهش به کارهای انجام شده «نه» بگویند.

۲۶ اسفند بهره‌برداری از مسیر منجیل و کنارگذر افتتاح خواهد شد

نوبخت گفت: مقرر شد به ۷۵۰۰ واحد ۱۶هزار میلیارد تسهیلات داده شود ، که ۱۱ هزار و ۲۹۴ واحد به صورت مستقیم به دولت مراجعه کردند و ۱۱ هزار و ۸۳۹ واحد نیز به استانداری مراجعه کردند و جمعا ۲۴ هزار و ۱۳۳ واحد ۱۶ هزار میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند. علت این که واحدها ۷۵۰۰ واحد بیشتر شد به این خاطر است که به واحدهای کوچکتر هم تسهیلات دادیم.

او ادامه داد : ۳۷ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باید اختصاص داده می‌شد که ۲۳ هزار میلیارد و ۶۷۵  میلیون تومان به طرح‌های عمرانی که ۸۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های نا‌تمام، ۲۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، ۳۰۰ میلیارد میلیارد تومان به بنیاد مسکن و ۴۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها داده شد.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: پنجشنبه ۲۶ اسفند بهره‌برداری از مسیر منجیل و کنارگذر افتتاح خواهد شد.

چهارراه کرمانشاه، رشت، ارومیه، همدان به شبکه سراسری راه‌آهن متصل می‌شود

او افزود: چهارراه کرمانشاه، رشت، ارومیه، همدان به شبکه سراسری راه‌آهن وصل خواهد شد.

رسانه ملی گاهی کار سخیفی را در اطلاع‌رسانی به مردم انجام می‌دهد

نوبخت با بیان اینکه رسانه ملی گاهی کار سخیفی را در اطلاع‌رسانی به مردم انجام می‌دهد، گفت: صدا و سیما از ما سوال کند که چه کارهایی انجام شده و بعد بر اساس پاسخ ما جست‌وجو کند و ببیند آیا راست می‌گوییم یا خیر.

او تاکید کرد: کار کارشناسی این نیست که با چند مصاحبه با مردم بگویید آثار اقدامات دولت قابل رؤیت نیست. از رییس محترم رسانه ملی قدردانی می‌کنم اما یک تیم سیاسی که برخی از برنامه‌ها را تهیه می‌کنند در زمره آنان قرار نمی‌دهیم. رسانه ملی دانشگاه است که باید مسیر درست را در اختیار مردم قرار دهد، انتقاد ما به تیم سیاسی ویژه‌ای است که تخریب‌ها را انجام می‌دهد.

اختصاص ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان در سال آینده

نوبخت درباره تعداد شاغلین در دولت یازدهم عنوان کرد: در پاییز سال ۹۲ ، تعداد ۲۳ میلیون و ۲۶۸ هزار ۹۰۹ نفر دنبال کار بودند که این عدد به ۲۵ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۵۵ نفر در امسال رسید، که از این تعداد ۱میلیون ۵۰۵ هزار و ۸۱۳ نفر به شاغلان اضافه شدند.

او ادامه داد: این پرسش مطرح است که رشد اقتصادی منجر به تعداد شغل و شاغلان می‌شود یا خیر، باید پاسخ داد خیر رشد حتما با اشتغال لزوما نباید همراه باشد اما با این حال تلاشمان این است که با رشد اقتصادی تعداد اشتغال افزایش یابد.

نوبخت گفت: امروز با فراکسیون مجلس جلسه داشتیم و صحبت شد ۱/۵ میلیارد بتوانیم از صندوق توسعه ملی برای  اشتغال روستایی اختصاص دهیم که از دستور کار خارج شد و در تلاش هستیم این کار انجام شود.

سخنگوی دولت عنوان کرد: با پیشنهاد دولت و مجلس ما برای سال آینده ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای رفع حقوق معوقه بازنشستگان صرف خواهیم کرد که از فرودین ماه هم تلاش می‌کنیم حقوق این عزیزان ما در کمیته امداد و بهزیستی ۲۰ درصد افزایش یابد.

در گذشته شب انتخابات هم سهام عدالت می‌دادند

نوبخت در پاسخ این سوال که توزیع سهام عدالت شائبه انتخاباتی وجود آورده است، گفت: در گذشته شب انتخابات هم این سهام عدالت را می‌دادند حال امسال که چندین ماه هم مانده است.

او ادامه داد: گزارش سازمان خصوصی‌سازی موجود است و بر طبق سررسید زمان فعلی وقت پرداخت سهام است.

سخنگوی دولت در مورد سفر به ترکیه و هشدارهای وزارت خارجه در این مورد گفت: منع قانونی برای سفر به ترکیه وجود، ولی وظیفه نمایندگان در کشورهای دیگر این است که نسبت به وضعیت داخلی موجود هشدار دهند.

او در مورد اینکه بودجه سال ۹۶ برای فرهنگ کم در نظر گرفته شده است، گفت: از ۵ هزار میلیارد تومان به ۷۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

از نامه روحانی به امیر کویت اطلاعی ندارم

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا از نامه روحانی به امیر کویت اطلاعی دارید، گفت: خیر؛ اطلاعی ندارم کویت همیشه خواستار رابطه با ما بوده است.

سیاست دولت این است که وارد حاشیه نشود

در ادامه خبرنگاری عنوان کرد که گفته می‌شود دولت زبان رسایی در قبال انتقاد ندارد که نوبخت پاسخ داد: آنچه صورت گرفت باید منعکس شود و شورای اطلاع‌رسانی این‌ها را تبیین خواهد کرد. سیاست دولت این است که وارد حاشیه نشود اما کارهایی که انجام داده است باید اطلاع‌رسانی شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که در پایان کار دولت هجمه‌های زیادی علیه دولت می‌شود که عمده آنها در خصوص عملکرد اقتصادی دولت است گفت: ۲۴ بند از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف راهبردی در مقدمه این سیاست‌ها تبیین شد تا رشد پویایی داشته باشیم. برای تحقق این ۲۴ بند، اقداماتی و این بندها در ۱۲ برنامه خلاصه کردیم، برای اجرای این برنامه‌ها باید ۵۶ طرح تعریف می‌شد و برای اجرای طرح‌ها ۲۰۰ پروژه تعریف شد. هر وزار تخانه‌ای می‌داند از این ۲۴ بند کدام طرح‌ها و پروژه‌ها مخصوص این مساله است الان قابل مطالعه است که هریک از این برنامه‌ها اجرا شد.

او ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارش‌ها را خواسته و تیم نظارتی هم نظارت می‌کند. برای عمکلرد اقتصاد مقاومتی دولت هم باید از مسئولان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دعوت شود تا مشخص شود و رسانه‌ها نیز گزارش‌های این ستاد را دریافت خواهند کرد تا روشن شود چه اقداماتی انجام شده است.

تخریب‌های احمدی‌نژاد را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد تاکنون سه نامه خطاب به روحانی نوشته و مطالبی را مطرح کرده آیا دولت قرار است هچنان منفعلانه سیاست سکوت را دنبال کند. قرار نیست در آستانه انتخابات که این تخریب‌ها آغاز شده دولت روشنگرانه پاسخی در واکنش به  این هجمه‌ها برای افکار عمومی داشته باشد، گفت: دست به مکاتبه ایشان به روسای‌جمهور و مقام‌های مختلف که خوب است.

او افزود: البته نباید انتظار داشت که هر نامه‌ای که می‌نویسد پاسخ دهیم روابط عمومی وزارت اقتصاد و سایر نهادها پاسخ ایشان را خواهند داد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: پرداختن به این موضوع وقت‌گیر است و نباید به آن پرداخت، باخبرم چیزهای دیگری هم که مطرح کرده و دولت با سکوت از کنارش گذشته این بدان معنی نیست که ما کاری انجام نداده‌ایم به مراجع قضایی اعلام شده و ما پیگیر گفته‌ها تخریب‌ها هستیم.

این که می‌گویند یارانه را چند برابر می‌کنیم خلاف است‌

نوبخت در ادامه با اشاره به عملکرد دولت عنوان کرد: ما به صندوق بازنشستگان ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر علاوه بر ۱۱۰ میلیارد پرداخت کرده‌ایم تا کم و کسری وجود نداشته باشد. دولت حقوق همه را پرداخت کرده است ولی بعضی از دستگاها پول را گروگان گرفته‌اند تا از دولت پول اضافه بگیرند این درست نیست حقوق‌ها را پرداخت کنید ما پرداخت‌های مورد نیاز دستگاها را پرداخت می‌کنیم.

او در مورد اینکه برخی در وعده‌های انتخاباتی خود از چندین برابر شدن یارانه می‌گویند، گفت: بحث از جایی مطرح شد که گفتند ۷۶ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان پول گرفته می‌شود، آمدند این ۷۶ هزار میلیارد تومان را حساب  و کتاب کردند و برای این که صورت حساب در بیاورند می‌گویند فلان قدر بنزین می‌فرشیم فلان قدر گاز اما مساله مهم این است که آیا این ۷۶ هزار میلیارد پول سازمان هدف‌مندی  است خیر  نیست، پول چند شرکت است مانند پالایش و پخش که  بعد از کسر هزینه‌های جاری خالص باقی مانده را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌دهند، اختصاص تمامی درآمدها یعنی نه بودجه به سلامت و بهداشت بدهیم، نه طرح‌های عمرانی و نه خدمات.

نوبخت یادآور شد: این که می‌گویند یارانه را چند برابر می‌کنیم خلاف است‌، بله می‌شود ۴۵ هزار تومان را ۴۵۰ هزار تومان کرد در صورتی که از بودجه برداشت کنیم و یا بنزین بشود لیتری ۱۰ هزار تومان که این گونه بیانات درست نیست. در ذهن مردم القا نکنید که حق شما بیشتر از این است که به نفع مصالح ملت نیست.

رسانه ملی امانت در دست مسئولان است

سخنگوی دولت درباره روابط بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: درخواست این بود که روابط کشورهای شورای خلیج فارس بهبود پیدا کند، پاسخ ایران این بود که ما همیشه خواهان این امر هستیم در جلسه هم این اراده وجود داشت.

او در مورد سکوت صداوسیما درباره رشد اقتصادی در دولت یازدهم عنوان کرد: از این که رسانه ملی دولت را تخریب نکرد که رشد اقتصادی ۱۱/۶ بود تشکر می‌کنم، تخریب دولت صحیح نیست، رسانه ملی امانت در دست مسئولان آن است ، ما اعتبارات سازمان صدا و سیما را صد در صد پرداخت کرده‌ایم هر چند که نمی‌گویم بیشتر هم پرداخت کرده‌ایم و تا بهبود وضع خیلی فاصله داریم.

رییس‌جمهور بر میثاق و پیمان خودشان وفادار هستند

نوبخت در مورد عدم اجرای اصل ۴۴ در بعضی از باشگاه‌های دولتی مثل استقلال و پرسپولیس گفت: ما قبلا یک خیز برای واگذاری برداشتیم که زمینه‌های لازم فراهم نشد، دولت در حد توان خودش به این دو باشگاه کمک می‌کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی اعلام شد اما اصلاح‌طلبان خواهان رفع محدودیت‌های سیاسی مثل ممنوع‌التصویری شدند آقای روحانی چه پاسخی دارند، گفت:  هنگامی پاسخ از سوی دولت است و یا زمانی ستاد است که صحبت‌های لازم در این مورد را انجام می‌دهد. آقای رییس‌جمهور بر میثاق و پیمان خودشان وفادار هستند، البته این که چقدر این وعده‌ها تحقق گرفته و خواست مردم است باید به شرایط نگاه کرد.

وزیر اطلاعات پیگیر مدیران دوتابعیتی است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مورد حذف بند ۳۸ ب نامه ششم توسعه در مورد حقوق مدیران، و اینکه آیا این کار باعث شد که دیگر سقفی در مورد پرداختی مدیران نباشد، گفت: راجع به نظر مجلس برای قائل شدن سقف، فرایندی برای انطابق در شورای نگهبان و مجمع تشخیص انجام شد اما نافی اختیار دولت و انتخاب سقف توسط دولت نیست.

او ادامه داد: ما همچنان سقف کمتر از ۱۰ میلیون برای مدیران را داریم که شامل همه نوع پرداخت‌ها از جمله پاداش دریافتی‌های اتفاقی می‌شود. حتی اساتیدی که در دانشگاه هستند و در مسند مدیریت هم هستند با حقوق‌دان‌ها، بازهم سقف دریافتی‌شان ۱۰ میلیون خواهد بود. در برخی موسسات  خصوصی دو تا سه برابر این حقوق می‌دهند و گفته می‌شود این مساله باعث خارج شدن نخبگان از بدنه دولت می‌شود. با این حال پرداختی دولت به مدیران به این صورت است.

سخنگوی دولت در مورد نحوه برخورد با مدیران دوتابعیتی گفت: با خبرم که وزیر اطلاعات پیگیر مدیران دوتابعیتی هستند و به زودی جزییات آن را اعلام خواهد کرد.

کارکنان دولت بعد از وقت اداری می‌توانند هر جایی که می‌خواهند بروند

او در مورد چرخش روسیه در مذاکرات آستانه یادآور شد:  رژیم صهیونیستی از هیچ اقدامی فروگذار نبوده که مانع پیشرفت‌های مذاکرات ایران شود امیدواریم نشست ژنو هم بتواند نظرات ایران را در این زمینه منعکس کند.

نوبخت در مورد شائبه استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات و اینکه شریعت‌مداری که رییس ستاد روحانی شده باید استعفا دهد، گفت: قانون باید اجرا شود، رییس‌جمهور از دستگاه‌ها خواسته‌اند که از امکانات دولتی استفاده نشود که غیرقانونی است. البته باید گفت که از برخی امکانات مانند وزارت کشور استفاده می‌شود زیرا متولی انتخابات است، کارکنان دولت بعداز وقت اداری می‌توانند هر جایی که می‌خواهند بروند.

سخنگوی دولت در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما قصد داریم بعداز تعطیلات آیین‌نامه اجرایی را بنویسم اما زمان اجرای ۲۰ درصد حقوق این قشر اول فرودین خواهد بود.

افزودن نظر جدید