نماینده سابق مجلس:حرف‌های برخی رسانه‌ها دور ازشان خاتمی است

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی با اشاره به دیدار سید محمد خاتمی با وی می گوید: درآن جلسه به نظر من نیامد که ایشان مخالف یا معاند نظام باشد و نظرات بسیار مثبتی داشت.

به گزارش پایگاه خبری امید به نقل از خبرآنلاین، سید مهدی طباطبایی، در خصوص اظهاراتش پیرامون سید محمد خاتمی که با واکنش متفاوت مخاطبان خبرآنلاین مواجه شده بود، گفت: در درجه اول باید بگویم،شان آدم را خودش باید تشخیص دهد. نمی‌خواهم بگویم جامعه هیچ است ولی از جامعه و اظهارنظرهای مخالف نباید ترسید.
وی با بیان اینکه سیاست شرایط خاص خود را دارد، افزود: ما یک دسته رجال سیاسی داریم که حتما باید درباره آن‌ها صحبت بشود چون این کار مقدمه‌ای برای آینده است. بنده اگر اظهارنظر‌هایم در این جهت باشد، صحبت می‌کنم و از گفتنش هم هیچ ابایی ندارم. اما اگر نتیجه‌اش مشوش کردن ذهنیت جامعه باشد، حتما نخواهم گفت و آن را حرام می‌دانم. ده‌ها بار گفتم عمر من تمام است و بار‌ها از خدا خواسته‌ام جوری از دنیا بروم که که مرگم خدمت به اسلام باشد.
طباطبایی درباره جزئیات دیدار خاتمی با وی، خاطر نشان کرد: در دیداری که با آقای خاتمی داشتم مطالب مهمی گفته شد که در وقتش بیان می‌کنم. ولی چند نکته را اینجا می‌گویم اول آنکه آنچه در برخی از رسانه‌ها درباره آقای خاتمی گفته می‌شود در مورد ایشان درست نیست و دور ازشان ایشان است.
وی با بیان اینکه در آن جلسه به نظر من نیامد که ایشان مخالف یا معاند نظام باشد و نظرات بسیار مثبتی داشت، افزود: آنچه درباره فتنه به ایشان منتسب می‌شود در کلامشان ندیدم. ضمن اینکه در آن جلسه چهار اصل مطرح کردم که مورد نظر ایشان، موسوی لاری و مجید انصاری بود. عرض کردم که اصلاح طلبان باید ۴ اصل را حفظ کنند: نظام، رهبری، دستاوردهای انقلاب و حرمت افراد را.
این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این پرسش که واکنش خاتمی چه بود؟، اظهار داشت: آقای خاتمی گفت: «ما با این امور موافقیم ولی مساله این است که برخی از اصولگرا‌ها حرمت می‌شکنند.» ایشان می‌گفت: «ما هم حفظ رهبری را قبول داریم ولی آیا این روش‌هایی که درباره دفاع از رهبری به کاربرده می‌شود، حفظ رهبری است؟»
این استاد اخلاق با بیان اینکه بنده با آقای خاتمی محدود به این سال نیست و بنده از قدیم الایام با ایشان ارتباط داشتم، اظهار داشت: ایشان به طور قطع قبول داشت که «رهبری و جایگاهش باید حفظ شود.»

افزودن نظر جدید