نقویان: با یک ریش و سجاده که کسی مسلمان نمی شود / رئیس پارلمان استرالیا به دلیل خرید بلیط از پول بیت المال استعفا داد، اما یک نفر در ایران با هزینه بیت المال 140 نفر را با خود به نیویورک برد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: با چوب، چماق، کسی تربیت نمی شود حقیقت دینداری یعنی اینکه انسان به مرز تربیت نزدیک شود و خوبی ها را بخاطر خوبی انجام دهد و بدیها را به دلیل بد بودن ترک کند، به دلیل ترس از جریمه کاری را انجام ندادن هنر نیست.

 

به گزارش امیدنامه به نقل از انتخاب ؛ حجت الاسلام ناصر نقویان در همایش 'دانشجو، وحدت حوزه و دانشگاه' در دانشکده الهیات شهید مطهری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: طرفداری بی جهت از حرف ناحق درست نیست، باید غرور، تکبر، افاده های طبق طبق، خودمحوری، خود حق پنداری و خیالبافی را کنار گذاشت.

 

وی افزود: برخی فقط سخنرانی و همدردی می کنند، این کارها فایده ندارد بلکه باید هم سرنوشت مردم بود و کسی که خیابان، اداره و کارهایش جدا از مردم است، نمی داند مردم چه می کشند.

 

نقویان با بیان اینکه در سوره جن برخی مسلمان و بعضی ظالم ذکر شده و هر دو در کنار هم آمده است، اظهار کرد: با یک عمامه، چادر، ریش و سجاده که کسی مسلمان نمی شود و سوره جن می گوید اگر ظلم کردی از جرگه مسلمانی خارج هستی به همین علت این دو را در کنار هم آورده است.

 

حجت الاسلام نقویان در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت امام رضا (ع) در بیان صفات حاکم نیز گفت: اینکه حاکم چه چیزی بخورد یا بپوشد مهم نیست بلکه باید راستگو باشد و حکمش عدالت داشته باشد و هنگامی که وعده ای می دهد بتواند به وعده اش عمل کند اما در کشور ما مسئولی وعده خانه های هزار متری می داد.

 

وی افزود: در استرالیا رئیس پارلمان این کشور به خاطر خرید بلیط هواپیما با هزینه بیت المال استعفا داد اما در کشور ما یک نفر با هزینه بیت المال 140 نفر را با خود به نیویورک برد.

افزودن نظر جدید