نظر عارف درباره استانی شدن انتخابات

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : با انسجام فعلی اصلاح طلبان پیروز انتخابات مجلس خواهند بود.

به گزارش امید،دکتر محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران در اصفهان، پاسخ به این سوال که آیا سفرهای استانی وی جنبه انتخاباتی دارد، گفت: از سال گذشته احساس وظیفه کرده‌ام که در دانشگاه حضور داشته باشم و احساس می‌کنم حضورم در دانشگاه در ایجاد انسجام، همبستگی ملی و فعال شدن دانشجویان موثر است.

وی افزود: به طور طبیعی در سال ۹۴ این سفرها کم کم حالت انتخاباتی پیدا خواهد کرد و من در هر سفری قاعدتا با اصلاح‌طلبان جلساتی به منظور ایجاد انسجام، ضرورت حضورشان در انتخابات و ان‌شاءالله پیروزیشان در انتخابات؛ خواهم داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر بتوانیم با این انسجامی که در حال حاضر داریم پیش برویم، در انتخابات پیروز خواهیم شد و اکثریت را بدست‌ می‌آوریم.

عارف در رابطه با جمله‌اش که گفته «حذف رقیب را به صندوق‌ها بسپارید» و در پاسخ به این سوال که چقدر اصلاح‌طلبان تندرو را به انسجام و عقلانیت دعوت می‌کند، گفت: بنده به‌عنوان یک شهروند کوچک زمانی که یک توصیه می‌کنم، مخاطب آن اول خودم، بعد گروه خودم و سپس رقبا می‌باشند، و به همین دلیل این توصیه‌ام در محافل داخلی اصلاح‌طلب جدی‌تر است.

وی با بیان اینکه بنیاد امید ایرانیان، سیاسی نیست، افزود: امید ایرانیان یک حرکت راهبردی و یک افق دراز مدت در راستای توانمندسازی، کادرسازی، حرکات فرهنگی و اجتماعی دارد و در حال حاضر یکی از ماموریت‌های آن تدوین برنامه راهبردی انتخاباتی ۹۴ است، اما گروه سیاسی نیست.

عارف همچنین در پاسخ به سوالی درباره طرح استانی شدن انتخابات نیز گفت:‌ اول از همه در این خصوص هر تصمیمی در مجلس گرفته شود باید همه به آن احترام بگذارند اما این اتفاق هم می‌تواند خوب باشد و هم می‌تواند بد باشد. البته به نظر می‌رسد که این قانون در ارتقای مجلس و مشارکت جدی‌تر مردم موثر باشد.

افزودن نظر جدید