نایب رئیس مجلس آلمان: هدف کسانی که می‌خواهند مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسد باید خنثی شود

کلاویا رویت نایب رئیس مجلس آلمان در دیدار با محمدرضا عارف با اشاره مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت:امیدوارم این مذاکرات به نتیجه برسد و هدف کسانی که می‌خواهند این مذاکرات به نتیجه نرسد را خنثی کند.

به گزارش امید،کلاویا رویت نایب رئیس مجلس آلمان در دیدار با محمدرضا عارف به برخی مشکلات و چالش‌های جهانی و منطقه‌ای از جمله موضوع بحران دریاچه ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: ما آمادگی خود را برای نجات دریاچه ارومیه اعلام کردیم و قبل از حضور در تهران برای بررسی این موضوع به تبریز سفر کردم.

وی با بیان اینکه مذاکراتی در سطح سیاسی با مقامات ایرانی داشتم گفت: با رئیس مجلس ایران، معاونان ایشان و همچنین خانم ابتکار و خانم ملاوردی دیدارهایی را داشتم و با توجه به اینکه ایران در عرصه بین المللی و منطقه‌ای کشوری مهم محسوب می‌شود میخواهم که با تعامل و همکاری برای چالش های جهانی از جمله تروریسم راه حل‌هایی را داشته باشیم تا بتوانیم خشونت و تروریست را در عراق و سوریه برطرف سازیم.

رویت در ادامه تاکید کرد: من می‌خواستم درخصوص سیاست داخلی با شما صحبت کنم و می‌دانم که شما بازیگری موثر در داخل ایران و در تحولات داخلی ایران هستید و چون انتخابات مجلس آینده ایران را در پیش داریم و می‌خواهم بدانم بعد از انتخابات سال آینده شما در چه سمتی هستید و امروز من با چه کسی صحبت میکنم.

نایب رئیس مجلس آلمان همچنین به موضوع محیط زیستی و تعامل با ایران در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما از دولت ایران خواستیم تا پروژه های محیط زیستی را به ما ارائه دهند تا بتوانیم با ایران همکاری های لازم را داشته باشیم.

وی همچنین در ادامه به موضوع مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 اشاره و تاکید کرد: امیدوارم این مذاکرات به نتیجه برسد و هدف کسانی که می‌خواهند این مذاکرات به نتیجه نرسد را خنثی کند.

رویت با بیان اینکه نقش جامعه مدنی را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: در سال 2009(سال 88) برخی آزادی رسانه ای و سیاسی میخواستند و فعالان سیاسی و دانشجویان مطالباتی را داشتند. شما امروز سیاست داخلی را چگونه می بینید چراکه برخی میگویند مبارزات انتخاباتی امروز شروع شده است و من میخواهم بدانم دولت در زمینه انتخابات در چه وضعیتی قرار دارد. من شنیده ام همه میتوانند در این انتخابات کاندیدا شوند.

رویت همچنین به نقش شورای نگهبان در انتخابات اشاره و با با بیان اینکه من فکر میکنم هنوز پیامدهای حوادث انتخابات 88 ادامه دارد درخصوص چگونگی نقش آفرینی نهادهای نظارتی در انتخابات سوالاتی را مطرح کرد.

وی با استقبال از دیدگاه عارف نسبت به لزوم حضور زنان در مجلس و سیاست ایران آن را اقدام ارزشمندی دانست.

نایب رئیس مجلس آلمان همچنین با اشاره به وضعیت حقوق بشر درایران  از حوادث زندان گوانتانامو و ابوغریب اظهار تاسف کرد .

افزودن نظر جدید