نایب‌رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری: رسانه‌ها به احمدی‌نژاد نپردازند

روزنامه الکترونیکی امید یارانیان در گفت وگو با محسن کوهکن ،نایب‌رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری نوشت:

محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت نهم و دهم تا قبل از سفر اخیرش به آمل روزهای زیادی را در سکوت طی کرد و اغلب اطرافیان او بودند که پیرامون بازگشتش اخباری را منتشر می‌کردند. حتی برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی نیز او بارها گفت که قصد ورود به انتخابات را ندارد اما حضور جبهه پایداری و یکتا در ائتلاف اصولگرایان باز هم به‌نوعی نام او را دوباره مطرح کرد. به هر روی اما در سال جدید به نظر می‌رسد که احمدی‌نژاد از لاک خود بیرون آمده و تریبون را از اطرافیانش گرفته و خود وارد عرصه شده است. در همین راستا او چندی پیش سخنرانی مفصلی در شهر آمل داشت که تمام رسانه‌ها از کیهان گرفته تا روزنامه‌های مشهور اصلاح‌طلب و از سوی دیگر سایت‌ها و خبرگزاری‌ها به آن پرداختند. «بازگشت احمدی‌نژاد» که خود نیز این روزها حداقل منکر ورودش به انتخابات ریاست‌جمهوری 96 نیست، رییس دولت نهم و دهم را در صدر اخبار و سوژه روز رسانه‌ها قرار داده است، حتی رسانه‌هایی که اغلب منتقد او و عملکردهایش هستند. ازاین‌رو اما برخی بر این باورند که سیاست پیش گرفته از سوی رسانه‌ها، اشتباه است و اصلا نباید موضوع را تا این حد بزرگ کرد. تحلیل‌های محسن کوهکن، نایب‌رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویش با «امید ایرانیان» در این راستاست. او معتقد است که دوران احمدی‌نژاد تمام شده و اصلا نباید دیگر به آن پرداخت و رسانه‌ها باید استراتژی خود را تغییر دهند. در ادامه این گفت‌وگو در پی می‌آید.

 

آقای کوهکن، فکر می‌کنید که مهم‌ترین تبعات دولت احمدی‌نژاد که این دولت را نیز همچنان درگیر کرده است، چیست؟

تبعات که کم نبوده است اما می‌خواهم این سوال را بپرسم که چرا از تبعات دولت آقای هاشمی یا خاتمی صحبت نمی‌شود؟ چرا الان از تبعات دولت احمدی‌نژاد صحبت می‌شود؟ باید بدانیم که دولت محمود احمدی‌نژاد به هر شکل و ترتیبی که بود، تمام شده است و به همان اندازه که به تبعات دولت‌های قبل نمی‌پردازیم به دولت نهم و دهم هم نباید بپردازیم چون استراتژی رییس دولت نهم و دهم با استراتژی روسای دولت قبل متفاوت است.

از چه نظر متفاوت است؟

احمدی‌نژاد دوست دارد که به هر شکلی که شده است به او پرداخته شود. رسانه‌ها نیز دقیقا همان کاری را می‌کنند که او می‌خواهد. یعنی اگر از بعد منفی و حتی بیان تبعات دولت قبل هم وارد بحث شویم، او دوباره در رسانه‌ها روی بورس قرار می‌گیرد و این اشتباه استراتژیک رسانه‌هاست که به او به هر شکلی می‌پردازند. در واقع رسانه‌ها الان به احمدی‌نژاد خدمت می‌کنند. احمدی‌نژاد معمولا مسیر را تا یک جایی می‌رود و باقی‌اش را به رسانه‌ها واگذار می‌کند و اتفاقا رسانه‌ها هم همان کاری را می‌کنند که او می‌خواهد. این تحلیل را کسی به شما ارایه می‌دهد که اصلا آرزو نمی‌کند نه‌تنها احمدی‌نژاد بلکه حتی یک فرد شبیه احمدی‌نژاد هم دوباره روی کار بیاید. بنابراین توصیه می‌کنم که رسانه‌ها اصلا به این موضوع نپردازند.

 

گفتید که دولت قبل تمام شده است و البته قبول دارید که تبعات برخی سیاست‌هایش همچنان در کشور ادامه دارد. باتوجه به این مساله فکر نمی‌کنید که برخی از مردم قطعا باید بیشتر درباره تبعات سیاست‌های دولت قبل صحبت کنند؟

باید بپذیریم که اگر برخی نظرسنجی‌ها در شهرهای کوچک بیانگر رشد احمدی‌نژاد است بخشی از آن به‌دلیل همین هجمه‌هاست. وقتی حتی درباره تبعات صحبت می‌شود، فردی که در روستا یا شهری بدون امکانات و کوچک زندگی می‌کند، می‌گوید که من کاری به این بحث‌ها ندارم و همین که او سهام عدالت و یارانه را به ما داد، خوب است. حتی ممکن است این تبعات را هجمه برای خراب کردن رییس دولت قبل تلقی کند. متاسفانه این تیپ افراد در کشور کم نیستند و نباید فقط به شهرهای بزرگ نگاه کرد. بنابراین به نظرم همین که رییس‌جمهور و دولت اعتدال درباره اقدامات این دولت و آنچه در گذشته اتفاق افتاده صحبت می‌کند، بس است. دیگر رسانه‌ها نباید به‌گونه‌ای دیگر موضوع را ادامه دهند و وسایل طرح احمدی‌نژاد در افکار عمومی را فراهم کنند.

به‌نظر شما در نهایت، با تمام این مسایل، انتخابات سال 96 چه ترکیبی خواهد داشت؟ آیا ترکیبش شامل حال احمدی‌نژاد هم می‌شود؟

نمی دانم و از الان برای این بحث‌ها و پیش‌بینی‌ها زود است. اما من شخصا آرزو نمی‌کنم که او بیاید یا کسی را مشابه خود معرفی کند. بنابراین باید به یک وجه موضوع ساده‌تر نگاه کرد. اینکه یکی از روسای جمهور دولت قبل جایی سخنرانی کرده است و تمام. اینکه چه حرف‌هایی هم زده می‌شود، فقط برای این است که در رسانه‌ها مطرح شود.

افزودن نظر جدید