ناگفته ای از دیدار آیت الله جوادی آملی با اعضاء تیم هسته ای

در جریان دیدار آقایان علی اکبر صالحی و عباس عراقچی از اعضا ارشد تیم مذاکرات هسته ای با آیت الله جوادی آملی، ایشان اظهار داشته اند منظورشان از طرح بحث دیاثت سیاسی به هیچ وجه متوجه تیم هسته ای نبوده است و آیت الله آملی از برخی حاشیه ها که پس از تبیین مفهوم غیرت در فرهنگ اسلامی و قرآنی پیش آمده، ابراز ناراحتی و تأثر کرده اند.

 

به گزارش امیدنامه به نقل از پایگاه خبری امید ملی ایرانیان، در جریان دیدار سید عباس عراقچی در دهه مبارک فجر با این مرجع عالی قدر تقلید، یکی از حاضرین به ماجرای سوء استفاده ها از بحث فقهی و قرآنی ایشان و مرتبط کردن آن با تیم هسته ای سخن گفته و آیت الله آملی اظهار داشته اند به هیچ عنوان چنین قصد و منظوری نداشته اند و سخن ایشان اصلا متوجه اعضاء تیم هسته ای و همراهان و همکاران آنها نبوده است. 
آیت الله جوادی آملی با ابراز تاسف شدید از برخی سوء برداشت ها و سوءاستفاده ها از بیاناتشان تاکید کرده اند بهتر است خبر دیدار با آقای عراقچی و دیگر اعضا تیم مذاکرات و مباحث مطرح در آن با پوشش خوب رسانه ای همراه باشد تا تبلیغات سوء صورت گرفته خنثی شود. 
به گفته حاضرین در این لحظات فضای معنوی و عاطفی خاصی بین آیت الله جوادی آملی و عباس عراقچی ایجاد شده ، حتی عراقچی اظهار داشته شما بحث دیاثت در فرهنگ اسلامی آن هم در تبیین مفهوم غیرت را مطرح فرمودید، اما به ما چه ها که نگفتند! آیت الله جوادی آملی بعد از این سخن عباس عراقچی ضمن ابراز نارضایتی از برخی کج فهمی ها و دامن زدن به مباحث انحرافی تاکید کرده اند که هیچ ارتباطی بین آن بحث با شما و دوستانتان نبوده است. 
همچنین در جریان دیدار جداگانه دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی با این مرجع عالی قدر تقلید نیز آیت الله جوادی آملی به موضوع فوق اشاره موکد کرده و خاطر نشان ساخته اند چنان قصد و مقصودی که برخی در شبکه های اجتماعی و دیگر محیط ها نسبت به افراد خاص گفته اند، به هیچ وجه وجود نداشته و ندارد. 
بنابر گزارش خبرگزاری ها چندی پیش آیت الله جوادی آملی در جریان دیدار با محمدرضا عارف 
نماینده تهران گفته بودند: دیاثت یا اخلاقی است یا سیاسی و کسی که بیگانه را راه می دهد دیوث سیاسی است و بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیرشدن با غیرت سازگار نیست. پس از آن دفتر ایشان توضیحی برای رسانه ها ارسال کرد که در آن آمده بود: در فرهنگ اسلامی و قرآنی غیرت را سه عنصر معرفت، هویت و غیرزدایی تشکیل می دهد. غیرزدایی به این معناست که اجازه ندهیم بیگانه به حریم ما نفوذ کند و خودمان هم در کار دیگران تجسس نکنیم که این ها با غیرت سازگار نیست... کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی یا سیاسی به روی کشور می گشاید از غیرت اقتصادی یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند. 
این سخنان آیت الله و توضیح دفتر ایشان از جانب عده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی با مصداق تراشی های نابجا مواجه شده و مباحث غیراخلاقی و غیرحرفه ای و البته مجادلات قلمی زیادی را موجب شده بود؛ مباحثی که به گفته منابع مطلع موجب تکدر خاطر آیت الله جودی آملی و گفت و گو در این خصوص با اعضا تیم مذاکرات هسته ای نیز شده است.

افزودن نظر جدید