ناگفته‌های ابتکار ازمصوبه شورا درباره پردیسان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سند مالکیت پارک پردیسان به نام دولت است، تاکید کرد: پارک پردیسان قابل فروش نیست و قصدی برای واگذاری پارک نداریم.

به گزارش امید به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار درخصوص واگذاری پارک پردیسان به شهرداری و مصوبه شورای شهر سوم درباره آن، اظهار کرد: در دولت قبل برنامه بسیار جدی برای فروش پارک وجود داشت و حتی دیوار کشی هم به صورت شبانه انجام شد که در حال حاضر بخشی از بقایای آن باقی مانده است، طرح هم این بود که بخشی از پارک با مصوبه دولت قابل فروش باشد آن هم به قیمت متری 9000 تومان.

وی افزود: در آن شرایط در شورا نگران بودیم پارک از دست برود و ما گفتیم حداقل به جای اینکه برج ساخته شود شهرداری به عنوان پارک آن را بخرد، بنابراین در شورا مصوبه ای داشتیم که بر اساس آن پارک پردیسان متعلق به مردم تهران است و دولت حق واگذاری آن را ندارد و در صورت پافشاری دولت و نبودن راه جایگزین، شهرداری تهران آن را بخرد و به عبارت دیگر اجبار نکردیم و تکلیف هم نشد.

شورا نمی‌تواند با مصوبه‌های خود املاک دولتی را در اختیار بگیرد

وی با اشاره به لغو مصوبه دولت دهم در این باره در دولت یازهم اظهار کرد: با توجه به لزوم حفظ و مدیریت عرصه پارک پردیسان و جلوگیری از هر گونه تغییر کاربری احتمالی در عرصه مذکور خارج از طرح مصوب پارک به عنوان تنها پارک اکولوژیک و ذخیره‌گاه طبیعی و زیست‌محیطی کلانشهر تهران که مجموعه آموزشی و پژوهشی در آن پیش‌بینی شده است، با تغییر دولت و کم تر از دوماه بعد از استقرار دولت جدید ، مصوبه دولت دهم برای فروش پردیسان را لغو کردیم و بدین ترتیب موضوع موضوع فروش پارک پردیسان به طور کامل منتفی شد و براساس مصوبه دولت یازدهم، پارک پردیسان به عنوان یک اکو پارک در طرح جامع با ملکیت دولت است.

وی در عین حال اظهار کرد: نفس مصوبه شورای شهر برای جلوگیری از فروش پارک پردیسان بود، زیرا شورای شهر در آن زمان قدرت این را نداشت که مصوبه‌ای خلاف مصوبه دولت داشته باشد بنابراین از شهرداری خواستیم که وارد این مزایده شود تا حداقل پارک پردیسان به عنوان یک بوستان در اختیار مردم قرار بگیرد، چراکه ممکن بود با فروش پارک پردیسان این پارک از بین برود و به مجتمع‌های تجاری تبدیل شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه شورای شهر نمی‌تواند با مصوبه‌های خود املاک دولتی را در اختیار بگیرد گفت: سند مالکیت پارک پردیسان به نام دولت است.

ابتکار با بیان اینکه پارک پردیسان به عنوان یک اکوپارک با بوستان‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد، ادامه داد: پردیسان با وجود مرکز تحقیقات محیط زیست، موزه ملی تاریخ طبیعی ایران، موزه تنوع زیستی ایران ، موزه ملی آب، بیوم های مربوط حیات وحش، به عنوان یک اکوپارک متفاوت از سایر پارک‌ها و بوستان‌های شهری همچون پارک ساعی و ملت است.

محدودیتی برای ورود مردم به پارک پردیسان وجود ندارد

وی با بیان اینکه در پارک پردیسان همانند سایر پارک‌ها به روی شهروندان باز است، تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای ورود مردم به این پارک وجود ندارد، پارک پردیسان به طور کامل در اختیار مردم است به نحوی که در ایام نوروز میزبان 3، 4 میلیون نفر جمعیت بوده است.

ابتکار با اشاره به مشکلات اجتماعی و امنیتی پارک پردیسان در زمانی که پارک را تحویل گرفت، اظهار کرد: متاسفانه در هشت سال گذشته پارک پردیسان وضعیت نامطلوبی از نظر آسیب‌های اجتماعی همچون حضور موادفروشان، معتادان و... داشت براین اساس در همان یکی دو هفته اول تحویل پارک با مشارکت شهرداری و نیروی انتظامی، تلاش کردیم همه این مشکلات و نابسامانی‌ها را از بین برده‌ایم که متاسفانه فرمانده شجاع و شریف انتظامی که در پاکسازی پارک ما را همراهی کردند، چند ماه بعد مقابل پارک به شهادت رسید که ما برای وی مراسم گرفتیم و یکی از خیابان‌های پارک را به نام وی گذاشتیم.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه پارک پردیسان یکی از سالم‌ترین‌ پارک‌هاست، تاکید کرد که هیچ قصدی برای واگذاری پارک نداریم، هیچ برنامه‌ای برای محدود کردن ورود مردم به این پارک نداریم البته برای تجهیز و تامین امکانات پارک باید تلاش کرد.

 

 

 

افزودن نظر جدید