ناکامی در استیضاح وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با 167 رای مخالف نمایندگان استیضاح، مجددا در مقام خود ابقا شد.

به گزارش امید به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس با 76 رای موافق استیضاح، 167 رای مخالف استیضاح و 13 رای ممتنع از مجموع 256 کارت توزیع شده مجددا به فانی رای اعتماد دادند.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد بعد از اعلام آرای استیضاح فانی گفت: با توجه به آرای مورد اشاره عدم اعتماد نمایندگان به آقای فانی رای نیاورد و ایشان در مسند وزارت آموزش و پرورش با قدرت و اعتماد نمایندگان باقی ماند.

بررسی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشت که در ابتدا 9 نماینده موافق استیضاح جبار کوچکی نژاد، نادر قاضی‌پور، مهدی موسوی نژاد، حامد قادر مرزی، فرهاد بشیری، محمد سعید انصاری، محسن علیمردانی، محمود شکری و احمد آریایی نژاد به ایراد سخن پرداختند.

بعد از اظهارات این نمایندگان وزیر توضیحات اجمالی از عملکردش در 22 ماه گذشته تصدی‌گری در وزارت آموزش و پرورش پرداخت و در ادامه غلامرضا تاجگردون و غلامرضا مصباحی مقدم در مقام دفاع از فانی به ایراد سخن پرداختند.

بر اساس این گزارش، پس از این اظهارات قسیم عثمانی و سید حسین نقوی حسینی نیز در فرصت باقی‌مانده به بیان دلایلشان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش پرداختند.

در پایان نیز وزیر مجددا به ایراد سخن پرداخت و به ابهامات و سوالات مطرح شده پاسخ داد.

افزودن نظر جدید