نامه تند ابتکار به سرافراز

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما نسبت به بهره‌برداری سیاسی از اعتراض صنفی کارکنان این سازمان در بخش‌های خبری صداوسیما انتقاد کرد.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، متن نامه معصومه ابتکار به محمد سرافراز به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر سرافراز

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

با سلام و احترام

چنانچه استحضار دارید سازمان حفاظت محیط زیست از حساس‌ترین دستگاه‌های حاکمیتی بوده که مسئولیت‌های خطیر و فرابخشی و حتی فراقوه‌ای دارد. متاسفانه سال‌ها کم‌توجهی به اعتبارات، ساختار و جایگاه این سازمان، مشکلات فراوانی را برای کارکنان و مدیریت این نهاد حاکمیتی برجای گذاشته است.

در دوره جدید به رغم تنگناهای معیشتی و مالی دولت، تلاشی جدی برای بهبود وضعیت کارکنان این سازمان صورت گرفت که تخصیص 3000 امتیاز سختی فوق‌العاده سختی کار به قشر زحمتکش محیط‌بان، ناشی از نتایج آن بوده و رفع مشکلات رفاهی و معیشتی سایر کارکنان کماکان از طرق مختلف از جمله تشکیل کمیته رفاهی با حضور نمایندگان کارکنان یا ایجاد فضای گفت‌وگوی سالم درون دستگاه با تشکیل اتاق‌های خرد جمعی بوده است.

در این حال، شاهد انعکاس گسترده تجمع صنفی تعداد محدودی از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با رنگ و لعاب و نگرش سیاسی در بخش‌های مختلف خبری شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به‌ویژه پخش گزارش این تجمع در بخش خبری 20:30 روز دوشنبه 4 آبان 1394، بوده‌ایم که از جنابعالی و تصمیم‌گیران معاونت سیاسی و نه معاونت خبر، انتظار می‌رود نسبت به انتشار پاسخ سازمان در سطح گستره انتشار اخبار متنوع جنجالی و هدف‌دار و رسیدگی به موارد زیر اقدام لازم صورت پذیرد:

1- اگرچه پارک پردیسان محوطه عمومی و قابل استفاده برای همگان است اما درب ورود و خروج به پارک و مجموعه اداری سازمان حفاظت محیط زیست کاملا مشخص و تعیین‌شده است. حضور همکاران گرامی جنابعالی به منظور ضبط و پخش گزارش از تجمع صنفی به‌رغم ممانعت نگهبانی صورت گرفته و ایشان با شکستن حریم این سازمان، نسبت به ضبط و تهیه این گزارش جهت‌دار اقدام نموده‌اند که این کار نقض مقررات اداری و حراستی بوده است.

2- همکاران گروه خبری شما به کدام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست برای پاسخگویی به این تجمع صنفی مراجعه کردند که پاسخگو نبود و گزارش یک‌طرفه و بدون نظر و دفاع سازمان حفاظت محیط زیست را پخش کردند؟

3- چابک‌سازی، جابجایی، تعدیل و حذف برخی از مزایا و اضافه‌کاری کارکنان، یکی از راهبردهای مدیریتی در شرایط خاص یک دستگاه است. راهبردی که جنابعالی هم پس از تصدی ریاست سازمان صدا و سیما نسبت به اعمال آن برای بسیاری از کارکنان رسانه ملی اقدام کردید. در حالی که به رغم تنگناهای مالی دولت و کمبود اعتبارات و مشکلات مالی سازمان حفاظت محیط زیست که بر همگان آشکار است، این سازمان نه تنها چنین تصمیماتی اتخاذ نکرد، بلکه در راستای تامین و رفع دغدغه‌های معیشتی و رفاهی کارکنان اقدامات مهمی را انجام داد.

4- به‌رغم احترام به نقد و منتقدان، متاسفانه رسانه ملی با سوءاستفاده از فضای امن نقادی و آزادی بیان در دولت یازدهم و سازمان حفاظت محیط زیست که منجر به تکلم بدون لکنت کارکنان در فضایی آرام و به دور از شرایط امنیتی شد، نسبت به بهره‌برداری سیاسی از اعتراض صنفی کارکنان اقدام نمود که نوعی تحریک مردم علیه دولت و ترغیب کارکنان دستگاه‌های دیگر به اقدام مشابه است.

5- به نظر می‌رسد پخش این گزارش موید آن است که برجسته‌سازی اعتراضات صنفی، سازماندهی جدید رسانه ملی علیه دولت یازدهم و تلاش برای ایجاد بحران در فضای رسانه‌ای کشور است. چرا که در این تجمع، رسانه ملی به دعوت فردی وارد اجتماع کارکنان می‌شود که خود دارای پرونده‌های متعدد تخلف اداری است.

6- سازمان حفاظت محیط زیست همواره از بررسی بی‌طرفانه و بدون غرض‌ورزی مدیریت محیط زیست کشور طی بازه زمانی 10 ساله 84 تا 94 و مقایسه عملکرد محیط زیستی دو دولت گذشته و دولت فعلی استقبال می‌کند. از این‌رو بسیار خرسند خواهد شد که رسانه ملی مقیاس و شاخص‌های خود برای ارزیابی مدیریت محیط زیست کشور در شرایط فعلی را به صورت شفاف بیان کند و انتظار می‌رود دستور فرمایید فرصت کافی برای پاسخگویی مسئولان سازمان و سایر کارکنانی که نظری متفاوت با تجمع‌کنندگان دارند، تامین شود.

7- این حرکت صدا و سیما که رسانه ملی نامیده می‌شود، آن سازمان را در حد یک جریان خاص منتسب به جبهه پایداری تنزل می‌دهد. در حالی که متاسفانه عدم توجه آن سازمان به اخبار و فعالیت‌های سازمان و حذف عامدانه بسیاری از موارد به خصوص مواردی که به اقدامات محیط زیست در سطح ریاست آن ارتباط می‌یابد، بر خدشه به جایگاه صدا و سیما می‌افزاید.

امید است در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، این نوع عملکرد از سوی آن مقام محترم محکوم و در جهت جبران آن اقدام شود.

معصومه ابتکار»

افزودن نظر جدید