میرزایی: لابی‌گری مدنظر «تاج‌گردون» کشور را به این روز رسانده / لابی باید در راستای منافع ملی باشد نه وارد کردن دوستان‌ به ادارات

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید معتقد است لابی گری باید در راستای منافع ملی باشد و آن چیزی که در حال حاضر از لابی گری در جامعه ما جا افتاده با مفهومی که در پارلمان کشورهای دموکراتیک دنیا مرسوم است، تطابق ندارد.

به گزارش اميدنامه به نقل از خبرگزاري دانشجو، جلال میرزایی رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس ، در خصوص اظهارات اخیر غلامرضا تاجگردون، نماینده اصلاح‌طلب مجلس مبنی بر اینکه «حضور در مجلس مستلزم دارا بودن چند خصیصه است که نمی‌توان آن‌ها را در وجود آقای عارف یافت.یکی از آن‌ها لابی‌گری است که آقای عارف اصلا لابی را بلد نیست چراکه فردی اخلاقی است»، اظهار داشت: به نظرم لابی گری که مدنظر آقای تاج گردون است کشور را به این روز رسانده است.

وی با بیان اینکه  باتوجه به ویژگی هایی که برای جامعه مان تعریف و تبیین کرده ایم نیاز داریم در عرصه سیاست قدری اخلاق مدار باشیم و براساس اصول حرکت کنیم، افزود: این که یک فرد پایبند اصولی باشد، چارچوب ها و ملاحظات مختلف را رعایت کند، گام های استواری بردارد و وارد بده بستان های سیاسی نشود، امری پسندیده است. ما نباید آن چیزی که در جامعه اتفاق افتاده را یک امر بدیهی قلمداد کنیم و اگر فردی نتوانست خود را با این شرایط تطبیق دهد آن را سرزنش و نکوهش کنیم. 

میرزایی تصریح کرد: لابی گری به این معنا که وارد ادارات شویم تا آدم خودمان را در جایگاه های مختلف منصوب کنیم و با  اعمال فشار افرادی را به ادارات و سازمان ها تحمیل کنیم و بودجه ها را جابجا کنیم به هیچ وجه پسندیده نیست.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید با بیان اینکه لابی گری باید در راستای منافع ملی باشد، یادآور شد: یعنی ما بحث کنیم و بخواهیم اصلاحاتی انجام دهیم و براساس آن اصلاحات و وزرا را احضار کنیم تا با صحبت کردن تغییراتی در راستای منافع ملی کشور اعمال شود. که در این صورت لابی گری یک امر پسندیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آن چیزی که در حال حاضر از لابی گری در جامعه ما جا افتاده با مفهومی که در پارلمان کشورهای دموکراتیک دنیا مرسوم است، تطابق ندارد و این لابی گری در خدمت منافع ملی به نظر نمی آید.

 

افزودن نظر جدید