میرحسین موسوی شرط عدم فعالیت سیاسی برای رفع حصر را نپذیرفت

محمدرضا باهنر در بخشی از گفت وگوی خود با ایلنا درباره پیشنهادش به میر حسین موسوی گفت:میرحسین موسوی شرط عدم فعالیت سیاسی برای رفع حصر را نپذیرفت

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به اینکه آیا تاکنون پیگیری در مورد مساله حصر انجام دادید؟ عنوان کرد: در این مورد بارها و بارها گفته شده است. بهترین وضعیتی که می تواند ادامه پیدا کند همان حصر است. اگر دادگاهی بخواهد این آقایان را رسما و طبق قوانین کشور محاکمه کند، حکمشان سنگین خواهد بود و شاید به مصلحت نباشد این حکم در مورد آنها اجرا شود. اما ممکن است پرسیده شود حالا که این عده محاکمه نشدند چرا آزاد ‌نمی‌شوند در پاسخ باید گفت در دنیا کسی را پیدا نمی‌کنیم که علیه یک نظامی اقدام بکند و آزاد باشد. یک زمانی کسی علیه حزب ما حرف می زند و این طبیعی است، اما گاهی هم کسی اپوزوسیون نظام می‌شود، اپوزوسیون نظام در هیچ کجای دنیا اجازه تلاش و فعالیت ندارد. مثل این می‌ماند که به کسی بگوییم تو اجازه انقلاب داری.

او ادامه داد: حتما شما هم می‌دانید که انقلاب اسلامی ما هم غیرقانونی بود چون قوانین زمان پهلوی اجازه انقلاب به کسی نمی‌داد. بنابراین انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) خلاف قانون وقت بود. برای همین هم در آن زندان و حصر و تبعید و شهادت وجود داشت. یک موقع آقایان می گویند ما می خواهیم زندگی‌مان را بکنیم و کاری هم نداریم، اما یک موقع هم هست که می‌خواهند بیایند بیرون هجمه راه بیندازند! معلوم است که در این مورد نظام اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد.

مهندس موسوی گفت کاری به آرای درون صندوق ندارم، به قبل از آن کار دارم

باهنر در پاسخ به اینکه واقعا معتقدید دو کاندیدای انتخایات ریاست جمهوری سال ۸۸ اپوزیسیون نظام بودند؟ اظهار کرد: بله؛ اپوزیسیون نظام بودند. من خودم به آقای مهندس موسوی گفتم ۵ درصد از صندوق‌ها را به انتخاب شما می‌شماریم اگر اشکالی داشت حرف شما درست است، ایشان گفت نه ما به پروسه قبل از رای اعتراض داریم. در اینجا تکلیف مشخص است مهندس موسوی گفت من کاری به آرای درون صندوق ندارم به قبل از آن کار دارم. وقتی در یک بازی فوتبال یک طرف به داور بگوید من تورا قبول ندارم داور به آن طرف یک کارت قرمز می‌دهد و از بازی بیرونش می‌کند.

به موسوی پیغام دادم، اما قبول نکرد

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان گفت: اگر قرار باشد دادگاهی برای این افراد برگزار شود حکم اجرایی در مورد آنها خیلی سخت است و نتیجه رای این دادگاه هم به ضرر اصلاح‌طلبان و هم به ضرر خود این افراد خواهد بود. حتی اخیرا هم برای آقای مهندس موسوی پیغام فرستادم که اعلام کند در صورتی که آزاد شود تا سال‌ها فعالیت سیاسی انجام نخواهد داد، اما گویا وی نپذیرفت.

افزودن نظر جدید