موسسه فرهنگی «نادر ابراهیمی» در انتظار دفتر

همسر نادر ابراهیمی می‌گوید: موفق به گرفتن مجوز موسسه فرهنگی، هنری «نادر ابراهیمی» شده‌ایم، اما به علت نداشتن محل مناسب همچنان به طور قطعی شروع به کار نکرده‌ایم.

به گزارش امید به نقل از  ایسنا، ابتدای فروردین ماه سال 89 خانواده، جمعی از دوستان و علاقه‌مندان «نادر ابراهیمی» در صدد تاسیس بنیادی با نام او برآمدند. اهداف این مرکز ایجاد گنجینه آثار و محل فعالیت هنرمندان، ادبیان، محققان و دانشجویان، ایجاد کتابخانه از کتاب‌های نسبتا زیاد ابراهیمی، حفظ آثار چاپ نشده، فیلم‌ نامه‌ها، دست نوشته‌ها، تحقیقات و سخنرانی‌های نادر ابراهیمی، راه‌اندازی موزه‌ای از یادگار‌های شخصی او از روزهای نویسندگی، فیلم‌سازی، کوه نوردی، ایرانگردی، نقاشی، خطاطی و ... عنوان شد.

 

پس از راه‌اندازی سایت، چندی از افراد صاحب‌نام عرصه نویسندگی و فیلم موافقت خود را برای حضور در هیئات موسس، هیئات امنا و هیئات مدیره «بنیاد نادر ابراهیمی» اعلام کردند. در نامه‌ای نیز مطرح شد که فضای مسکونی او به عنوان محل تاسیس بنیاد استفاده می‌شود، تا فعالیت‌های مورد نظر نادر ابراهیمی برای جامعه ادامه بیابد و آثار، طرح‌ها، و برنامه‌هایش پیگیری شود.

 

حالا پس از پنج سال «فرزانه منصوری» درباره سرنوشت بنیاد نادر ابراهیمی به ایسنا می‌گوید: بعد از پنج سال هنوز موسسه‌ای به نام نادر ابراهیمی تاسیس نشده است. بعد از فعالیت‌های فراوان برای تاسیس بنیاد، دو سال قبل توانستیم مجوز لازم برای تاسیس موسسه فرهنگی هنری نادر ابراهیمی را بگیریم. اما متاسفانه محل لازم برای تاسیس موسسه را نداریم. در ابتدا قرار بر این بود محل زندگی نادر ابراهیمی به موسسه تبدیل شود، اما به علت مسکونی بود، رد شد.

 

همسر نادر ابراهیمی ضمن بیان اینکه برای پیدا کردن محل مناسب، نامه‌نگاری زیادی انجام شده است، اضافه کرد: طی این مدت سعی شد تا از طریق شورای شهر، خانه هنرمندان ایران، شهرداری و برخی از دولتمردان دوستدار نادر ابراهیمی، محلی مشخص شود، اما تا به حال موفق نشده‌ایم.

 

او گفت: از این نویسنده نزدیک به چهار تا پنچ هزار جلد کتاب و آثار و دست نوشته به یادگار مانده که ما منتظر تاسیس موسسه هستیم تا این یادگارها را هدیه کنیم.

 

او در درباره نشر آثار نویسنده «یک عاشقانه آرام» نیز گفت: کتاب‌های او در همه اقشار به‌ویژه جوانان علاقه‌مندان بسیاری دارد. پیشتر «یک عاشقانه آرام» به صورت کتاب گویا منتشر شد. در حال حاضر «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» و «چهل نامه کوتاه به همسرم» مراحل ساخت موسیقی را از سر می‌گذرانند.

 

نادر ابراهیمی متولد 14 فروردین ماه سال 1315 در تهران بود. علاوه بر نگارش کتاب‌های داستانی در حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان، پژوهش‌هایی نیز در حوزه نمایشنامه و فیلم‌نامه دارد همچنین او تعدادی فیلم مستند و سینمایی ساخته است.

 

این نویسنده پیشکسوت در 16 خرداد سال 87 درگذشت.

 

 

 

افزودن نظر جدید