فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید:

معرفی چهره جدید و با سابقه‌ای خوب می‌تواند در ترمیم روابط با کشورها اثرگذار باشد

یک تحلیلگر مسایل بین‌الملل معتقد است که انتخابات ریاست جمهوری به واسطه رابطه شکل گرفته طی هشت سال اخیر با کشورهای خارجی، تاثیر زیادی در مناسبات بین المللی دارد و مهم‍‌تر از آن معرفی چهره جدید و با سابقه‌ای خوب می‌تواند در ترمیم روابط اثرگذار باشد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با پایگاه خبری -تحلیلی امید در پاسخ به سوالی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر آن در سیاست خارجی گفت: طبیعت سیاست حکومت در ایران وقوع رابطه و شاخص‌های امروزی در تحلیل محتوای رفتاری و گفتاری کشورهای دیگر است. از این رو انتظار نسبت به انتخابات ریاست جمهوری ایران ایجاد شده است.
وی با اشاره به صحبت‌های جان کری مبنی بر نباید سیاست تحریمی تازه‌ای علیه ایران اتخاذ کرد، تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا و طیفی از سیاستمداران کهنه کار معتقدند که اقدامات خصمانه علیه ایران تا تعیین شدن رئیس جمهور جدید باید متوقف شود.
عضو  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس هشتم ادامه داد: نوع سیاستی که آقای احمدی‌نژاد در طول هشت سال در عرصه سیاست خارجی بکار گرفت، نوسانات زیادی را به همراه داشت. در دوران اول آقای احمدی‌نژاد  سیاست خارجی دچار ضربه‌های اساسی شد. در دوران انتهایی دولت هم متاسفانه ضرباتی به اصل عزت ما وارد شد و این‌ها پیام‌هایی را صادر کرد که با اصل عزت سیاست خارجی ما مغایرت داشت.از این جهت نوعی میل به تغییر در داخل و انتظار امید در سیاست خارجی وجود دارد.
فلاحت پیشه تاکید کرد: خارجی‌ها را نباید کاملا دشمن فرض کرد و در این راستا تجربیات رئیس جمهور آتی می‌تواند تاثیرگذار باشد.
وی یادآور شد: پیشینه رئیس جمهور آتی، عملکردش و میزان تجربه‌اش بر نوع روابط با خارجی‌ها بسیار اثرگذار است. از طرفی هم در دنیای خارج در عرصه منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای، به دلایل متعددی مانند تقابل با ایران به خوبی می‌دانند که چه عواملی می‌تواند بر روابط دو جانبه اثرگذار باشد.

افزودن نظر جدید