معاون نخست وزیر ایتالیا:"مقصر اعتراضات فرانسه ماکرون است"

معاون نخست وزیر ایتالیا گفته که رئیس جمهوری فرانسه مقصر اعتراضات "جلیقه زردها" در این کشور است.

به گزارش اميدنامه، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: ماتئو سالوینی، نخست وزیر ایتالیا همچنین به بروکسل تاکید کرد تا به آنچه در فرانسه در حال وقوع است، توجه کرده و به اعتراضات گوش دهد.

وی که رهبری حزب راستگرای لیگ را برعهده دارد، مکررا امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را به خاطر سیاست‌های مهاجرتی‌اش مورد انتقاد قرار داده و اکنون نیز وی را مقصر تظاهرات جلیقه زردها در پاریس می‌داند و معتقد است که این رخدادها اثباتی برای این مساله است که وی جایگاه سیاسی خود را از دست داده است.

سالوینی ادامه داد: تاریخ نشان خواهد داد که اگر ماکرون به جای ایتالیا بر فرانسه تمرکز داشت امروز با مشکلات کمتری در کشورش روبرو می‌شد. ماکرون مالیات را برای کسانی کم کرده که درآمد خوبی دارند و در عوض مالیات آنهایی را افزایش داده که درآمد چندانی ندارند. دولت ایتالیا تمایلی برای تبعیت از چنین نمونه‌ای ندارد.

تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه در نتیجه اصلاحات اقتصادی ماکرون بوده و آنها دولت پاریس را مجبور کردند تا این برنامه را متوقف کند.

معاون نخست وزیر ایتالیا همچنین ادامه داد، دولت رم مسیری کاملا متفاوت از پاریس در پیش می‌گیرد و از بودجه ۲۰۱۹ خود دفاع می‌کند. آیا مردم در ایتالیا می‌خواهند شاهد همان رخدادهای پاریس باشند؟ نه. من از این مساله جلوگیری می‌کنم. من به دنبال کمک به تجارت، خانواده ها و همچنین پنج میلیون فقیر در کشورم هستم. کشوری با پنج میلیون فقیر نمی تواند به سمت جلو حرکت کند.

افزودن نظر جدید