مشاور بین‌الملل لاریجانی: شاید دوباره جک استرو به پرتاب گوجه فرنگی تهدید شود

سفر جک استرو پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با چالش های فراوانی روبرو شد و حتی کار به جایی رسید که بعضی از نمایندگان اعلام کردند که با گوجه فرنگی به استقبال او خواهند رفت. بنابراین سرانجام پس از کش و قوس های فراوان این سفر لغو شد.

به گزارش امید به نقل از « تابناک» ، بعد از بهبود روابط ایران و انگلستان و ایجاد کاردار غیر مقیم دوباره زمزمه های ورود جک استرو به ایران آغاز شده است.  امروز «محمدحسن حبیب الله زاده» کاردار غیرمقیم ایران در انگلیس درباره این سفر اظهار داشت: بر اساس توافق مقدماتی، سفر جک استرو برای نیمه دوم دی ماه سال جاری تنظیم شده است و طی آن یک هیات پارلمانی مرکب از چهار نماینده عضو گروه روابط با ایران در مجلس انگلیس به مدت سه روز به کشورمان سفر می کنند .

در همین زمینه«تابناک» در گفت و گو با حسین شیخ الاسلام مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی صحت و سقم این موضوع را جویا شد.

شیخ الاسلام در پاسخ به سوال صحت سفر جک استرو بیان داشت، آمدن جک استرو به ایران صحت دارد. اما تاریخ این سفر چندان روشن نیست. ولی باید بگوییم، آنها قطعا تا قبل از 22 بهمن وارد ایران خواهند شد. وی ادامه داد آقای جک استرو در چارچوب هیات پارلمانی به تهران می آیند.

مشاور بین الملل رئیس مجلس افزود، من شخصا «جک استرو» را دعوت نکرده ام و هنوز مشخص هم نیست چه کسی وی را دعوت کرده است. او اضافه کرد در دفعات قبل ،  بعد از حضور هیات‌ها کسی مسئولیت دعوت را نمی پذیرفت اما این بار قبل از ورود هیئت انگلیسی کسی مسئولیت را نمی پذیرد. البته یک نفر که الان از نام بردن وی معذورم گفت که من دعوت کرده‌ام.

حسین شیخ الاسلام ادامه داد، با توجه به مشکلات قبل از جمله تهدید به گوجه پراکنی این بار هم شاید این اتفاقات بیافتد. نمایندگان ملت آزادند از طریق تریبون مجلس مخالفت خود را ابراز کنند اما فکر نمی‌کنم این بار گوجه به کسی زده شود.

وی گفت،این هیئت نیز پیش شرطی برای حضور نداده است. البته این هیئت لیستی به مجلس ارائه داده است تا با آنها گفت و گو کنند. در این لیست هیچ اسم غیرمجازی دیده نمی شود.
شیخ الاسلام در پایان در رابطه با سفر چند ماه قبل آقای لاریجانی به چین که با سر و صداهای فراوانی روبرو شد گفت، مصوبات سفر قبل به چین با شدت پیگیری می شود و درصدد هستیم که بخشی از پول بلوکه شده را به ایران بازگردانیم.

افزودن نظر جدید