مسئول تعاونی مرزنشینان هرمزگان؛کارت‌های بازرگانی مرزنشینان هرمزگانی خاک می‌خورند/اجازه خروج کالا از استان را نداریم

مرزنشینان استان هرمزگان خواستار آن هستند که مسئولان استانی صدای مشکلات معیشتی آنها را به قانون‌گذاران برسانند تا شاید در وضعیت آنها تغییری به وجود بیاید.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، «غلامحسین هوشمند» مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان استان هرمزگان در مورد عمده مشکلات مرزنشینان این استان می‌گوید: بیشتر گرفتاری مرزنشینان هرمزگانی به چگونگی استفاده از کارت‌های بازرگانی الکترونیک برای انجام داد و ستد با کشورهای خارجی باز‌می‌گردد، با روی کار آمدن کارت‌های الکترونیک به نوعی شاهد بی‌برنامه‌گی در این حوزه هستیم.

او در توضیح این مشکل، ادامه می‌دهد: مرزنشینان هرمزگانی از کارت‌های الکترونیکی که به دست آنها رسیده است هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند زیرا هیچ هماهنگی بین گمرک و دفاتر پیشخان دولت وجود ندارد. به همین دلیل این کارت‌ها روی طاقچه‌ خانه‌های اعضای تعاونی خاک می‌خورد.

وی با اشاره به مالیات‌های دریافتی از مرزنشینان اضافه می‌کند: در قانون تعاونی‌ها آمده است که از مرزنشینان جهت واردات و صادرات نباید بیش از 3 تا 5 درصد مالیات دریافت کنند اما ما شاهد دریافت مالیات تا 15 درصد هم هستیم.

مدیرعامل تعاونی مرزنشینان استان هرمزگان در مورد پیگیری‌های خاطرنشان می‌کند: در مقابل این بی‌عدالتی‌ها مسئولان باید صدای ما را به گوش مسئولان برسانند ولی ما هرچه در استان اعتراض می‌کنیم صدایمان به جایی نمی‌رسد.

هوشمند ادامه می‌دهد: با توجه به دغدغه‌ای که در میان مرزنشینان استان هرمزگان برای تامین معاش وجود دارد، رواج کارت‌های بازرگانی الکترونیکی برای آنها گرفتاری‌هایی در مبادلات کالاهای مهمی همچون سوخت، چای، برنج و شکر ایجاد کرده است.

این فعال صنفی در خصوص نارضایتی تشکل متبوعش از این وضعیت می‌گوید: چای، برنج و شکر سه قلم کالایی هستند که اعضای تعاونی مرزنشینان می‌توانند آنها را از خارج وارد کنند اما به هیچکدام از اعضای این تعاونی اجازه خروج اجناس از استان داده نمی‌شود. اگر این کار را انجام دهیم به عنوان متخلف و قاچاقچی قلمداد خواهیم شد.

هوشمند افزود: این وضعیت در حالی است که به دلیل اشباعِ بازارهای داخلی هزمرگان از کالاهای یاد شده، بیشترین و بهترین بازار تقاضا برای چنین کالاهایی در بیرون از استان هرمزگان است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید