مرگ نوجوان ۱۰۰ ساله در سن ۱۷ سالگی!

دختری مبتلا به نوعی اختلال ژنتیکی بسیار نادر که باعث می‌شد بدنش هشت برابر سریعتر از حد معمولی پیرشود، در سن ۱۷ سالگی درحالی که بدنش علائم بدن زنی ۱۰۰ ساله را داشت، از دنیا رفت.
به گزاش امید به نقل از فرارو، هايلي اوكينز كه به خاطر فعاليت‌هاي اجتماعي‌اش براي آگاه‌سازي جامعه درباره بيماري پروجريا يا نشانگان پيري زودرس به نوجوان 100 ساله شهرت يافته‌بود، روز پنجشنبه از دنيا رفت.
 
هايلي براي درمان بيماري ذات‌الريه در بيمارستان بستري شده‌بود و در همان‌روزي از دنيا رفت كه از بيمارستان به خانه بازگشته بود. هايلي در سن 14 سالگي زندگي‌نامه خود را منتشر كرد و در مراسم مختلف درباره وضعيت خود و بيماري‌اش سخنراني كرد. پزشكان به اين نوجوان گفته بودند تا سن 13 سالگي زندگي خواهد‌كرد اما مصرف دارويي جديد باعث شد طول عمر او تا هفده‌سالگي افزايش پيدا كند.
 
سندروم هاچينسون-گيلفورد پروجريا روند سالخوردگي بدن را تشديد مي‌كند و افراد مبتلا به اين بيماري، علاوه بر پيري زودرس دچار مشكلات قلبي، كند شدن روند رشد، ريزش مو و كاهش حجم چربي‌هاي بدن مي‌شوند. تعداد كودكان مبتلا به اين بيماري نادر 124 نفر در سرتاسر جهان است.

 

افزودن نظر جدید