مرگ برخی از رهبران "فتح شام" در حمله هوایی

در حمله ای هوایی در سوریه حداقل ۲۵ عضو گروه فتح شام که قبلا به جبهه نصرت شهرت داشت کشته شده اند. گفته می شود شماری از اعضای ارشد این گروه هم در میان کشته ها هستند.

 

به گزارش امیدنامه به نقل از فرارو، گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه که در بریتانیا قرار دارد گفت که معلوم نیست حمله را چه کشوری انجام داده است.

با این حال یک سخنگوی جبهه فتح شام حمله را به آمریکا نسبت داد.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه گفت نمی تواند بگوید این حملات هوایی به نواحی روستایی استان ادلب کار ائتلاف تحت رهبری آمریکا بوده یا روسیه.

به گفته این گروه اعضای ارشد جبهه فتح شام به هنگام حمله مشغول انجام دیداری در محل بودند اما هویت آنها مشخص نشد. شمار زیادی هم در این حمله زخمی شده اند.

ابو اناس الشامی یک سخنگوی جبهه فتح شام در بیانیه ای گفت که حمله توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا انجام شد.

در این بیانیه که رویترز آن را نقل کرده آمده است: "ستادی که اندکی پیش هدف حمله ائتلاف بین المللی قرار گرفت مقر اصلی ما در این ناحیه بود و حاوی شماری از دفاتر شعب مختلف است. این حمله منجر به کشته شدن شماری از برادران ما شد."

جبهه نصرت در ماه ژوئیه گذشته پس از جدایی از القاعده نام خود را به جبهه فتح شام تغییر داد.

اعضای این گروه هم اکنون به عنوان بخشی از یک گروه بزرگتر که استان ادلب را کنترل می کند درحال فعالیت هستند. ادلب پس از افتادن بخش شرقی حلب به دست نیروهای دولتی اکنون پایگاه اصلی مخالفان در سوریه است.

روسیه و ترکیه می گویند جبهه فتح شام مشمول مذاکرات صلح نیست.

علاوه بر جبهه فتح شام، داعش هم مشمول این فرآیند نیست. ترکیه و روسیه همچنین یگان های کردی مدافع خلق را از مشارکت در این روند محروم کرده اند.
 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید