مرعشی :نگذاریم ضد برجامیان از برجام سود ببرند/همه تهران مشهد نیست

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: دوستان نگذارید تاریخ تکرار شود، نگذاریم ضد برجامیان از برجام سود ببرند. همه تهران مشهد نیست.

به گزارش امیدنامه، حسین مرعشی در نشست اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: در بحث شوراها باید گفت هیچ گاه قضاوتی درباره شورای عالی و لیست تهران نداشته باشیم، تمامی لیست های که تا به امروز منتشر شده غیر واقعی است.

او افزود: هیات رئیسه شورای عالی در تهیه لیست متعهد است که فقط به مسائل مردم و شهر تهران فکر کند و هیچ‌گونه امتیاز خاصی به کسی نخواهیم داد چراکه ما چهار سال باید پاسخ کارکرد شورای شهر را بدهیم.

مرعشی با تاکید بر اینکه باید به این واقعیت سیاسی اعتراف کرد که ما هیچ حزب فراگیری در ایران نداریم، گفت: ما در شورای دوم به محوریت دو حزب که کارگزاران و مشارکت بودند دو لیست بیرون دادیم. اما جبهه اصلاحات واقعی است و باهم کار می‌کنیم که همین هم رمز پیروزی است، شما می‌توانید قضاوت کنید.

او گفت: ما تازمانی که جمع می‌شویم قوی می‌شویم، در سال ۸۴  از هم جدا شدیم نظام سیاسی کشور به هم ریخت ، معجزه هزاره سوم به وجود آمد. ما همه پاسخگوی بد عمل کردن خودمان هستیم، در سال ۹۲ خوب عمل کردیم و از فضای ناامن به یک حاشیه امن رسیدیم. وضع منطقه را بینید که بسیار ناامن است، ما رفته بودیم ذیل فصل هفتم، ما داشتیم به سوی نفت به جای غذا پیش می‌رفتیم، ما در اردوگاه اصولگرایان دست به انتخاب زدیم.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: در ۲۸ مرداد مردم دولت مصدق را از ببن بردند، دوستان نگذارید تاریخ تکرار شود، نگذاریم ضد برجامیان از برجام سود ببرند. همه تهران مشهد نیست.

او با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: یک و نیم ساعت بعد از آتش سوزی باید ساختمان تخلیه می‌شد آن وقت شما سه ساعت آتش نشانان را نگه می‌دارید و بعد عزا می‌گیرید؟ شما باید پاسخگو و فرمانده باشید آن وقت عزا می‌گیرید؟

 مرعشی خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم قوه قضاییه و شهامت و شجاعت کجاست. کسی که باید فرمان می‌داد ساختمان تخلیه شود فرمان نداده و ساختمان ریخته و حالا خودش مدافع خون این بیچاره‌ها شده است. بجنبید که تاریخ تکرار نشود با هر لیستی با هر استحکامی که ببندیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: من پریشب لیست مرکز یک استان که بسته شده بود را دیدم. یکی از دوستان عزیز ما خواهرش در لیست نبود. ظرف دو ساعت لیست را بمباران کرد. در انتها از او پرسیدیم چه کسی بهتر از این افراد است گفت خواهر من بهتر از اینها بود. نکنید این کار را. ما هیچ کدام روی کسی تعصب نداریم.

افزودن نظر جدید