مردم نشان دادند پشتیبان دولت هستند

وزیر علوم دولت اصلاحات با بیان اینکه اصلاح‌طلبان علیرغم محدودیت‌ها و رقابت در یک موازنه نابرابر باز لیست مورد حمایت‌شان حایز بهترین آراء شد، تاکید کرد: رای مردم نشان داد که آنها همچنان علیرغم محدودیت‌ها و تنگناها حامی جریان اصلاحات و پشتیبان دولت هستند.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا،جعفر توفیقی با اشاره به نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت گفت: بنده به سهم خودم این پیروزی را به ملت شریف و بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که این نتایج منجر به نتایج بسیار خوبی برای مردم ایران شود.

وی با اشاره به مشارکت فعالانه مردم در انتخابات اظهار داشت: مشارکت مردم و درک حساسیت این انتخابات از سوی آنها موجب شد تا مردم با حضوری گسترده و مشارکتی فعالانه حماسه دیگری را بیافرینند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه رای آوردن گسترده کاندیداهای اصلاح‌طلب به ویژه لیست امید به صورت قاطعانه در تهران حاکی از دقت و هوشیاری مردم ایران است، تصریح کرد: نتیجه این انتخابات نشان داد که مردم با ریز‌بینی و دقت، عملکردها و کارنامه‌های کاندیداها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

توفیقی با یادآوری اینکه براساس پیش‌بینی‌ها مردم خواهان پایبندی دولت به شعارها و البته حمایت از دولت یازدهم بودند، خاطرنشان کرد: مردم با توجه به درک و جایگاه مجلس تلاش کردند تا مجلسی را بر روی کار بیاورند تا به دولت کمک کند و با حضور در این انتخابات زمینه را برای تحقق بهتر و سریعتر در این راه فراهم کردند.

وی ادامه داد: رای مردم نشان داد که آنها همچنان علیرغم محدودیت‌ها و تنگناها حامی جریان اصلاحات و پشتیبان دولت هستند.

وزیر علوم دولت اصلاحات با بیان اینکه اصلاح‌طلبان علیرغم محدودیت‌ها و رقابت در یک موازنه نابرابر باز لیست مورد حمایت‌شان حایز بهترین آراء شد، ابراز داشت: این مسئله نشان می‌دهد که درک مردم و قدرت تحلیل و آگاهی‌های سیاسی آنها فراتر از برخی رسانه‌های خاص و از جمله صداوسیما است و نشان داد محدودیت‌های اعمال شده نمی‌تواند نتیجه بخش باشد.

توفیقی در پاسخ به این سوال که محوری‌ترین رویکرد مجلس آتی چه خواهد بود؟ یادآور شد: من تصور می‌کنم جدا از رقابت‌های انتخاباتی نمایندگان فارغ از آنکه از چه پایگاه اجتماعی یا حوزه انتخابیه هستند باید نقش ملی را ایفا کنند. آنها باید از سیاست‌زدگی دور شده و متناسب با مطالبات مردم دست به اقدامات کارشناسی بزنند.

وی با بیان اینکه رای مردم نشان داد مردم خواهان تعامل مجلس با دولت هستند، عنوان کرد: من امیدوارم در تعامل و همفکری یکدیگر طرح‌ها و لوایح خوبی برای خروج از شرایط کنونی و توسعه کشور فراهم کنند در مجلس آینده باید از تخریب‌ها، تضعیف‌ها و جدل‌های بیهوده جلوگیری شود.

این عضو ارشد بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه پیروزی جریان اصلاحات در انتخابات متعلق به همه مردم است، تاکید کرد: کسانی که در انتخابات شرکت کردند مردم ایران هستند و بسیاری از آنها عضو رسمی جریان‌های سیاسی نیستند اما نتایج این انتخابات نشان داد آنها عملکردها و تحلیل‌های گذشته کاندیداها را نگاه می‌کنند و افراد دلسوز و کسانی که در ادوار مختلف در راستای منافع ملی حرکت کرده‌اند را انتخاب می‌کنند.

توفیقی با یادآوری نقش سید محمد خاتمی در پیروزی جریان اصلاحات بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد که مردم بسیار بهتر و بیشتر از محدودیت‌ها قدرت درک و تحلیل دارند. نقش آقای خاتمی به عنوان کسی که مورد اعتماد و وثوق ملت ایران است در پیروزی لیست امید تعیین‌کننده بوده است.

افزودن نظر جدید