مرخصی به سبک سعید جلیلی

برخی کاندیداهای فعلی انتخابات ریاست جمهوری به دلیل حساسیت پست‌های خود اعلام کرده‌اند که در ایام انتخابات مرخصی گرفته‌اند. قالیباف و سعید جلیلی از جمله این کاندیداها هستند که در این باره اطلاع‌رسانی نموده‌اند. اما مرخصی دبیر شورای عالی امنیت ملی به نظر می‌رسد جالب توجه باشد.

به گزارش امید به نقل از  پایگاه خبری فریادگر علی باقری معاون جلیلی در شورای امنیت ملی و رئیس ستاد انتخاباتی او روز پنجم خرداد ماه خبر داد که او و جلیلی مرخصی گرفته‌اند. وی در پاسخ به سوالي مبنی بر اینکه آیا به عنوان رئیس ستاد انتخابات آقای جلیلی از شورای عالی امنیت ملی مرخصی گرفته‌اید یا نه؟ پاسخ داده بود: « بله، یک ماه مرخصی گرفته‌ام‏، هم من و هم آقای جلیلی مرخصی گرفته‌ایم، اگر غیر از این باشد خلاف قانون است. » اما درست سه روز پس از این اظهارنظر به دلیل برگزاری نشست دوستان سوریه در ایران امیل لحود نخست وزیر سابق لبنان وارد تهران می‌شود و در عین ناباوری با سعید جلیلی به عنوان دبیر شورای امنیت ملی ایران دیدار می‌کند!

قانونی یا غیرقانونی؟
پس از این دیدار هیچ یک از رسانه هاي پرتعداد اصولگرا این سوال را مطرح نساختند که چگونه می‌شود یک مقام دولتی در عین اینکه اعلام نموده در مرخصی است می‌تواند ملاقات‌های رسمی داشته باشد؟ شاید رسانه‌های حامی جلیلی عنوان کنند که او به دلیل وظیفه شناسی خود از خیر مرخصی انتخاباتی گذشته و یک دیدار رسمی انجام داده است. اما مجددا این پرسش مطرح است که اگر این مرخصی‌ها «فرمالیته» است و هر زمان که آقایان خواستند و تشخیص دهند می‌توانند آن را نقض نمایند چرا به مردم اعلام می‌شود که "مرخصی گرفته‌ایم"؟ آیا این موضوع به استهزاء گرفتن مردم نیست؟ سوال دیگر این می‌تواند باشد که اگر برای یک دیدار رسمی آقای جلیلی می‌توانند مرخصی خود را نقض نمایند آیا در مورد امور دیگر نیز این امر میسر است؟ آیا این امکان وجود ندارد که به فرض مثال آقای جلیلی و همکارانشان برای مصارف انتخاباتی مرخصی خود را به صورت موقت کنسل کنند؟ باقری در سخنانش تاکید کرده که اگر مرخصی نمی‌گرفتند بی‌قانونی بود. حال این پرسش می‌تواند مطرح باشد که آیا آقای جلیلی روز هشتم خرداد در دیدار با تنها مهمان صاحب نام نشست دوستان سوریه خلاف قانون عمل نکرده است؟ اگر خلاف قانون بوده چرا رسیدگی نشده است و کسی دم نزده است؟ اگر هم قانونی بوده پس چرا کاندیداهای اصولگرا عنوان می‌کنند که مرخصی گرفته‌اند؟ آیا بهتر نبود آقای جلیلی توضیح می‌دادند منظورشان از مرخصی چیست؟ شاید هم در واژگان جلیلی و حامیان شان « مرخصی» معنی دیگری می‌دهد.

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

برادر گرامی آقای جلیلی مرخصی گرفته اند نه اینکه دبیرخانه از ایشان مرخصی گرفته باشند و از حضور ایشان استفاده نکنند در این یک ماه حقوق دریافت نمیکنند ولی نمیشود در موضوعات ضروری و فراملی حضور نداشته باشند

من نمیگم پیروزی غیر قابل دست یابی هست ولی خیلی سخت هست... محسن رضایی واقعا امروز با اون مستندش نشون داد رقیب شماره سه اصلاحات بعد از قالیباف و جلیلی هست.... باید تمام ستادهای اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل ( حامی هاشمی ) به علاوه ستاد آقایان روحانی و عارف بسیج و فوق هماهنگ باشند در این دو هفته یعنی هماهنگی آنها حتی یک چیزی از حد معمول هم بالاتر باید باشد ... به نظر من ۲ هفته سختی هست ولی عوضش ۴ سال آسوده خواهیم بود.... باید همه بسیج شوند در شهرها روستاها... باید عارف و روحانی همزمان به شهرای مختلف بروند معاونان و مشاوران آنها مثل آقایان یونسی و نعمت زاده و نوبخت نیز به این موازات باید تبلیغات را در تهران و کرج و شهرای مرکزی ادامه دهند تا در صبح ۲۵ خردادماه رایحه خوش پیروزی رو بچشیم

کل فیلمی هم که ایشان گرفتند در سفر دیپلماتیک بود.آنجا هم مرخصی بود؟!! تیم فیلم برداری همراه ایشان با هزینه چه کسی رفته بودند؟

http://dr-aref92.blogfa.com پیروزی دکتر عارف = پیروزی منطق و عقلانیت = اعتلای ملی و بین المللی منتظر نظرات شما هستیم.

من که تا این لحظه محبوبیتی نسبت به این دو خصوصا سعید جلیلی آن هم بعد از برنامه های تلوزیونی در میان مردم ندیده ام چگونه ایشان میتوانند بالاترین شانسهای انتخاباتی را داشته باشند! خدا رحم کند باز چه سودایی در سر دارند؟ سالی که نکوست از بهارش پیداست.

افزودن نظر جدید