مرتضی حاجی:گرایشات اصلاح طلبانه در کابینه آینده باید پررنگ باشد

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با بیان اینکه در دولت بعد جایی برای کسانی که برنامه‌های روحانی را باور ندارند، وجود ندارد گفت: نیروهای جوان و بانوانی که در دوره‌های قبل شرایط برایشان مساعد نبوده باید در این دولت در اولویت قرار داشته باشند.

به گزاش امیدنامه به نقل از ایلنا، مرتضی حاجی در خصوص اولویت‌های دولت دوازدهم با توجه به وعده‌های اصلاح‌طلبانه روحانی در تبلیغات انتخاباتی گفت: روحانی با توجه به تاکیدات خود تلاش خواهد کرد کابینه آینده پر انرژی‌تر و تواناتر باشد. در تحقق برنامه‌های دولت آینده در درجه اول باید افرادی باشند که این برنامه‌ها را با عمق وجود باور داشته باشند. 

او بر لزوم استفاده از نیروهای جوان‌ و با نشاط در دولت دوازدهم تاکید کرد و گفت: برای مدیریت و تحقق برنامه‌ها نیاز است از جوانان در کنار مدیران مجرب استفاده شود. بسیاری از اعضای فعلی همچون وزرای خارجه، نفت و کشاورزی کارایی خود را ثابت کرده اند اما بخش‌هایی حتما نیاز به تجدیدنظر دارد. طبیعی است کسانی که برنامه‌های آتی را باور ندارند و به عنوان رفع تکلیف به آن نگاه می‌کنند مناسب این سمت نیستند.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه توانایی مدیریت در درجه اول اهمیت قرار داد گفت: طبیعی است که انتظار داشته باشیم گرایشات اصلاح‌طلبانه در کابینه آینده پررنگ باشد چون حامیان اصلی و فعال رییس جمهور اصلاح‌طلب بودند. اما این اولویت در کنار شروط اولیه و اصلی است. یعنی اصل بر باورمند بودن و توانایی است. افرادی که باور عمیق‌تر و توانایی بیشتری دارند باید مد نظر باشند و بین این افراد کسانی که گرایش سیاسی‌شان به حامیان اصلی ریس جمهور نزدیک‌تر است اولویت دارند.

حاجی در خصوص تغییر استاندارانی که گفته می شود تعلق خاطری به دولت روحانی ندارند، گفت: در سطح مدیران خارج از دولت هم باید این تغییرات صورت بگیرد. در استان‌ها این که کسی غیر از این باشد حتما باید کنار گذاشته شود.

رییس ستاد انتخاباتی روحانی در استان تهران با بیان اینکه اولویت دولت و برنامه‌های رییس‌جمهور هم اقتصادی و معیشتی است و هم سیاسی و عمرانی اظهارکرد: در هر حوزه‌ای باید کسی انتخاب شود که برنامه‌ها و اولویت‌های دولت را باور داشته باشد و حاضر باشد برای اجرای این برنامه‌ها هزینه دهد.

او در مورد نقش زنان در کابینه آینده نیز گفت: شرط کارایی اگر در درجه اول اهمیت باشد در اولویت‌ها برای شرایط مشابه می‌توان گفت از همه توانها باید استفاده کرد. نیروهای جوان و بانوانی که در دوره‌های قبل شرایط برایشان مساعد نبوده قاعدتا در این دولت باید در اولویت قرار داشته باشند و در شرایط مشابه و نزدیک به هم باید توانمند سازی زنان را به عنوان رویکرد اصلی در نظر گرفت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید