محمدرضا عارف: شرط استقلال و آزادی در گروی استقلال در طراحی یک الگوی حکمرانی بومی است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نقشه تحول و دروازه ورود به تمدنی جدید است که بر پایه ایمان به آخرین شریعت الهی و مبتنی بر مبانی اصیل اسلامی بنا خواهد شد.

به گزارش امیدنامه ،محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایسنا، دربارهفراخوان رهبر انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار داشت: این الگو به مثابه یک نقشه جامع، مسیر دستیابی به تحولی عظیم در مسیر حرکت انقلاب اسلامی را روشن می سازد. الگو ویژگی های این زیست بوم را در کنار  ارزش های الهی مورد نظر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه «فراز و نشیب های حرکت نظام، جای خالی یک الگوی بومی را مدت‌هاست که عیان ساخته است» ادامه داد: شرط استقلال و آزادی این ملت در گروی استقلال در طراحی یک الگوی حکمرانی بومی است. خوشبختانه با استفاده جمعی اندیشمندان حوزه و دانشگاه این الگو با مختصات مکانی - زمانی این سرزمین طراحی شده است و امید می رود با نظرخواهی از ارکان نظام از جمله دولتمردان و اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت و مجلس شورای اسلامی و بهره مندی از نظرات نخبگان، صاحب نظران برجسته و بزرگان علمی کشور، سند تکمیل‌یافته مبنای برنامه‌های پیشرفت و توسعه قرار بگیرد.

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه «شرط تحقق این سند تبدیل آن به یک گفتمان فراگیر و ایجاد یک عزم ملی برای اجرای آن است که باید در این زمینه همگان تلاش کنند» عنوان کرد: مبانی اصیل ارزشی، هدف گذاری آرمانی، هدف گذاری واقع گرایانه و تدابیر دستیابی به آنها در این سند پدید آمدن تمدنی نوین برای ایران اسلامی را نوید می دهد.

افزودن نظر جدید