نشست هم‌اندیشی شورای عالی جبهه اصلاح طلبان با رابطان استانی برگزار شد؛

محمدرضا عارف: اصلاح طلبان در دام سیاه نمایی علیه دولت نیافتند/موسوی لاری: به دنبال کاندیدای اجاره ای نمی رویم/امام:اصل بر شرکت در انتخابات است

نشست هم اندیشی شورای عالی جبهه اصلاح طلبان با رابطان استانی پیش از ظهر امروز در تالار معلم برگزار شد.

به گزارش امیدنامه،محمدرضا عارف رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان در نشست  هم اندیشی این شورای  با رابطان استانی با تبریک حلول ماه ربیع و مناسبت‌های ارزشمند این ماه و با تسلیت در گذشت مرحومه اعظم طالقانی در ارتباط با این مجاهد و مبارز اظهار کرد: ایشان اسوه مقاومت، مبارزه و آزادی‌خواه بودند که راه پدر خود را به خوبی ادامه دادند.

وی سپس با تسلیت درگذشت سید ابراهیم درازگیسو رابط استان گلستان که در همین نشست، مراسم یادبود وی نیز برگزار و یادش گرامی داشته شد؛ گفت: مرحوم درازگیسو از یاران سخت‌کوش انقلاب و از مدیدان ارشد برجسته و موثر در کشور بودند که جریان اصلاحات قدردان زحمات ایشان است.

عارف در ادامه با تقدیر و تشکر از کارگروه استان‌های شورایعالی و رابطین استان‌ها در تشکیل شورایعالی استانی از نمایندگان احزاب و افراد حقیقی برجسته در استان‌ها برای انجام این امر مهم نیز تشکر کرد.

رئیس شورای‌عالی جبهه اصلاح‌طلبان سپس به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: تا روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند سال ۱۳۹۸ حدود ۱۶ هفته یا حدود ۱۱۲ روز وقت باقی است. ۱۶ هفته به اندازه یک ترم درسی در دانشگاه است که در آخر این ترم باید امتحان بدهیم و نمره بگیریم.

در همین راستا عارف به ضرورت اجرای  یک پروژه دقیق با اهداف مهم در زمان نسبتا کوتاه پیش رو اشاره کرد و گفت: تقویت وحدت و انسجام در جریان اصلاحات، تلاش برای مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه، معرفی کاندیداهای برجسته، دارای مقبولیت عمومی و تاثیرگذار در چارچوب سیاست‌های راهبردی و شاخص‌های مصوب شورایعالی، برنامه ریزی دقیق با همکاری و همدلی احزاب و افراد حقیقی و حقوقی برای به دست آوردن نتایج مطلوب از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه «شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تدبیر دهه ۹۰ جریان اصلاحات است» گفت: به دنبال این تدبیر دستاوردهای سال ۱۳۹۲ و ضرورت استمرار، انسجام، وحدت و خرد جمعی و تقویت آن‌ها میان اصلاح‌طلبان شکل گرفت.

رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به دستاوردهای این شورا در گام‌های اول و دوم تاکید کرد: گام موفق اول در انتخابات سال ۱۳۹۴ برای مجلس دهم و مجلس خبرگان و فراکسیون امید بود. گام دوم در انتخابات سال ۱۳۹۶ در ریاست جمهوری و شورای‌اسلامی شهر و روستا شکل گرفت.

وی حضور در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ماه سال جاری را گام سوم شورایعالی اصلاح‌طلبان خواند و گفت: با جمع‌بندی از عملکرد این شورا در گام‌های اول و دوم و رفع ضعف‌ها و فعالیت بیش‌تر برای رسیدن به نتایج بهتر، ارتباط نزدیک‌تر با مردم و بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان و توجیه آنان جهت حضور در انتخابات برای برداشتن گام سوم آماده می‌شویم.

عارف ادامه داد: گزارش عملکرد فراکسیون امید و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به مردم ارائه شود.

وی افزود: نقد منصفانه عملکرد دولت همراه با بیان دستاوردهای چند ماه اخیر، پرهیز از افتادن در دام سیاه‌نمایی عملکرد دولت یک موضوع مهم است. دولت اقدامات ارزشمندی در مسائل زیربنایی داشته که البته خوب به مردم اطلاع رسانی نشده هرچند در برخی حوزه‌ها می‌توانست بهتر عمل کند. ولی یادمان باشد اصلاح طلبان در دام سیاه‌نمایی درباره عملکرد دولت که برخی جریانات مطرح می کنند نیافتند و در این زمینه دنبال نخود سیاه نروند.

عارف در ادامه اظهار کرد: باید حداکثر تلاش خود را به کار ببریم تا با حضور پرشور و موثر مردم در انتخابات پیش رو در راستای گام‌های اول و دوم و توجه به دستاوردهایشان در گام سوم موفق شویم.

وی تصریح کرد: شورایعالی باید با همکاری کارگروه‌ها و شورای استانی و صاحب نظران اولویت برنامه راهبردی  را در نظر بگیرد. در همین راستا باید شعار اصلی را برگزیند. همچنین باید شاخص های انتخاب کاندیداها را مشخص کرد. از سوی دیگر باید متن میثاق‌نامه را تکمیل کنیم و چگونگی معرفی کاندیدها و تشکیل ستاد مرکزی انتخابات را تدوین و به مردم اعلام کنیم.

رئیس شورایعالی جبهه اصلاح‌طلبان به اصلاح طلبان توصیه کرد بر پروژه‌ها انتخابات متمرکز شوند و از بحث‌هایی که ممکن است وحدت را به خطر بیندازد پرهیزو این بحث‌ها را به فرصت‌های مناسب دیگری محول کنند.

وی یادآور شد: با محوریت شورای استانی باید تلاش شود اجماع خوبی بین اصلاح طلبان در همه شهرها و استان ها بوجود آید.

عارف در پایان به ضرورت ارتباط نزدیک هیئت رئیسه شورای استانها با هیئت رئیسه و کارگروه شورای عالی  تاکید کرد.

موسوی لاری: به دنبال کاندیدای اجاره ای نخواهیم رفت

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری نائب رئیس شورایعالی اصلاح‌طلبان اظهار کرد  : همه ما در چند سال گذشته به دنبال وحدت و  انسجام میان اصلاح‌طلبان بودیم .  از ۱۳۹۲ تا کنون در انسجام به یک مدل واحد رسیدیم؛ اینکه اصلاح طلبان بتوانند در موارد خاص منسجم برخورد کنند، حداکثر توانمندی‌هایشان را در اختیار هم بگذارند و واقع بینانه حرکت کنند ازجمله این مدل واحد است.

وی گفت: جریان اصلاحات بعد از خداوند متعال یک تکیه گاه دارد و آن مردم است. هر زمانی که مردم پای صندق رای آمدند اصلاح طلبان موفق شدند و هر زمان که مردم نیامدند اصلاح طلبان موفق نشد.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: همه باید درجهت امید حرکت کنیم و مردم را پای صندوق رای که تنها حوزه حضور اصلاح‌طلبان در حوزه تصمیم گیری‌ها است بکشانیم.

وی ا‌دامه داد: باید بپذیریم که بالابردن توقعات خیلی اوقات توسط رقیب انجام می‌شود تا نگذارند به نتیجه برسیم. در حال حاضر فراکسیون امید، شواهای شهر و احیانا معدود افراد اصلاح طلبی سکان دار امور اجرایی هستند. این در حالی است که با غفلت خود دوستان ما، با قانون بازنشستگی نیروهای اصلاح‌طلب از صحنه خارج شدند.

موسوی لاری گفت: حالا باید چه باید کرد؟ نقطه عظیمت همه ما از بعد تشکیل شوراها در شهرستان‌ها گزینش نیروهایی است که بتوانند در عرصه سیاسی حضور پیدا کنند و صلاحیت و قدرت جذب داشته باشند. اینکه می توانند از موانع عبور کنند یا نه یک موضوع دیگری است. الان به این موضوع فکر نمی کنیم. قطعا کسانی هستند که توان  رقابت با جریان رقیب را دارند، پس باید به دنبال آنان برویم.

وزیر کشور  گفت: خواهش من از دوستان این است که رقابت را روی چهره های شایسته تر و مردمی تر ببرند. کسانی که می توانند در صحنه باشند اما خودشان را کنار می کشند با لطایف الحیل به صحنه بیاوریم. بدانیم رقیب از همه امکاناتش علیه ما  استفاده می کند.

وی افزود: انسجام بخشیدن به رسانه هایی که می‌توانند سخن اصلاح‌طلبان را منعکس کنند از جمله کارهای مهمی است که باید به آن پرداخت. الان رسانه هایی که از کوه، کاه می سازند کم نیستند.

موسوى لارى در پایان این بحث گفت: همه ما یک مسیر طولانی را طی کردیم تا به امروز رسیده‌ایم. مسئله نظارت استصوابی از مجلس پنجم بوده است. هیچ وقت نگفتیم تا برطرف نشود در انتخابات شرکت نمی کنیم.  اگر دوستی احساس کند نمی خواهد در انتخابات شرکت کند چرا اینجا نشسته است. بايد برای رفع موانع تلاش می کنیم.

نایب رئیس شورای عالی جبهه اصلاح طلبان همچنین تاکید کرد: به دنبال کاندیدای اجاره‌ای نخواهیم رفت. در جایی که کاندیدا نداریم فردی را معرفی نمی کنیم.

 نائب رئیس شورایعالی اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: دولتی روی کار آمده که تا امروز هیچ وقت رئیس دولت و اعضای اصلی آن نگفتند که اصلاح طلب هستیم. دولتی است که ما از آن حمایت کردیم. الان نمی خواهیم مثل اصولگرایان برخورد کنیم که یک روز دکمه کت احمدی نژاد را در مجلس می بوسیدند و الان می گویند جریان انحرافی است.  اما ما هیج وقت نگفتیم دولت روحانی دولت اصلاح طلبان است.

وی تصریح کرد: البته دولت می توانست تصمیماتی بگیرد که بی هزینه باشد و نتیجه مطلوب بدهد و با اصلاح طلبان که عقبه اصلی‌اش بودن مشورت کند؛ اما با همه این کمی ها و کاستی ها باید مردم را پای صندوق رای بکشانیم نه اینکه شانه خالی کنیم.

موسوی لاری  گفت: انسجام بخشی به جریان اصلاحات وظیفه همه ما است. باید با رسانه ها ارتباط داشته باشیم صحبت کنیم.همچنین احزاب مرکزی باید با شاخه های استانی خود ارتباط بیش تری داشته باشند.در فضای مجازی باید حضور با امید داشته باشیم. نقد خوب است اما فکر نکنیم همه چیز نقد کردن است؛ نقد بکنیم امید هم بدهیم. هر کسی که نقد می کند به خودش هم بپردازد. اگر فراکسیون امید را نقد می کنیم ، کمی هم به خودمان بپردازیم که در شهر و استان خود چگونه عمل کردیم.

جواد امام: اصل بر شرکت در انتخابات است

رئیس کارگروه استانهای شورای عالی جبهه اصلاح طلبان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از نحوه فعالیت شورای عالی اصلاح طلبان در استانها بر ضرورت وفاق و همبستگی در جبهه اصلاحات تاکید کرد و با انتقاد از تلاش عده ای برای حاکمیت فرهنگ پوپولیستی،گفت: بحث پاییشی که در شورایعالی مطرح  شده است در راستای احصا نقاط ضعف ساز و کارهایی که در تهیه لیست انتخاباتی مطرح بود ارائه شده است.

امام همچنین گفت: در حوزه اطلاع رسانی جریان اصلاح طلب با ضعف هایی از جمله عدم انسجام لازم برخوردار است .

رئیس کارگروه استانهای شورای عالی جبهه اصلاح طلبان تصریح کرد: هر تصمیم درست و شایسته ای باید از استان‌ها و شهرستان‌ها گرفته شود. باید مصمم باشیم که حتما شرکت در انتخابات را اصل می دانیم اما جایی که کاندیدای اصلاح طلب نداریم؛ نمی توانیم با قرض گرفتن از جریان رقیب در انتخابات شرکت داشته باشیم.

فاطمه راكعي: حضور ٣٠ درصدى زنان در ليست هاى انتخاباتى نبايد فراموش شود

فاطمه راکعی رئیس کارگروه رسانه شورای عالی جبهه اصلاح طلبان نیز در این نشست گفت: حضور ۳۰ در صدی  زنان در لیست های انتخاباتی نبايد فراموش شود. زنان باید در انتخابات پیش رو حضور پر رنگى داشته باشند. اخیرا جلسه ای خد‌مت آقای خاتمی داشتیم که گفتند چرا فقط می گویید ۳۰ در صد؟ هر اندازه که زنان متخصص و همفکر سیاسی شما هستند در انتخابات حضور پیدا کنند، چراکه مجلس به حضور آنان نیاز دارد.

آذر منصورى: اعظم طالقانی ثابت كرد، رجل سياسى است
آذر منصوری  در ادامه این نشست با تسلیت در گذشت مرحومه اعظم طالقانی گفت: ایشان برای ما نماد امیدواری در روزهای سخت بود. او ثابت کرد رجل سیاسی است. برای همین بود در سال‌های اخر عمرش با واکر در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کرد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ امید و اتحاد در انتخابات پیش رو گفت: دو دوره با تمام محدودیت‌ها در انتخابات‌ها شرکت کردیم. در این انتخابات فرصت داریم سرمایه اجتماعی خود را احیا کنیم . ما باید بگوییم با توان حداکثری حضور پیدا می‌کنیم،  مشكل رد صلاحیت ها را می‌دانیم‌ اما باید در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم . باید در استان ها به دنبال شایستگان برویم. ابن مجلس می تواند به  پررنگ تر شدن حضور زنان در انتخابات کمک کند. 

علی صوفی نیز در این نشست گفت: رابطین باید ارتباط موثر خود را حفظ کنند. همیشه در کنار ضعف ها قوت هایی وجود دارد باید تلاش کنیم اگر تحلیل می کنیم یا نقد می کنیم منصفانه باشد. باید عدالت را رعایت کنیم . آنجایى که بحث سیاست خارجی است دولت و حاکمیت را تحسین می کنم این در حالى است که  می‌توانیم نقد های دیگر هم داشته باشيم.

افزودن نظر جدید