محمدرضا عارف:پلیس باید در میان مردم و برای مردم باشد/در شان انقلاب اسلامی نیست که شاهد معتادان متجاهر در سطح شهر باشیم

رئیس مجمع امید تهران با بیان اینکه پلیس باید در میان مردم و برای مردم باشد،تصریح کرد: وضعیت آسیب‌های اجتماعی در تهران بویژه در برخی مناطق شرم آور است البته گزارش هایی که از سوی نیروی‌های نظامی و انتظامی داده شده است نشان از بهبود نسبی وضعیت محلاتی همچون هرندی است ولی در دهه پنجم انقلاب در شان انقلاب اسلامی نیست که شاهد معتادان متجاهر در سطح شهر باشیم.

به گزارش امیدنامه، به مناسبت هفته نیروی انتظامی ،دکتر محمدرضا عارف به همراه اعضای مجمع امید تهران  با حضور در فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ از تلاشهای پرسنل نیروی انتظامی قدردانی کردند.
رئیس مجمع امید تهران طی سخنانی با تبریک هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه، ایجاد امنیت و آرامش در کشور را مرهون تلاشهای نهادهای نظامی و انتظامی از جمله پلیس می دانیم،گفت: ما براي اين كه پليسي عالم،‌ باتجربه و امين و وظيفه‌شناس داشته باشيم، بايد به امر تحقيق و پژوهش در اين نيرو توجه كنيم و وقتي نيرويي وارد پليس مي‌شود، مراحل آموزشي مناسب را طي کند.
وی با با بیان اینکه پلیس باید در میان مردم و برای مردم باشد،تصریح کرد:برخورد خوب پلیس با مردم و اینکه  مامن و پناهگاه مردم باشد می تواند در جامعه باعث ایجاد آرامش شود .احساس عمومی در مقطع فعلی رضایت‌مندی از عملکرد نیروی انتظامی را نشان می دهد.
عارف بر لزوم پیشگیری از جرم در کشور تاکید کرد و گفت:باید با استفاده از ظرفیت نخبگان و تقویت مرکز مطالعات نیروی انتظامی در مقوله پیشگیری از جرم تلاش بیشتری صورت گیرد چرا که معتقدم با فرهنگ سازی می توان میزان جرایم را کاهش داد.
وی با اشاره به مشاهداتش از برخی منطقه‌های تهران از جمله محله هرندی ،گفت:وضعیت آسیب‌های اجتماعی در تهران بویژه در برخی مناطق شرم آور است البته گزارش هایی که از سوی نیروی های نظامی و انتظامی داده شده است نشان از بهبود نسبی وضعیت محلاتی همچون هرندی است ولی در دهه پنجم انقلاب در شان انقلاب اسلامی نیست که شاهد معتادان متجاهر در سطح شهر باشیم.
رئیس فراکسیون امید ایجاد نظم در جامعه را یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی دانست و  تاکید کرد :سرمایه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه است و بخشی از سرمایه اجتماعی در اختیار و به دست نیروی انتظامی است. مردم شکل حاکمیت، اخلاق حاکمیت و تغییر در رفتار حاکمیت را در چهره نیروی انتظامی و برخورد آنها می‌بینند.
در این دیدار سرتیپ رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گزارشی از اقدامات و فعالیتهای پلیس را ارائه کرد.

 

افزودن نظر جدید