همه وزیران بعد از انقلاب زیر یک سقف:

محمدرضا عارف:شرایط کشور شرایط خاصی است ،قوای سه گانه و مجمع تشخیص از ظرفیت مجمع وزرای ادوار برای برون رفت از وضعیت فعلی استفاده کنند

رئیس مجمع وزیران ادوارگفت: انتظار ما از قوای کشور و مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که مجمع وزیران ادوار را به عنوان مشاور خود قرار دهند و با این نهاد همکاری نزدیکی داشته باشند.

به گزارش امیدنامه، محمدرضا عارف عصر امروز در جلسه مجمع عمومی تشکل مردم نهاد وزیران ادوار که شامل وزرای دولت‌های بعد انقلاب می‌شود، اظهار کرد: این مجمع شاید بالاترین ظرفیت را برای حل مشکلات کشور در اختیار دارد. اهداف ما شناسایی موانع توسعه کشور و ارائه راهکار برای آن، استفاده از ظرفیت‌های انسانی برای حل مشکلات و هم افزایی و هم اندیشی نخبگان مدیریتی برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

وی با بیان اینکه برای اجرایی کردن این سه هدف ۱۰ مأموریت دیده شده است خاطرنشان کرد: در طول این مدت هیأت مدیره مجمع ۱۱ جلسه رسمی داشته است و گزارشی از این فعالیت‌ها را به رهبری و رئیس جمهور داده‌ایم و اعلام کرده‌ایم آماده همکاری با دولت هستیم. ما همچنین درباره چگونگی انتقال تجربیات به نسل‌های بعدی و دولت‌های بعدی بحث‌های جدی داشته‌ایم و مصوب کرده‌ایم که آکادمی وزرا برای این هدف تشکیل شود. ما همچنین جلسه مشترکی با مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت برگزار کرده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های این تشکل باید اعضا مشارکت فعال‌تری داشته باشند و کمیسیون‌های تخصصی هم فعال‌تر شوند. کشور در شرایط خاصی قرار دارد و ما با تحریم‌های ظالمانه مواجه‌ایم و بنابراین برای حل این مشکل باید جدی‌تر عمل کنیم. همچنین برای حل مسائلی از قبیل محیط زیست، بیکاری، دستیابی به رشد اقتصادی، نظام بانکی، بحران صندوق‌های تأمین اجتماعی، فساد، تعاملات بین‌المللی و سیاست خارجی باید بیشتر کار کنیم. همچنین برای افزایش سرمایه اجتماعی نیز باید جدی‌تر عمل کنیم.

عارف در پایان با اشاره به اینکه ما برای همکاری با همه نهادها و قوای کشور اعلام آمادگی کرده‌ایم گفت: انتظار ما از قوای سه گانه به ویژه مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که این نهاد غیردولتی و راهبردی را مشاور خود قرار دهند و با این نهاد همکاری نزدیکی داشته باشند.

افزودن نظر جدید