متهم پرونده «گروه عظام»: برای دور زدن تحریم‌ها چه رشادت‌ها که نکردم

دومین جلسه رسیدگی به پرونده «گروه عظام» به اتهام قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو صبح امروز (شنبه) 13 مهرماه در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
 

 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، قاضی صلواتی در ابتدای دومین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده از عباس ایروانی متهم ردیف اول پرونده خواست تا در جایگاه قرار گیرد.

رییس دادگاه  خطاب به متهم ردیف اول پرونده گفت: عباس ایروانی  فرزند رضا، مدیر گروه عظام، تولید کننده قطعات خودور متهم هستید به   افساد فی الارض از مجرای اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان، رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو، معاونت در جعل اسناد، معاونت در استفاده از اسناد مجعول، معاونت در پرداخت رشوه و مشارکت در فراری دادن متهم.

سپس قاضی از متهم  خواست که از خود دفاع کند.

متهم عباس ایروانی متهم ردیف اول پرونده نیز در ارایه دفاعیات خود در جایگاه قرار گرفت.

متهم ایروانی در دفاع از خود  گفت: عباس ایروانی فرزند رضا مسئول هلدینگ عظام فاقد هرگونه سابقه کیفری هستم.

در این لحظه قاضی صلواتی گفت: شما در سال ۶۶ به اتهام ارتشاء و اختلاس بازداشت شدید؛ چطور می گویید فاقد سابقه کیفری هستید؟

متهم پاسخ داد: یک موردی بود که فردی مبلغ ۵٠ هزار تومان به شخص دیگری داده بود که من بعد از چند روز تبرئه شدم.

متهم ردیف اول ادامه داد: در این ٣٠ سال فعالیت باعث رونق اقتصادی شدم و خداوند شاهد است که در این سال‌ها برای دور زدن تحریم‌ها چه رشادت‌ها که به خرج ندادم و در مدت ٩ ماه بازداشت چه مشکلاتی متحمل شدم.

متهم ایروانی اضافه کرد: به هیچ وجه اتهامات وارده را قبول ندارم چون پرونده بدون کارشناسی به دادگاه ارجاع شده است.

قاضی به متهم تذکر داد و گفت: مواظب اظهارات خود باشید.

متهم ایروانی گفت: با توجه به وضع و جو موجود و عدم امکانات، فعالیت‌های عادی برای مدیران مجموعه نظام مهیانیست‌ و از مقام معظم رهبری درخواست مساعدت دارم.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: راجع به تک تک اتهامات توضیح دهید. وظیفه شماست دفاع کنی نه اینکه من دوباره تک تک اتهامات را قرائت کنم. راجع به اتهام افساد فی الارض از مجرای اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو بصورت عمده و کلان توضیح دهید.

متهم ایروانی گفت: هیچ قاچاقی انجام نشده است. یک مورد نماینده گمرک گفته که آن هم نبوده است. ما قراردادی با شرکت بیرونی داریم و مدارک را تحویل دادیم‌. ماهیچ خطایی در قاچاق نکردیم.

این متهم در دفاع از اتهامش در مورد  رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو گفت: به برادران ما گفته بودند اگر بنویسید فلانی دستور را داده در مجازاتتان تخفیف می دهیم. اقرار در زندان درست نیست.

قاضی گفت: شما باید تشخیص دهی که  اقرار درست است یا خیر؟  نمی توانی برای دادگاه تعیین تکلیف کنی؟ مواظب اظهاراتت باش.

متهم گفت: ما مرامنامه‌ای در سازمان داریم و اگر اتفاقی بیفتد مسئولیتش برعهده مدیران است. دستور از طرف من نبوده است. اگر کسی برخلاف مقررات عمل کند مسئولیتش برعهده خودشان است.‌

وی درباره اتهام معاونت در استفاده از اسناد مجعول گفت: من چیزی ندیدم و اگر یک مورد پیدا کردید آن را قبول دارم. مجموعه من ۴ هزار نفری است و اینکه در بین تمام مجموعه‌ها بروم امکانش نیست و نمی‌توانم.

وی درباره اتهام معاونت در پرداخت رشوه گفت: آیا کسی گفته رشوه می دادم؟

قاضی گفت: متهمان دیگر.

متهم ایروانی گفت: به هیچ عنوان مسئولیت با من نیست، هزار کار در مجموعه ما رخ می دهد که من خبر ندارم. در مجموعه بزرگ نمی شود یک خطا نباشد. نه در جریان رشوه‌ام و نه در جریان جعل اسناد.

وی درباره اتهام فراری دادن متهم حامد خاتمی گفت: من او را ندیدم و خبر ندارم.

متهم ایروانی بیان کرد:  برای ۴ هزار نفر به طور مستقیم و ۳۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی کرده‌ام و از خروج ۳۵۰ میلیون دلار کشور جلوگیری کرده‌ایم. همچنین ساخت مجموعه‌های گردشگری و رفاهی از جمله اقدامات ما بوده است که البته برخی رسانه‌ها کارهای خیر ما را پوششی برای اقدامات خلاف دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه در کیفرخواست ناهمخوانی هایی وجود دارد گفت: از شما می‌خواهم شاکیان پرونده را معرفی کنید؛ نماینده گمرک جلسه پیش غیر از یک مورد هیچ خلاف و شکایت دیگری را بیان نکرد. تنها شاکی ما معاونت اقتصادی اطلاعات سپاه است که از حدود ۱۰ سال پیش در دفتر ما  وارد شد و تمام اسناد را ضبط کرد.

متهم ایروانی ادامه داد: من تقاضای استرداد اموال خود از این نهاد را کردم. البته هر بار این نهاد اتهامات جدیدی را به من منسوب کرد و سرانجام طی یک نامه به آن بیان کردم که عباس ایروانی حاضر است کلیه اموال منقول و غیر منقول خود را به جمهوری اسلامی ایران بدهد.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ پرونده علیه من درست شد، گفت: اواخر فروردین ٩٧ اموال من در گمرک ضبط شده‌اند.  در اظهاراتی که در کیفر خواست آمده است گفتند قطعات وارداتی خود را برای تعرفه کمتر،  «گازسوز» معرفی کردیم  این در حالی است که تعرفه‌های گاز و بنزین سوز هردو ۵ درصد شده بودند.

متهم ایروانی اظهار کرد: من از بانک مرکزی هیچ ارز دولتی دریافت نکردم و واردات ما به میزان ۶۵۰ میلیون دلار بوده است که آن را به عنوان قاچاق اعلام کرده‌اند.

او ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به من منتسب کردند  آن است که گفتند در قطعاتی  EUC  برای مسئولان ابزار جاسوسی قرار داده‌ایم اما هزار قطعه وارد کشور می‌شود و از کجا معلوم قطعه EUC که ابزار جاسوسی دارد در خودروی مسئولان قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به تحریم‌ها  بانک صادرات و ملی در امارات تحریم بودند و توانایی پرداخت نداشتیم و وثیقه‌های بسیار زیادی را در بانک‌ها قرار دادیم که تمام آنها جوابگوی تسهیلات و بدهی‌ها هستند.

نماینده دادستان در ادامه خطاب به متهم ردیف اول پرونده گفت: شما از طریق ایادی خودتان دستورات تان را پیش می بردید، شما درصدر بودید و دستورات را برای دیگران صادر می‌کردید.

وی افزود: شما از عواید این امور استفاده می کردید و این موضوع را هم در بازپرسی اعلام کردید البته که عواید شما چندین برابر بوده و شما به خوبی از آن مطلع هستید.

شاه‌محمدی نماینده دادستان به راه‌های کسب سود از طریق غیر قانونی از سوی متهم ردیف اول پرونده اشاره کرد و گفت: قاچاق عمده حالت سردستگی داشته است.

وی خطاب به متهم گفت: آقای ایروانی شما می‌گویید ارز خارج نکردید و گفتید مگر ذهنم مشوش است که بالاترین قیمت را اعلام کنم. شما برای خروج ارز این کار را انجام می دادید. شما از سه منبع یعنی منبع خودتان بانک مرکزی و ایران خودرو ارز اخذ می کردید.

نماینده دادستان ادامه داد: همچنین احتکار و فروش در بازار ثانویه افترمارکت هم مشهود است.

وی در خصوص راه‌های قاچاق گفت: کم اظهاری در فروش ارائه به گمرک با اسناد جعلی در پرونده وجود دارد.

شاه‌محمدی با ارائه سندی خطاب به متهم گفت: شما قیمت اکسیژن سنسور را از رومانیا با  ده یورو و ۹۰ سنت به شرکت خودتان فروختید اما آنچه به ایران خودرو فروختید، ۱۳ یورو و ۹۴ سنت بوده است و این به دلیل کم اظهاری در ارزش بوده تا تعرفه گمرکی هم کم تر بپردازید.

وی افزود:شما ارائه قطعه بنزین سوز به جای گاز سوز را داشتید و می‌گویید تعرفه ۵ درصد بوده و کالای مدنظر هم در خودروی گازسوز و هم بنزین سوز قرار می گرفته است اما با استعلامات دادستانی و اقاریر شخص آقای رفیع مشخص شده که این امکان وجود نداشته که ایسیو در خودروهای گازسوز استفاده شود، همچنین تعرفه این کالا ۲۰ درصد بوده است.

متهم ایروانی در واکنش به سخنان نماینده دادستان گفت : تعرفه در ۲۰ سال گذشته ۲۵ درصد بوده است که شاه محمدی در واکنش به سخنان وی گفت که سند آن را به دادگاه ارائه می‌کنم.

در ادامه نماینده دادستان به ورود کالاهای چینی با نام شرکت سازه پویش (شرکت زیرمجموعه متهم) گفت: کالایی در گمرک آوردید و ساخت چین بوده و گمرک آن را توقیف کرده است.

ایروانی در واکنش به سخنان نماینده دادستان گفت: من فنی نیستم در رابطه با رشوه و دزدی می گویم و این را از کسان دیگر بپرسید.

شاه محمدی در ادامه افزود: استفاده نابجا از معافیت قانون صادرات و واردات و سوء استفاده از مصوبه هیئت دولت باعث شد که متهم کالای بنزین سوز را به عنوان گازسوز ارائه دهد و تعرفه را هم ۵ درصد اعلام کند .فعالیت‌های متهم منجر به ایجاد آلودگی هوا شده است.

وی خطاب به متهم گفت: شما قرار بود مواد اولیه وارد کنید و یا حداکثر در داخل کشور مونتاژ کنید شما در حالی مدعی رونق تولید هستید که کالای چینی را به نام کالا شرکت خودتان وارد کردید.

در ادامه ایروانی در واکنش به سخنان نماینده دادستان گفت: بزرگ‌ترین داخلی ساز در کشور هستم.

در این لحظه قاضی صلواتی خطاب به متهم در تذکری گفت: این برای بار دوم است که به شما می‌گویم نظم دادگاه را رعایت کنید.

متهم در واکنش به سخن قاضی گفت : اگر خلاف کردم یک تا پنج هزار روز مرا به زندان ببرید.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی صلواتی خطاب به متهم ایروانی گفت: چطور دستور می دهید که متهم خاتمی پور خودش را گم کند؟ شما می گفتید محموله با پرداخت رشوه ترخیص شود.

متهم ایروانی گفت: شما باید سند داشته باشید. مدیران ما پاداش می گیرند.

قاضی صلواتی با اشاره به اظهارات دیگر متهمان این پرونده گفت: گفته شده آقای ایروانی در دهم اردیبهشت 97 به احدی دستور می دهد، پیش فاکتور ثبت سفارش را 20 تا 25 درصد بالاتر از قیمت واقعی ثبت کند. گفته شده که شما گفته اید این کار بی سر و صدا انجام شود.

متهم پاسخ داد: مستندی وجود ندارد در دادسرا هم به من گفتند. این کار اگر ارز دولتی گرفته باشیم ارزش دارد ؛ در غیر این صورت اگر قیمت را بیش از قیمت واقعی ثبت کنیم، باید گمرکی بیشتری پرداخت کنیم.

رئیس دادگاه گفت: آقای روغنی ها می گوید رشوه به گمرک پرداخت می‌شده و ایروانی هم در جریان بوده است. متهم پاسخ می دهد من در جریان نبودم.

قاضی صلواتی ادامه داد: شما قطعات خودرو  گاز سوز را به اسم بنزین سوز وارد می کردید. شما به آلودگی هوا ضربه زدید حال می گویید در جریان نیستم؟

متهم ایروانی گفت: برای خودرو به هردو نیاز است.

رئیس دادگاه گفت: شما قطعه بنزین سوز که وارد می کنید به اسم بنزین سوز معرفی کنید. شما در پانزدهم دی ماه سال 96 به روغنی ها دستور می دهید مشکل ترخیص محموله وارداتی باید حل شود حتی اگر نیاز به حق الحساب است.

متهم ایروانی گفت: این ها را در زندان اقرار کرده اند.

این متهم با خطاب قرار دادن قاضی با عبارت برادر من، که قصد بیان توضیحی را داشت با واکنش قاضی مواجه شد. قاضی به متهم گفت: من برادر شما نیستم.

متهم گفت: اگر اقرار کرده اند باید مستند باشد.

قاضی صلواتی هم گفت: مستند است. می‌رسیم.

قاضی پرونده با اشاره به نام چند تن از متهمان همچون خاتمی پور، روغنی ها و رفیعی گفت: دستکاری در واحد لجستیک عظام تایید شده است.

متهم پاسخ داد: اگر عظام دستوری داده قبول. ما یک کتابچه مرامنامه اخلاقی داریم و در آن مواردی را نوشته ایم.

قاضی گفت: خوب است آن را بخوانید. خاتمی پور می گوید جهت ترخیص محموله در گمرک رشوه به یازده تن پرداخت می شده که شماره حساب هم نمی دادند.

متهم گفت: این آقا با شرکت های زیرمجموعه ما قرارداد  دارند که خودشان باید جواب دهند.

قاضی گفت: روغنی ها می گوید ایروانی در واتساپ گفته که خاتمی پور خودش را گم و گور کند که این عبارت گم و گور هم دقیقا ذکر شده است.

متهم گفت: این موارد را در بازجویی گفته اند نمی شود که برای تبرئه خودشان برخی مسائل را به بنده منتسب کنند.

رئیس دادگاه با اشاره به اظهارات متهم خاتمی پور گفت: این متهم می گوید ایروانی از هشت ماه پیش نگران اسناد معجول بوده و از من می خواسته اسناد مساله دار تا سال 95 را امحا کنم.

قاضی یادآور شد: شما 17.5 میلیون دلار ارز گرفته اید و ۹۵. ۴۳ میلیون دلار واردات داشتید.

متهم گفت: مقداری مربوط به ارز دولتی و مقداری مربوط به انتقال است.

قاضی گفت: شما گفته اید ممکن است مدیران مرتکب تخلف و قاچاق شده باشند.

متهم گفت: خیر من نگفتم.

قاضی گفت: اظهارات خودتان است. امضا کرده اید.

متهم گفت: پس در آن دست برده اند.

قاضی گفت: آن اسناد و مدارک شماست که در آن دست می برید. در بازجویی بازپرس نمی توان دست برد.  شما در ادامه گفته اید حسین شیرزاد برای شرکت های ما رشوه پرداخت می کرده است و از ما مبالغ را دریافت می مرده است.

متهم گفت: او هیچ وقت از رشوه اسم نمی برد و نمی گفت بابت رشوه است.

قاضی صلواتی گفت: آیا شما با شرکتهای سازنده خودرو قرارداد می بستید؟

متهم گفت: اصلا. مگر می شود قرارداد ببندم.

قاضی گفت: برعکس شده من باید توضیح دهم. شما با عباس ربیعی مدیر خدمات پس از فروش ساپکو قرداد بستید، این قرارداد به نام همسرش زهره شکرچی بوده به مبلغ 50 میلیون تومان که ربیعی هم 2 میلیارد از جرائم شرکت های عظام را کسر می کند.

وی افزود: با بهروز حسینی اسد رئیس آنالیز ایران خودرو  با دخترش قرارداد بستید. 25 میلیون سال 91 و 50 میلیون سال 95 گرفته است. همچنین با رئیس مهندسی ایران خودرو قرارداد بستید و 10 تا 12 میلیون در سالهای 91 و 92 و 50 میلیون در 95 دریافت کرده اند.

متهم گفت: ما سالی یک بار هم این ها را نمی بینیم.

قاضی خطاب به متهم گفت: از من به شما نصیحت دلت به هیچ کس خوش نباشد. این دل خوشی ها در این دادگاه سر سوزنی ارزش ندارد.

در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: ارزش ریالی مجموع اقلا 766 میلیون و 323 هزار و 914 دلار است. 100 سکه از یکی از متهمان مربوط به گمرک کشف شده که یک سوم آن مربوط به هدایای دوستان شما بوده است.

نماینده دادستان خطاب به متهم ایروانی گفت: اقرار متهمان نزد ضابطین و بازپرس و مراجع انتطامی حاکی از این است که مطابق با دستورات شما اقدامات مجرمانه جعل و قاچاق صورت گرفته است.

قاضی خطاب به متهم ایروانی گفت: شما به متهم خاتمی پور گفتی که خودش را گم و گور کند. گگفتی چند روز گوشی را خاموش کند. شما در جلسه دادگاه و از ابتدای جلسه، متهمان را تهدید و به انها تلقین کردید.
ادامه دارد...

قاضی دادگاه برای چندمین بار به متهم تذکر داد و گفت: نظم دادگاه را بهم نزنید.

نماینده دادستان در ادامه درباره دریافت ارز دولتی و ورود کالا به کشور و فروش آنها در بازار با قیمت بالاتر گفت: شما ECU را چند وارد کردید؟

متهم پاسخ داد: من چه می دانم چند وارد کردم.

نماینده دادستان ابتدا به اشتباه قیمت ECU را ٨ یورو اعلام کرد اما بعد ضمن پوزش گفت: این کالا را ۴٠ یورو وارد کردید و ۶٨ یورو به ایران خودرو فروختید. همچنین اسنادی وجود دارد که آنها را در بازار فروخته اید.

متهم ایروانی با تمسخر گفت: در بازار ECU مصرف نمی شود اگر نمی دانید بدانید.

در این لحظه قاضی دادگاه خطاب به متهم گفت: چرا نظم دادگاه را بهم می زنید؛ با جوسازی نمی توانید کاری پیش ببرید؛ اجازه دهید نماینده دادستان نکات کیفرخواست را بیان کنند. اگر توضیح داشتید بعد از ایشان می توانید بگویید.

نماینده دادستان در ادامه با اشاره به دریافت تسهیلات متهم از بانک مسکن افزود: در بانک مسکن اعتبارات اسنادی گرفتید در حالی که مصوبه بانک ١۵ روز بعد صادر شد و این اقدام ناشی از تبانی شما است.

وی ادامه داد: ۶٠۶ میلیون درهم امارات در زمان ریاست آقای شریفی در بانک مسکن دریافت کردید که آن را به شرکت خود در امارات بردید.

شاه محمدی اضافه کرد: در مصوبه منطقه ویژه سلفچگان قرار بود با ارائه سند برگ سبز گمرکی و بارنامه تسهیلات بگیرید اما شما خود را تولید کننده معرفی و بدون ارائه اسناد تسهیلات دریافت کردید.

نماینده دادستان اظهار کرد: درست است که تا قبل از ٩۶ ارز دولتی خودتان دریافت نکردید اما از ارز تخصیص یافته ایران خودرو استفاده می کردید.

متهم ردیف اول گفت: از ایران خودرو ارز را با قیمت آزاد می گرفتم.

متهم ایروانی ادامه داد: ما حتی ۴۵٠٠ تومان می گرفتیم و آنقدر قطعه سازان پیش وزیر رفتند و اعتراض کردند؛ حتی تا اوایل امسال ارز ١۴۵٠٠ می گرفتیم که بعد ٨۵٠٠ شد.  این پرونده مربوط به قاچاق است چرا درباره دریافت تسهیلات صحبت می شود؟

قاضی گفت: دادگاه موظف به رسیدگی در چارچوب کیفرخواست صادره است اما شما باید توضیح دهید که هزینه تامین قطعات از خارج را از کجا آورده اید؟

متهم گفت: هیچ ارز دولتی دریافت نکردم.

وی ادامه داد: هیچ خلافی در مجموعه من رخ نداده و تمام اینها جوسازی است.

نماینده دادستان گفت: شما عواید را پذیرفتید و از ضابطین تشکر کرده اید.

متهم گفت: من از ضابطین برای اینکه خلاف های مجموعه مرا به من نشان دادند تشکر کردم.

قاضی گفت: پس نقش شما در این مجموعه چه بوده است. شما در صحبت‌های خود می‌گویید که هیچ نقشی در گمرک نداشته اید و درباره موضوعات دیگر خبری ندارید. شما چه کاری در شرکت انجام می‌دادید؟

ایروانی بیان کرد: در ایران خودرو بنده تنها عضو مجمع بودم و درباره موضوعاتی که در مجمع مطرح می‌شد صحبت می‌کردم.

نماینده دادستان گفت: اقرار آقای اهری و دیگر افراد نشان دهنده این موضوع است که ارسال پیش فاکتور با تایید شما و توسط شرکت خودتان انجام می‌شده است.

متهم ایروانی بیان کرد : هیچ فرد با ارز آزاد کالا وارد نمی کند و آن را به قیمت کمتر بفروشد. یک ارز دولتی داریم و یک ارز متقاضی یعنی صادراتی که  ارز از صرافی دریافت می کند.

نماینده دادستان بیان کرد: در صحبت‌های خود گفته اید که از ارز متقاضی استفاده کرده اید اما پیش از آن ارز را از ایران خودرو دریافت کرده بودید.

متهم ایروانی گفت:  ایران خودرو ارز دولتی ندارد و ارز را از صرافی ها می خرد و به مجموعه ها می دهد.

نماینده دادستان تصریح کرد: اقرار متهمان و ضابطان هم همگی اشتباه است؟ یک تخفیف در چین به میزان ۱۴ درصد به شما داده شد که آن را هم دریافت کرده اید اما کالایی وارد نکرده اید.

متهم ایروانی گفت: گر یک دلار خارج از کشور داشتم همه را به دولت تقدیم می کنم و دولت بیاید و آنها را مصادره  کند و من را اعدام کنید و هیچ پولی خارج از کشور ندارم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دنبال توسعه خود هستیم و یک زمین ۲۴ هزار متری در رشت در حال توسعه است. زحمتی که من برای کشور کشیده‌ام کسی نکشیده و پول در همین مملکت وجود دارد شاید بچه‌ها و کارمندان من کارهایی انجام داده‌اند که میتوانید آنها را مواخذه کنید.

نماینده دادستان تصریح کرد: یک شرکت در چین و یکی در آلمان ایجاد کرده اید و با یک شرکت در کشور امارات کار کرده اید و مبلغ را از ایران خودرو دریافت کرده اید و به آن شرکت حواله می کردید و ٢ درصد کارمزد توسط شما دریافت می شد.

متهم ایروانی گفت : این اقدامات در دوره تحریم ها انجام می شدند.

نماینده دادستان با اشاره به فروش قطعات وارداتی بی‌کیفیت گفت: شما ارز را تخصیص می کردید و آقای مرتضی مرتضوی کار شما را انجام می‌داد و سپس قطعات بی‌کیفیت وارد شده وارد خودرو می‌شود و به مردم ضرر وارد می کردید. شما در هر جایی برای خود عامل داشتید. عامل شما در بالا دستی ایران خودرو آقای مرتضوی در پایین‌دست آقای رفیعی بود.  شما با همکاری آقای رفیعی فلاح و یک شخص دیگر به منظور صدور تاییدیه کیفی اقدام به ارتشاء می‌کردید.

متهم ایروانی گفت: گروه اعزام بهترین کیفیت را داشته و همین اکنون هم خط  EUC گروه عظام  بهترین است.

نماینده داستان با اشاره به فروش در بازار ثانویه گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموعه قطعات وارداتی در بازار فروش ثانویه با قیمتی که خودتان می خواستید فروخته می‌شدند. تعیین قیمت در بازار ثانویه توسط شخص شما انجام می شد.

شاه محمدی با اشاره به جعل اسناد بیان کرد: شما چه چیزی را کتمان می کنید اسناد آن موجود است. گواهی مبدایی که درباره یک قطعه کالا تنظیم شده و به ایران خودرو ارسال شده نشان می‌دهد که به گمرک درباره قطعات گازسوز و بنزینی سوز  اشتباه گفته اید.

نماینده دادستان ادامه داد: مدعی هستیم که همه چیز توسط ترخیص کاران صورت می‌گرفته است.‌ محل اتاق بازرگانی کشور چین در اتاق آقای خاتمی پور شده و بر اساس اقرار آقای خاتمی پور شما به آنها گفته بودید که تمام اسناد را امحا کنند اما آقای خاتمی پور این کار را انجام نداده است.

متهم ایروانی گفت : هر فردی که با این آقا قرارداد امضا کرده باید جوابگو باشد.

نماینده دادستان بیان کرد: همه گفتند چه اقداماتی با اظهارات شما انجام می شده است.

براساس این گزارش با نزدیک شدن به اذان ظهر قاضی صلواتی ختم جلسه امروز را اعلام کرد و جلسه بعدی را به صبح فردا (یکشنبه 14 مهر) موکول کرد.

 

افزودن نظر جدید