مبلغ: عارف بیاید سرلیست اصلاح‌طلبان می‌شود

عضو شوراي راهبردي اصلاح‌طلبان در گفتگو با روزنامه اعتماد به تبیین راهبردهاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان پرداخت و گفت: شخصيتي مثل آقاي عارف درصورت حضور، سرليست اصلاح‌طلبان خواهد بود.

به گزارش امید به نقل از اعتماد،مرتضي مبلغ که سابقه معاونت سياسي وزير كشور در دولت اصلاحات را در کارنامه سیاسی خود دارد، امروز يكي از موثرترين چهره‌هاي اصلاح‌طلب در پروژه انتخابات مجلس آتي است. او در شوراي راهبردي اصلاح‌طلبان نیز عضویت دارد.

عضو شوراي راهبردي اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سوال که اكنون برخي رسانه‌ها خطي را دنبال مي‌كنند كه به دنبال چهره‌هايي مثل ناطق و لاريجاني براي ائتلاف رفته است و در ائتلاف با محوريت رييس دولت يا لاريجاني ترجيحش آقاي لاريجاني است؛ پاسخ داد: من تا به حال نديدم از چهره‌هاي شاخص كارگزاران اين حرف را بزنند. اعضاي اصلي كارگزاران همسو و در جلسات، فعال هستند. البته ممكن است برخي تك‌پراني‌ها هم باشد. آن‌هم به اين علت است كه ما سامان حزبي قوي‌اي نداريم. برخي نظر شخصي‌شان را مي‌گويند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در حال حاضر در سطح تصميم‌گيري هنوز به بحث‌هاي مصداقي ورود نكرده‌اند؛ گفت: ممكن است يك حزبي مواضع خاص خود را داشته باشد اما اصلاح‌طلبان به عنوان كساني كه تصميم‌گيري‌هاي كلان مي‌كنند و اجماعي كه وجود دارد هنوز به اين مرحله وارد نشده‌اند. اين را به عنوان خبر مي‌گويم. در هيچ محفل تصميم‌گيري شوراي اصلاح‌طلبان درباره مصاديق و ليست و سرليست بحث نشده است.

مبلغ ضمن بیان اینکه انتخابات مجلس تقريبا بيش از دويست حوزه انتخابيه دارد و كانديداها متكثر هستند و فرمول انتخابات الان بين دو سه هزار نفر است؛ در خصوص راهبرد اصلاح طلبان گفت: انتخابات مجلس خيلي پيچيده‌تر است. عوامل و انگيزه‌هاي متفاوت و متعددي در فرآيند انتخابات مجلس ورود مي‌كند. الان براي تحقق فرآيند خرد جمعي و دنبال كردن منافع ملي در انتخابات مجلس مشكلات زيادي وجود دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: طبيعي است كه بعد از پيروزي رياست‌جمهوري نوعي شبيه‌سازي در ذهن بسياري افراد انجام گرفته است. به اين شكل كه فكر مي‌كنند هر رييس‌جمهوري كه مي‌آيد مجلس بعدي نيز در راستاي همان رييس‌جمهور است. اين مساله وقتي جدي‌تر مي‌شود كه برخي نوعي شبيه‌سازي با دوران اصلاحات و مجلس ششم انجام مي‌دهند. طبيعي است كه اين موضوع در برخي انگيزه را بالامي برد كه به صحنه بيايند و در پيروزي شريك شوند.

افزودن نظر جدید