ماموریت دسته جمعی مدیران بانک شهر در تعطیلات عیدفطر به گرانترین شهر جهان+سند

در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، مدیران بانک شهر با پرداخت 700هزار دلار از جیب مبارک مردم ایران در گرانترین شهر جهان سمینار برگزار کردند تا با حضور مدیرانی از خود بانک شهر در خصوص امور مالی و اقتصادی شهری به بحث و بررسی بپردازند.

 

داستان دنباله دار ریخت و پاش و حیف و میل بیت المال توسط برخی مدیران در برخي حوزه هاي شبکه بانکی پایانی ندارد.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادي «انتخاب»، علیرغم اعلام نارضایتی و انزجار رهبر معظم انقلاب از سوءاستفاده های صورت گرفته در شبکه پولی بانکی کشور توسط برخی و تاکید ایشان و رئیس جمهور بر برخورد با مدیران متخلف ، گویا برخوردهای دولت و دستگاه های نظارتی  هم نتوانسته است مانع از استمرار فعالیتهای نامشروع برخی مدیران متخلف شود.
 
در تازه ترین این اقدامات مدیرعامل اعضای هیئت مدیره و معاونین و اعضای هیئت عامل بانک شهر (وابسته به شهرداري تهران) در یک ماموریت دسته جمعی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان  روزه های خود را افطار کردند تا ایام تعطیلات عید سعید فطر را در کنار دریاچه ژنو در گرانترین شهر جهان در کشور سوئیس سپری کنند.
 
بهانه این ماموریت دسته جمعی  شرکت درکنفرانس امور مالی شهرداری ها و اقتصاد شهری است که اتفاقا برگزارکنندگان آن ، بانک شهر و یک ان جی او به نام بنیاد رهبران شهری با همکاری یو.ان. هبیتات(برنامه اسکان بشرملل متحد) بوده اند.
 
در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، مدیران بانک شهر با پرداخت 700هزار دلار از جیب مبارک مردم ایران در گرانترین شهر جهان سمینار برگزار کردند تا با حضور مدیرانی از خود بانک شهر در خصوص امور مالی و اقتصادی شهری به بحث و بررسی بپردازند.
 
علاوه بر این مبلغ کلان هزینه ماموریت سفر خارجی مدیران محترم ، بلیط هواپیما و هتل را هم از جیب بانک شهر پرداخت کرده اند.
 
ماموریت دسته جمعی مدیران بانک شهر در تعطیلات عیدفطر به گرانترین شهر جهان+سند/اقاي قاليباف! منتظر اقدام جهادي تان باشيم يا.../ به اين ١٠ سوال پاسخ دهيد
 
نکته ای در حاشیه این ماجرا در خور تامل است که بانک به جهت رفاه بیشتر مدیران خود بنا به دستور مدیریت و در یک اقدام حيرت انگيز، حدود 50 میلیون تومان ناقابل به آژانس مسافرتی ع.پ پرداخت می کنند تا کلاس عادی بلیط ها به بیزینس کلاس تبدیل شود.
 
اما رهاورد اين سفر سیاحتی، علاوه بر بازدید دسته جمعی مدیران از دریاچه ژنو و منظره هاي اطراف، برپایی سمیناری بود که در آن علاوه بر پورزرندی مدیرعامل بانک شهر؛ خامی رئیس هیئت مدیره و سیدمهدی احمدی عضو هیئت مدیره و معاون بین الملل(برادر همسر پسر قالیباف) و چند مهمان دیگر هم سخنرانی کردند.
 
بر اساس اعلام سایت رسمی یو.ان هبیتات ، اقای ادواردومورنو(از مدیران ارشد یو.ان هبیتات) و فرخ درخشانی(رئیس بنیاد جایزه معماری آقاخان) از دیگران سخنرانان اصلی این سمینار بوده اند؛ فردي كه سوابق ويژه ان باعث حيرت بيشتر از انگيزه بانك شهر ميشود و اين سوال را ايجاد مي كند كه چرا از محل بیت المال مسلمین و اعتبار نظام جمهوری اسلامی، بانک شهر سمیناری برگزار می کند که سخنران اصلی آن ، براساس گزارش متنوع رسانه ها، مدیر ارشد "بنیاد  صهيونيستي آقاخان محلاتی" است ، بنیادی که در راس آن رهبر فرقه انگلیس ساخته اسماعیلیه، کریم آقاخان(آقاخان چهارم) قراردارد و به شدت از سوی نهادهای غربی و صهیونیستی حمایت می شود.
 
ماموریت دسته جمعی مدیران بانک شهر در تعطیلات عیدفطر به گرانترین شهر جهان+سند/اقاي قاليباف! منتظر اقدام جهادي تان باشيم يا.../ به اين ١٠ سوال پاسخ دهيد
 
از سوي ديگر و براساس اخبار رسيده به "انتخاب" ؛فرخ درخشانی فارغ التحصیل مدرسه معماری پاریس و مدیرجایزه معماری اقاخان و سخنران ویژه این مراسم بود.
 
وی در بنیاد اقاخان نقش انتخاب معمار برگزیده ای را دارد که هر سه سال یک بار از میان فراماسون ها انتخاب و جایزه 500هزار دلاری بنیاد اقاخان به او تعلق می گیرد.
 
اقاي قاليباف! منتظر اقدام جهادي تان باشيم يا...؟!
 
با آنچه گذشت اقای قالیباف به عنوان شهردار تهران سهامدار عمده و رئیس مجمع این بانک و مدعی مدیریت جهادی و انقلابی است که باید پاسخگوی برخی سوالات به افکار عمومی و خصوصا قشر حزب اللهي باشد که نزد آنان خود را چهره ای جهادی و انقلابی معرفی می کند. لذا خوب است به اين سوالات پاسخ داده شود كه:
 
1- در سال اقتصاد مقاومتی و با علم به شرایط اقتصادی کشور و تنگناها دلیل مشارکت بانک شهر در این سمینار با پرداخت صدها هزار دلار چه بوده است؟
 
2- دلیل پرداخت 700 هزار دلار به یک آژانس وابسته به سازمان ملل که اصولا با هدف حمایت از ساخت مسکن در کشورهای غیربرخوردار فعالیت می کند و معمولا کمک کننده است نه کمک گیرنده چه بوده است؟
 
3-چرا طبق سند پیوست همه مبلغ مستقیم به یو.ان هبیتات پرداخت نشده و طرف قرارداد بانک یک موسسه خصوصی در کانادا به مدیریت رضا پوروزیری است؟درحالیکه یو.ان هبیتات دارای نمایندگی رسمی در وزارت راه و شهرسازی است.
 
4-چرا در برگزاری این سمینار هماهنگی و همکاری با سفارت جمهوری اسلامی در سوییس انجام نشده به شکلی که کمترین اطلاعی در سفارت درخصوص این برنامه وجود نداشته است؟
 
5- دلیل انتخاب زمان سفر در روزهای پایان ماه رمضان و اقامت با هزینه های هنگفت در گران ترین شهر جهان چه بوده است؟
 
6- میزان دقیق کمکها و نحوه مشارکت بانک با یو.ان هبیتات و موسسه متعلق به پوروزیری چگونه بوده است؟
 
7- رقم صحیح هزینه های سفر از جمله هزینه هتل، بلیط هواپیما، حق ماموریت و.. چقدر است؟
 
8-معرف اقای پوروزیری و بنیاد رهبران شهری و معرف فرخ درخشانی و بنیاد اقاخان محلاتی به بانک شهر چه کسانی بوده اند؟
 
9-اگر فرض را بر ان بگيريم كه دبير كل سازمان ملل شخصا از اعضاي هيات مديره بانك شهر تقاضا كرده كه انها نيز در اين سفر و همايش حضور يابند، ايا امكان استفاده از بليط عادي و نه بيزنس كلاس (با فاصله قيمتي دهها ميليوني براي همه اعضا) ميسر نبود؟
 
10. و در پایان اینکه تکلیف پولهای بر باد رفته و مدیران متخلف بانک شهر چیست؟ و چگونه و کی به آن رسیدگی خواهد شد؟
 
در شرایطی که دولت در لبیک به انتظار رهبری و افکار عمومی ، مدیران متخللف بانکی را برکنار می کند باید منتظر ماند و دید مدعیان ولایتمداری و انقلابی گری خصوصا اقای قالیباف با این تخلف اشکار که نمونه از دهها نمونه است چگونه برخورد خواهد کرد؟

 

افزودن نظر جدید