مازنی فعالیت های شورای گفت وگوی ملی را تشریح کرد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اخرین فعالیتهای شورای گفت وگوی ملی را تشریح کرد.

به گزارش امیدنامه به نقل از برنا، «احمد مازنیدر  رابطه با برگزاری جلسات گفتگوی ملی گفت: طبق روال گذشته جلسات خارج از مجلس تحت عنوان شورای گفتگوی ملی همچنان ادامه دارد و به‌رغم اینکه شرایط کرونایی است با رعایت پروتکل بهداشتی و درمانی، جلسات با قوت برگزار می‌شود.

این نماینده سابق مجلس در توضیح اعضای شرکت‌کننده در جلسه اخیر این شورا افزود: اعضای ثابت این جلسات عارف، سیدمحمد صدر (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد، باهنر، ضرغامی و بنده هستند که به صورت منظم در این جلسات شرکت می‌کنیم، البته گاهی اوقات به صورت اقتضائی از افراد دیگر هم دعوت می‌کنیم. به عنوان مثال در آخرین جلسه قبل از انتخابات که دستور جلسه میثاق‌نامه انتخاباتی با تاکید بر منافع ملی بود، از روح‌الامینی به عنوان رئیس وقت خانه احزاب دعوت کردیم و در این جلسه از نظرات او استفاده کردیم.

مازنی در رابطه محورهای این جلسات با توجه به نزدیک شده به ایام انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مبانی گفتگوی ملی که مورد توافق است، شامل قانون اساسی، اندیشه امام خمینی (ره) و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است، لذا روی موضوعات مشترک کار می‌کنیم. تا قبل از برگزاری انتخابات جلسات متعددی برگزار شد که اولین خروجی آن جلسات میثاق‌نامه انتخاباتی با تاکید بر منافع ملی بود که قبل از انتخابات برای احزاب، شورای نگهبان، وزرای ذی‌ربط مثل وزیر کشور و و وزیر اطلاعات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم.

این عضو شورای گفتگوی ملی ادامه داد: در واقع در این جلسات بر روی موضوعات و مسائلی که فارغ از نگاه جناحی، حزبی و سیاسی است و به منافع ملی مربوط می‌شود در 17 بند مسائلی را تحت عنوان میثاق‌نامه ابلاغ کردیم، که این در تاریخ ثبت خواهد شد، اما در مورد اینکه دوستان در ستاد انتخابات کشور، شورای نگهبان، احزاب و خود نامزدها تا چه اندازه این میثاق‌نامه را رعایت کرده باشند، مسئله‌ای است که بعدها مورد تجزیه و تحلیل خواهد گرفت.

مازنی درباره موضوع جلسات شورای گفتکوی ملی بعد از انتخابات اظهار کرد: بعد از انتخابات موضوع اصلی بحث این شورا نقشه راه گفتگوی ملی است که تاکنون طی جلسه در این مورد گفتگو داشتیم و بنابراین شد که در جلسات آینده نقشه راه گفتگوی ملی با تاکید بر اولویت‎های کشور مورد بحث قرار بگیرد. البته همه تلاشِ ما در این جلسات این است که اصل را روی موضوعات اشتراکی و موضوعاتی که می‌تواند همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی کشور را دور هم جمع کند، قرار بدهیم.

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به اینکه در این جلسات در رابطه کاندیداتوری برخی از اعضا نظیر ضرغامی، برای انتخابات 1400 صحبتی شده است؟ اظهار کرد: این قضیه به موضوع جلسه شورای گفتگوی ملی ربطی ندارد، در واقع اینکه کدام یک از اعضا قصد کاندیداتوری دارد و یا خیر، ربطی به شورای گفتگوی ملی ندارد.

مازنی حضور افراد در این جلسات را ملاکی برای آگهی داشتن از قصد آنها برای کاندیداتوری در انتخابات 1400 ندانست و افزود: عارف و دوستان دیگر هم در این جلسات حضور دارند، اطلاع ندارم ممکن است اعضا قصد کاندیداتوری هم داشته باشند اما گفتگوی ملی ربطی به انتخابات به معنای کاندیداتوری ندارد کمااینکه برای مجلس یازدهم، از مجمع گفتگوی ملی که در مجلس برگزار می‌شد اینجانب کاندیدا بودم، البته به غیر از بنده افراد دیگر نظیر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، فرهنگی، حسین‎زاده بحرینی و بسیاری از دوستان که در حال حاضر در مجلس هستند، عضو این شورا بودند.

این چهره اصلاح‌طلب با بیان اینکه «عضویت در شورای گفتگوی ملی ربطی به کاندیدا شدن، ندارد» تصریح کرد: اگر روزی بحث انتخابات 1400، چه انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات شوراها، مطرح شود، شورا ورودی  در کاندیدا شدن افراد نمی‌کند اما از این منظر  که هر فرد از هر جناحی که کاندیدا می‌شود منافع ملی را فدای منافع جناحی نکند، ورود پیدا می‌کند. کما اینکه در انتخابات مجلس یازدهم این موضوعات بحث شد و تبدیل به میثاق‌نامه شد و به همه پیشنهاد شد.

افزودن نظر جدید