مازنی:کمیسیون فرهنگی مجلس از مسئولان درباره احتکار کاغذ و بحران بازار آن گزارش می‌گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نشست مهم کمیسیون متبوعش با سه وزیر تصمیم‌گیر در حوزه کاغذ و رئیس بانک مرکزی برای استماع گزارش آنها، تأکید کرد: نمی‌گذاریم کار مطبوعات به تعطیلی بینجامد.

به گزارش امیدنامه به نقل از خانه ملت ،احمد مازنی با اشاره به بحرانی شدن وضعیت کاغذ و تأثیر منفی آن بر مطبوعات و نشریات، عنوان کرد: ضعف عملکردی در مدیریت بازار کاغذ به مجموعه‌های بازرگانی و اقتصادی و بانک مرکزی مربوط است که این مشکل را نتوانسته‌اند، حل کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری نشستی با حضور مسئولان حوزه کاغذ در کمیسیون فرهنگی، افزود: با توجه به اینکه در گزارشات و اخبار واصله امکان تعطیلی نشریات به گوش رسیده است، روز سه شنبه در نشست کمیسیون فرهنگی از سه وزیر صمت، اقتصادی و امور دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جدید بانک مرکزی دعوت شده در کمیسیون حضور یابند تا گزارشی از وضعیت فعلی و راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی را ارائه دهند.

وی یکی دیگر از مسائل در حوزه کاغذ را بحث احتکار کاغذ دانست و گفت: در این خصوص نیز از مسئولان امر گزارش خواهیم خواست که چرا با وجود ثبت سفارش‌های بالا و واردات کاغذ بسیاری از نشریات و مطبوعات کشور در مقطع کنونی با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اظهار امیدواری از اینکه با هم اندیشی در نشست آتی مشکلی برای روزنامه‌نگارن، ناشران و مردمی که مخاطب نشر و مطبوعات کشور هستند، ایجاد نشود؛ گفت: این قول را به فعالان حوزه اندیشه و قلم به ویژه روزنامه‌نگاران می‌دهم که با همکاری مسئولان ذی‌ربط در دولت مشکلی در این حوزه ایجاد نشود و کار مطبوعات به تعطیلی نینجامد./

 

افزودن نظر جدید