مازنی:مردم منتظرند رئیس‌جمهور مسائل پشت و روی پرده را در مجلس بگوید

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: بد نیست گاهی آقای روحانی سر زده به مجلس بیاید ، مردم انتظار دارند که او مسائل پشت و روی پرده را بگوید.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، حجت الاسلام احمد مازنی درباره سوال نمایندگان از رئیس ‌جمهور گفت: طبق آئین‌نامه رئیس‌جمهور باید بر اساس پروتکل‌های و تشریفات خاصی به مجلس دعوت شود؛ به هرحال ایشان رئیس قوه مجریه و نماینده ملت هستند.

وی ادامه داد: آقای روحانی در یک جلسه غیرعلنی که با سران سه قوه داشتیم، تشریف آوردند و معتقدم اگر بازهم از ایشان دعوت شود ،خواهند آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اعتقاد دارم ارتباط رئیس‌جمهور با نمایندگان کم است، بیان کرد: روسای گذشته همچون مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله هاشمی، سید محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی که نخست وزیر بود در زمان خود بیشتر ارتباط را با مجلس شورای اسلامی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: البته روحانی سبک و سیاق مدیرتی خاص خودش را دارد.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: ممکن است رئیس‌جمهور هر روز به مجلس بیاید اما سوالی مطرح نشود، همان گونه که وزرا به مجلس می‌آیند و با نمایندگان دیدار می‌‌کنند. بسیار خوب است که آقای روحانی با سوال و بی سوال سرزده به خانه ملت بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور می‌تواند از فرصت حضور در مجلس استفاده کند و از آن دست‌های پشت پرده که در بسیاری از سخنرانی‌های خود به زبان می‌آورد صحبت کند، عنوان کرد: آقای روحانی از لحاظ شخصیتی انسانی صریح الهجه است و با صراحت مسائل را بیان می‌کند .

رئیس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: رئیس‌جمهور مشهور به عقلانیت است و جزو نمایندگانی در مجلس بود که مجمع عقلا تشکیل می‌داد، پس اگر احساس کند سخنانی که از پشت تریبون مجلس می‌گوید به ضرر کشور است قطعا با عقلانیتی که دارد آنها را مطرح نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: ملت از رئیس‌جمهور انتظار دارد در پاسخ به سوالات در قد و قامت رئیس دولت سخن بگوید و مسائل و مشکلات پشت و روی پرده را بازگو و نمایندگان را قانع کند.

افزودن نظر جدید