مازنی:رویکرد دولت در خصوص تغییر تیم اقتصادی کابینه مثبت است

رئیس اصلاح‌طلب کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اطلاعاتی که داریم حاکی از آن است که رویکرد دولت هم در خصوص تغییر تیم اقتصادی مثبت است و کمی نگرانی بابت مجلس وجود داشته، که مجلس هم همواره اعلام کرده در این تصمیم از دولت حمایت خواهد کرد.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، احمد مازنی در خصوص نامه‌ای که گفته می‌شود برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب در حمایت از استیضاح روحانی آن را امضا کرده‌اند، گفت: نمایندگان از هر فراکسیون آزادانه حق اظهارنظر دارند اما در فراکسیون امید هیچ گاه از سمت هیچ کس بحث استیضاح روحانی مطرح نبوده است این به این معنا نیست که ما نقد منصفانه‌ای نداریم، اما تاکید می‌کنم نقدمان باید منصفانه باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد:‌ ما به عنوان اصلاح‌طلب در کنار دولت هستیم اما در اصل موضوع که باید نقد هر دو طرف منصفانه باشد تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان در شرایط فعلی باید با دولت و قوه قضائیه تعامل داشته باشند، شرایط را رصد کنند و در جهت حل مشکلات بکوشند، افزود:‌ اینکه در حال حاضر طرح استیضاح رئیس‌جمهور را در شرایط فعلی اقتصادی کشور و اعتراضات مردم مطرح کنیم نه با اندیشه‌های انقلابی و نه با رویکردهای دموکراتیک همخوانی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیاز مبرم به تغییر و ترمیم تیم اقتصادی دولت وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم منصفانه هم نقد کنیم، تیم اقتصادی دولت ناموفق است. بعضی از افراد به صورت فردی و بعضی به صورت تیمی در جهت رفع مشکلات مردم در دولت ناموفق عمل می‌کنند. علی الخصوص رئیس بانک مرکزی که عملکرد مثبتی نداشته است البته توانسته از شیوع تبدیل بانک‌ها به موسسات جلوگیری کند اما در نهایت مشکلات در نظام بانکی منشا مدیریتی دارد.

مازنی ادامه داد: در بعضی موارد هم شاید افراد به صورت فردی موفق عمل کرده باشند اما در قالب تیمی موفقیتی حاصل نشده است و ما انتظار داریم روحانی در جهت تغییر تیم اقتصادی کابینه قدم بردارد. البته اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم حاکی از آن است که دولت هم در خصوص تغییر تیم اقتصادی کابینه قدم برمی‌دارد. البته اطلاعاتی که داریم حاکی از آن است که رویکرد دولت هم در خصوص تغییر تیم اقتصادی مثبت است و کمی نگرانی بابت مجلس وجود داشته، که مجلس هم همواره اعلام کرده در این تصمیم از دولت حمایت خواهد کرد. 

وی در پایان گفت: در مجموع منشا تمام مشکلات فعلی کشور اقتصادی است و معتقدم بخش عظیمی از معضلات فرهنگی کشور ریشه اقتصادی دارد. وقتی دولت 6 دهم بودجه را در اختیار حوزه فرهنگی قرار می‌دهد نشان دهنده آن است که تیم اقتصادی دولت توجهی به حوزه فرهنگ ندارد.

افزودن نظر جدید