مارین لوپن: ماکرون دست به یک عقب‌نشینی تاکتیکی زده است

مارین لوپن رهبر حزب راست افراطی فرانسه از اقدام امانوئل ماکرون در اذعان به اشتباهاتش در سیاستگذاری‌های مالیاتی استقبال کرده اما خاطر نشان کرد که او تمایلی به پذیرفتن "نواقص مسیر سیاسی خود" ندارد و این امتیازات را به عنوان یک "عقب‌نشینی تاکتیکی" داده است.

 

ماکرون و لوپن

 به گزارش اميدنامه ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دوشنبه در سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم این کشو و در پاسخ به اعتراضات وضعیت اضطراری اقتصادی و اجتماعی در کشور اعلام کرد. او همچنین از دولتش خواست تا برخی تدابیر را با هدف حل بحران اجتماعی و اقتصادی این کشور که اخیرا چندین هفته اعتراضات را در پی داشته، اجرا کند. ماکرون در عین حال متعهد شد که به فرار از پرداخت مالیات پایان دهد و این که سران شرکت‌های فرانسوی باید در فرانسه مالیات‌هایشان را پرداخت کنند.

مارین لوپن رهبر حزب موسوم به حزب تجمع ملی در توئیتر نوشت: ماکرون در مواجهه با اعتراضات تدابیر پر اشتباهش در راستای سیاستگذاری مالیاتی را رد می‌کند اما او در عین حال نمی‌خواهد بپذیرد که الگوی مدیریتی او به چالش کشیده شده است. این الگو آکنده از افراطگری در جهانی شدن، رقابت ناعادلانه، تجارت آزاد گسترده و مهاجرت انبوه همراه با تمامی تبعات فرهنگی و اجتماعی آن است. به طور خلاصه ماکرون تنها دست به یک عقب نشینی تاکتیکی زده است.

فرانسه از اواسط ماه نوامبر در واکنش به طرح دولت امانوئل ماکرون برای افزایش مالیات سوخت صحنه اعتراضات شدید و همراه با خشونت و خرابکاری بوده است. اعتراضاتی که آن را جنبش "جلیقه زردها" نامیده‌اند.

افزودن نظر جدید