ماجرای پادرمیانی سلطان قابوس برای آغاز مذاکرات

حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در باره ماجرای نامه کری به ایران و پادرمیانی سلطان قابوس برای آغاز مذاکرات گفت: "ما زمانی پای میز مذاکره رفتیم که آقای کری نامه نوشت و از طریق کشور عمان برای ما فرستاد که آمریکا حقوق ما را در چرخه غنی‌سازی به رسمیت شناخته است. بعد دو ملاقات بین معاونین وزرای خارجه در عمان برگزار شد و بعد سلطان قابوس از طرف آقای اوباما خدمت مقام معظم رهبری آمد و مفاد نامه کری را به آقا عرض کرد. آقا فرمودند به آنها بی‌اعتمادم و سلطان قابوس گفت که یک بار دیگر اعتماد کنید. براین اساس مذاکرات شروع شد".
به گزارش امید به نقل از تسنیم، دبیرکل کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین افزود: براین اساس مذاکرات شروع شد لذا مذاکرات به دلیل فشار تحریم‌ها نبود گرچه آنها تبلیغ می‌کنند و می‌گویند ایران می‌خواست بمب بسازد و ما اجازه ندادیم و انقدر فشار آوردیم تا ایران پای میز مذاکره آمد.


شیخ‌الاسلام در پایان سخنان خود اضافه کرد: ما به هیچ عنوان اجازه بازرسی از مراکز نظامی و امنیتی خود را به آنها نخواهیم داد. ایران کشوری مستقل و آزاد است و زیر بار زور نمی‌رود و اگر آنها هم خواهان توافق نیستند، ما مشکلی نداریم. چراکه ما توانایی اداره کشور با هر شرایطی را داریم اما آنها دیگر توانایی ندارند، ساختار تحریم‌ها را سرپا نگه دارند.

 

افزودن نظر جدید