ماجرای فرصت خواستن وکیل تازه بقایی برای مطالعه پرونده/ اژه‌ای: ۲۰۰ جلد که نیست!

 سخنگوی دستگاه قضایی به درخواست وکیل حمید بقایی برای مطالعه پرونده واکنش نشان داد

به گزارش امیدنامه به نقل از خبرآنلاین؛ خبرنگاری در نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا درباره دادگاه تجدیدنظر بقایی پرسید: وکیل قبلی بقایی محکوم به حبس شده است به وکیل جدید او هم فرصت مطالعه پرونده داده نشد و دادگاه به سرعت برگزار شد

محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: وکیل او، پرونده را مطالعه کرده است. اگر یک نفر وکیل داشت و به هر دلیلی وکیل را عزل کرد یا وکیل کنار رفت. حالا باید دو سه ماه باید به وکیل جدید وقت داد؟

او گفت: آیا این سوءاستفاده نیست؟ وکیل بعدی بیاید و بگوید به من هم وقت بدهید. اینها که می گویند در پرونده هیچی نیست. اگر هیچی نیست که دفاع نمی خواهد. او بیش از یک وکیل داشته و مدتها آمده اند و پرونده را خوانده اند و لایحه دفاعیه داده اند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: این پرونده ها 100 یا 200 جلد نیست. فرضا پرونده بابک زنجانی بسیار بزرگ بود یا پرونده هایی 15 هزار شاکی دارد ولی پرونده های اینطوری چقدر فرصت برای مطالعه می خواهد؟ اگر جلسات دادگاه را نزدیک به هم بگذارند، اعتراض می شود اگر دور بگذارند اعتراض می شود. باید دید تشخیص قاضی چیست. الان ۷ جلسه تشکیل شده و اظهارات او را شنیده اند باز هم گفته فرصت بدهید لایحه تکمیلی کتبی بدهم باز هم به او فرصت داده شد. من هم از کسی در این پرونده شاکی نبودم.

افزودن نظر جدید