لغو برخی تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا علیه ایران

نیویورک تایمز گزارش داد که دولت آمریکا روز سه شنبه محدودیت‌های درازمدت برای فعالیت‌های انسان‌دوستانه و حاکی از حسن نیت بین ایران و آمریکا از جمله تبادل ورزشکاران را لغو کرد؛ این دومین باری است که دولت آمریکا در سال جاری تحریم‌های خود علیه ایران را لغو می‌کند و در حالی انجام می‌شود که رییس‌جمهور ایران تمایل خود برای بهبود روابط را نشان داده است.

به گزارش امید به نقل از ایسنا،دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا که ناظر بر تحریم‌های ایران است روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روند کارهای اداری برای لغو تحریم‌ها را کاهش داده است تا ارایه خدمات بهداشتی، امداد رسانی، محافظت از حیات وحش و پروژه‌های حقوق بشری به ایران را تسریع بخشد.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز"فعالیت‌های مرتبط با مسابقات و مراسم ورزشی، حمایت از بازیکنان ورزشی، مربیگری، داوری، آموزش و بسیاری فعالیت‌های دیگر" نیز مجاز شده‌اند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این اقدام که الزامات مستثنی شدن از تحریم‌ها به صورت مورد به مورد را حذف می‌کند، نشانه "تعهد دولت (آمریکا) به تقویت روابط بین مردم آمریکا و ایران" است.

گروه‌های حامی این اقدامات از این گام استقبال کردند. شورای ملی ایران- آمریکا که با تحریم‌ها مخالف است گفت که سالها تلاش کرده است محدودیت‌ها روی کمک‌های انسان دوستانه و تبادلات ورزشی لغو شوند.

وزارت خزانه داری آمریکا در ماه مه سال گذشته تحریم‌ها علیه شرکت‌هایی که فناوری‌های ارتباطی شخصی را به ایرانیان می‌فروشند، لغو کرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید