لذتی که کوچک‌زاده از خشونت می‌برد

نماینده مردم تهران در اعتراض به تذکر کوچک‌زاده گفت: بنده در نطقم درخواست کردم به موضوع فتنه پایان داده شود و همه افراد دخیل در فتنه به صورت عادلانه محاکمه شوند اما نمی‌دانم آقای کوچک‌زاده از طرح مباحث خشونت آمیز چه لذتی می‌برد.

به گزارش امید به نقل از ایسنا، علی مطهری در تذکری گفت: بنده در نطقم به قضات و مستقل نبودن آنان هیچ اشاره‌ای نداشته‌ام بلکه به مدیریت قوه قضاییه انتقاد کردم و خواستار استقلال بیشتر رییس این قوه شدم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در نطقم خواستار حل و پایان دادن به موضوع فتنه و پایان دادن به این مساله شدم.

وی تاکید کرد: اگر به عنوان نماینده حق طرح این مسائل را نداشته باشم که استقلال قوه مقننه زیر سوال می‌رود. بنده نمی‌دانم آقای کوچک‌زاده چه لذتی از خشونت می‌برد؟

محمدرضا باهنر در واکنش به این تذکر، گفت: بالاخره مباحثی توسط آقای مطهری مطرح شد که شاید انتقاداتی به آن وارد باشد ولی حالا باید بررسی شود که نطق مجرمانه بوده است یا خیر؟

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به جرم نباید باعث شود افراد از بیان حرف‌های عادی‌شان محروم شوند، گفت: دادستان برای مجرمانه بودن یا نبودن نطق مطهری کارش را آغاز کرده است و مجلس نیز در هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان این موضوع را آغاز کرده است.

باهنر تصریح کرد: به طور مثال نماینده می‌تواند در خصوص عملکرد وزیر صحبت کند ولی اگر اتهامی به وزیر زد جرم شکل گرفته و باید به این جرم در دادگاه رسیدگی شود.

وی افزود: اما نطق مطهری باید بررسی شود که آیا اتهام مجرمانه‌ای در این نطق به کسی زده شده یا خیر؟

افزودن نظر جدید