قول رئیس قوه قضاییه برای پیگیری پرونده خاتمی/ شورای نگهبان اعلام کرد شکایتی از خاتمی نداشته و نخواهد داشت

یک عضو فراکسیون امید با اشاره به پرونده محمدرضا خاتمی و حمایت این فراکسیون از وی گفت: تجربه ثابت کرده اگر در این گونه مسائل مانند آقای خاتمی، بیانیه داده شود، ممکن است در تجدید نظر ۵ سال در نظر گرفته شود.

به گزارش اميدنامه به نقل از برنا، «جلال میرزایی»، عضو فراکسیون امید در مجلس، در خصوص پیگیری‌های فراکسیون امید درباره پرونده محمدرضا خاتمی و اختلاف نظر درباره انتشار نامه در این خصوص گفت: یکی از گرایش‌ها این بود که بیانیه بدهیم. من مخالف نوشتن نامه بودم به این علت که درست است، اتفاقاتی در سال ۸۸ افتاد اما بهتر است مانند کشورهای دیگر این موضوع را مدیریت و جمع کنیم. ادامه دادن این موضوع به مصلحت کشور، نظام و مردم نیست و باید این مسائل حل شود.

این عضو کمیسیون انرژی در ادامه افزود: به عنوان یک اصلاح‌طلب می‌گویم این مسئله باید جمع شود نه آنطرفی‌ها برایش مراسم بگیرند و نه ما به آن بپردازیم. همه نگاه‌مان به آینده باشد. آقای عارف در خصوص پرونده خاتمی با آقای رئیسی صحبت کرده بود و رئیس قوه قضاییه قول پیگیری دادند؛ ضمن اینکه شورای نگهبان هم گفته شکایتی از خاتمی نکرده‌ایم و شکایتی هم نداریم.

میرزایی گفت: تجربه ثابت کرده اگر در این گونه مسائل مانند آقای خاتمی، بیانیه داده شود، ممکن است در تجدید نظر ۵ سال در نظر گرفته شود و دوران محکومیت افزایش یابد. باید عقلانی تصمیم بگیریم زیرا نمی‌توانیم  احساساتی رفتار کنیم.

او در خصوص نامه برخی اعضای فراکسیون گفت: نامه دیگر نوشته نشد و به نظر می‌رسد منتفی شده است. اراده‌ای در این خصوص وجود دارد. آقای عارف پیگیر این موضوع است و به نظر می‌رسد در این باره مجددا با مقامات عالی قضایی در قوه قضائیه مذاکره کند.

این عضو فراکسیون امید افزود: زمینه برای حل این موضوع وجود دارد و نوشتن نامه دیگر در دستور کار نیست.

 

افزودن نظر جدید