قرائتی: پخش اذان از صدا و سیما انحصاری نباشد

ییس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه در جهان اسلام یک سبک مشخص اذان نداریم، گفت: متاسفانه پخش اذان از صداو سیما منحصر به چند موذن است و باید این رویه اصلاح شود.

به گزارش امید به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در گردهمایی روحانیون رسانه ملی درمورد وظایف مبلغان دینی اظهار کرد: نباید روحانیون به پشت میز نشینی عادت کنند.

رییس ستاد اقامه نماز گفت: اگر هر روحانی در یک مدرسه پیش نماز باشد، بهتر می تواند وظایف مبلغی خویش را انجام دهد.

وی با تاکید بر کار تحقیقاتی میدانی در مدارس افزود: روحانیون در جمع جوانان از نزدیک می توانند شبهاتی را که در جامعه است را درک کنند.

قرائتی با انتقاد از برخی روحانیون که فقط در اداره ها و نهادها پشت میز می نشینند، خاطرنشان کرد: این عملکرد ها سبب می شود که مبلغان دین نبض جامعه را در دست نداشته باشند.

وی با تاکید بر تامل بیشتر روحانیون به قرآن و نهج البلاغه یادآور شد: متاسفانه هم اکنون دوری از قرآن یکی از مشکلاتی بشمار می رود که جامعه با آن دست برگریبان است.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار کرد: باید روحانیون در محتوای تمامی برنامه های صداوسیما مشارکت فعال و سازنده داشته باشند.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه تلویزیونی نسیم گفت: باید کاری کرد که خنده حلال در برنامه های این شبکه ترویج یابد و این نیز با سخنان حکیمانه امکان پذیر است و گرنه تمسخر قومیت ها و زبان های گوناگون، خنده حرام به شمار می رود.

افزودن نظر جدید