فلاحت‌پیشه:اصولگرایان‌‌ نمی‌توانند با مردم‌‌ به‌ زبان‌ نرم‌‌ سخن‌ بگویند

حشمت‎الله فلاحت‌پیشه انتخابات ریاست جمهوری اخیر را نشانگر بلوغ سیاسی مردم ایران خواند که موضوعاتی که تا چند سال پیش مطرح می‌شد مانند تحریم انتخابات و ... را از فرهنگ سیاسی مردم پاک کرده است.

به گزارش امیدنامه به نقل از خبرآنلاین،نماینده مردم اسلام آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با بیان اینکه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری علیرغم فراز و فرودهایی که داشت نتیجه فرح بخشی را رقم زد، گفت: این فرح‌بخشی حضور مردم بود که مولفه های قدرت را ایجاد کرد. مسئله‎ای که کشورهای عربی با حاتم بخشی به آمریکا نتوانستند آن را به دست بیاورند و از همین منظر دولت منتخب می تواند با یک پشتوانه عظیم در عرصه بین المللی به پیش رود.

این نماینده اصولگرای مجلس با انتقاد از عملکرد اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان نشان دادند هنوز نمی توانند با زبان نرم با مردم سخن بگویند و هنوز دغدغه های مردم را درک نکردند. عملا در حوزه های نرم مانند هنر و دانشگاه افرادی پیشقراول اصولگرایان شدند که بیشتر تفنگدار هستند و اصلا زبان نرم بلد نبودند و بیشتر با زبان تهدید و تخریب می خواستند رای جمع کنند.

وی افزود: آقای رئیسی هرچند شخصیت آرامی دارد اما قربانی بخشی از اطرافیانش شد. افرادی که نمی دانند با حوزه اجتماعی باید با زبان نرم سخن گفت و این مشکلی است که هنوز در میان اصولگرایان مرتفع نشد است.

چطور رای روحانی 7 درصد رشد کرد؟
فلاحت‎پیشه با اشاره به انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور گفت: هرچند در حوزه اقتصادی نقاط ضعفی در دولت یازدهم مشاهده می شد اما روحانی سعی کرد با طرح مباحث سیاسی و فرهنگی و مانور دادن بر مسائل سیاسی و اجتماعی مجموعه ای از آرا را بدست آورد و  آن بخش از آرایی را که به دلیل عملکرد دولت در حوزه اقتصادی ریزش کرده بود از حوزه های دیگر جبران شد و ۷ درصد رای بیشتر از دوره گذشته کسب کند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: این انتخابات درس های زیادی داشت؛ اول آنکه مردم با وجود گلایه ها و نقدهایی که نسبت به نظام داشتند؛ در انتخابات حضور پیدا کردند و ارزش رای‌شان را می دانند و به دنیایی که به شدت متلاطم و ناامن است نقد و نظر خود را از طریق رای هایشان نشان دادند.

او افزود: درس دوم انتخابات این بود که باید به حاشیه سازی ها، توهین ها و تخریب ها برای همیشه پایان داد. حتما در دور بعد اگر کسی توانست از فیلترهای موجود عبور کند و به عنوان کاندیدا مطرح شود، نباید اجازه داد که تخریب و توهین جریان پیدا کند.

 فلاحت‎پیشه گفت: کارنامه تلخ این انتخابات مربوط به بخشی از مناظرات است که کاندیداها به یکدیگر تهمت می زدند؛ البته مردم نشان دادند این تهمت ها و توهین ها برای آنها اهمیتی ندارد و آنها در پس ذهن خود تنها دغدغه کشور دارند. بر همین اساس است که به جد معتقدم باید دولت آقای روحانی قدر این مردم را بداند. چه آنان که به او رای دادند و چه ۱۵ میلیونی که با دغدغه اقتصادی رای خود را به نام آقای رییسی در صندوق انداختند.

رای مردم آگاهانه بود

نماینده مردم اسلام آباد غرب در پاسخ به این سوال که علیرغم گذشته در این دوره از انتخابات مردم به وعده های یارانه دست رد زدند گفت: من معتقدم مردم در این دوره از انتخابات آگاهانه تر شرکت کردند و نشان دادند کاملا عاقلانه رای دادند. به گونه ای که نه گرفتار حاشیه سازی ها شدند و نه وعده های فرا برنامه را پذیرفتند.

فلاحت‌پیشه در پاسخ به این سوال که آیا مردم به شخص رای دادند یا به راه؟، گفت: همانطور که گفتم مجموعه ای از عوامل در این رای موثر بود. نکته اول اینکه مردم  نشاط سیاسی داشتند و جامعه ای با نشاط می خواستند و آقای روحانی را فردی دیدند که می تواند این امر را محقق سازد. علاوه بر آن، هرچند هیچ یک از اعضای کابینه از عملکرد خود دفاعی نکردند اما وقتی شرایط گذشته را باز کردند مردم نگران شدند. به هر صورت این یک واقعیت است که مردم می خواهند جامعه ای با نشاط داشته باشند. البته آقای روحانی باید بداند که لازمه نشاط تامین حداقل های اقتصادی است.

اولویت‌های دولت

نماینده مردم اسلام آباد غرب در پاسخ به این سوال که دولت دوازدهم باید چه اولویت هایی را در راس کار خود قرار دهد، گفت: دولت منتخب باید فضای قانونمندی در حوزه سیاسی ایجاد کرده و رفع مسایل و مشکلات اقتصادی را مهمترین اولویت خود قرار دهد؛ مسئله ای که می تواند مردم را به آینده امیدوار کند.

او گفت: دولت بجای گرفتار شدن به مسائل عزل و نصبی و مدیریتی، تلاش کند حداکثر بسیج نیروها را صورت دهد تا در این 4 سال بتواند اهداف توسعه ای در سند چشم انداز را محقق کند.

افزودن نظر جدید