فرمانده انصار: به تذکر زبانی اکتفا نمی‌کنیم

«انصار حزب‌الله» که هفته گذشته اعلام کرد فعلا از حضور سازمانی در خیابان‌ها برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر صرفنظر کرده، همچنان پروژه جذب و آموزش نیروهای داوطلب را ادامه می‌دهد.

به گزارش امید به نقل از شرق،این تشکل که اخیرا بر دامنه فعالیت خود افزوده، در جریان اطلاعیه‌های قبلی خود دو شماره «پیامک» برای ثبت‌نام نیروهای داوطلب اعلام کرده بود و در مرحله جدید از خانم‌هایی که با ارسال «یازینب» و آقایانی که با ارسال «یاحسین» به سامانه پیام‌کوتاه «انصار» اعلام آمادگی کرده بودند، دعوت کرد تا برای شرکت در جلسه توجیهی به مسجد امام‌صادق(ع)، واقع در میدان فلسطین حضور یابند.

زمان این نشست، ساعت 4 تا 6 بعدازظهر روز چهارشنبه بود و سخنرانان هم حجت‌الاسلام دهقانی، استاد دانشگاه امام‌صادق، و مهندس تقوی، کارشناس ارشد تفسیر قرآن معرفی شده بودند. در حالی‌که جمعیتی کمتر از 100نفر به مسجد آمده بود و در میان این جمعیت نزدیک به 30نفر خانم‌ و بقیه آقایان بودند، کلاس توجیهی تشکلی که قبلا گفته شده بود در مرحله اول چهارهزارنفر شامل سه‌هزارخانم و هزارآقا را آموزش داده، شروع شد.

حجت‌الاسلام دهقانی از آیات قرآنی درباره امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت و مهندس تقوی که در ابتدای جلسه به حاضران توضیح داد چهره‌اش کم‌سن‌وسال‌تر از سن واقعی‌اش به‌نظر می‌رسد و از همه خواست تا به حرف‌هایش گوش کنند نیز، بر واجب و لازم‌بودن فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تاکید کرد.

حاضران جلسه نیز که غالبا کمتر از 30سال داشتند در ضمن این سخنرانی از همسان‌سازی دوره فعلی با دوران جنگ و لزوم اقدامات جهادی شنیدند و پس از این سخنرانی‌ها هم عبدالحمید محتشم، رییس تشکل «انصار حزب‌الله» در سخنانی کوتاه خطاب به حاضران گفت: «ما سه‌برنامه داریم که در سه‌بخش انجام خواهد شد. بخش اول آن شامل امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مسوولان می‌شود که گروهی معین به سراغ مسوولان مربوطه می‌روند و آنچه که بر گردن مسوولان است را به آنها امر می‌کنند و چنانچه کج‌روی کنند، نهی موکد می‌کنند که نباید اینگونه باشد چرا که شما کارگزار حکومت اسلامی هستید.

بخش دوم شامل اماکن است که هماهنگی‌های لازم آن انجام شده و قرار است با همکاری و هماهنگی با ماموران انتظامی صورت گیرد که آنها نیز از این موضوع استقبال کرده‌اند. بحث آموزش در یک‌روز است که سه‌تا دوساعت برگزار خواهد شد و استادان آن مشخص و برنامه‌های آموزشی آن نیز مدون شده است.» وی سومین بخش فعالیت این تشکل را حوزه میدانی عنوان کرد و گفت: «باید سعی کنیم هرچه‌بیشتر در این عرصه حضور داشته باشیم و قبل از آن کلاس‌های آموزشی و سازماندهی لازم انجام شده باشد.

البته خواهران در حال حاضر مشغول هستند و انجام وظیفه می‌کنند و انشاءالله ما هم بتوانیم با توان بیشتری کار را به پیش بریم.» محتشم با تاکید بر اینکه «ما تنها به تذکر زبانی اکتفا نمی‌کنیم»، گفت: «کارهای دیگری هم اگر لازم باشد برای مهار این قضیه انجام می‌دهیم تا تغییر روشی صورت گیرد.» محتشم همچنین با بیان اینکه«ما اولین گروه یا آخرین گروه نیستیم که داریم این کار را می‌کنیم و قبل از ما دیگران تحت نام‌های مختلف این کار را کرده‌اند»، گفت: «تمایز این‌بار با بارز‌های قبل این است که این‌بار بتوانیم همزمان که دوستان کار تذکر را انجام می‌دهند عده‌ای دیگر کار ستادی انجام دهند و نتیجه کار را جمع‌بندی کنیم تا بتوانیم به آنهایی که باید حالی کنیم، حالی بکنیم که بابا جمع کن این بساط‌رو!»

وی در پاسخ به این نقد که شما به معلول چسبیده‌اید، گفت: «ما که در مقابل نص و دستور قرآن نمی‌توانیم اجتهاد شخصی کنیم. باید با معلول برخورد کرد برخورد همگانی.» این در حالی است که حجت‌الاسلام طائب، رییس قرارگاه عمار روز سه‌شنبه اقدام عملی انصار بدون مجوز را حرام دانسته بود. وزارت کشور نیز با هرگونه اقدام بدون مجوز مخالفت کرده بود.

دیدگاه‌ها

احسنت به انصار حزب الله عزیز . حقا که دوران فعلی دوران امر به معروف و نهی از منکر استو نباید این واجب روی زمین بماند. یک عده تندرو زمانی که نیازی به اینکار نبود و هم وضعیت حجاب و پوشش در حد خوبی بود و هم سایر جرائم کمتر بود در دوره محمد خاتمی و هاشمی با اقدامات غیر معقول به قول خودشون اقدام به نهی از منکر می کردند و دولت مردان هیچ کاری هم با اونها نداشتند. الان همونها راو میبینی که در شرایطی که امر به معروف و نهی از منکر ضروریست میگن نکنید. روایت داریم از معصوم که: نادان را یا در کندروی میبینی و یا در تند روی.

افزودن نظر جدید