فرجي‌دانا: انتصاب توفيقي و ميلي‌منفرد قانوني است، آن را نقض نمي‌كنيم

وزیر علوم تاکید کرد:انتصاب توفيقي و ميلي‌منفرد قانوني است، آن را نقض نمي‌كنيم.

به گزارش امید به نقل از اعتماد، رضا فرجي‌دانا  در پاسخ به سوالی  مبني بر اينكه در اين مدت جمعي از نمايندگان تندروي بهارستان به شما براي انتصاب ميلي منفرد و توفيقي خرده مي‌گيرند كه چرا آنها را كه پيش‌تر از سوي روحاني به عنوان وزير پيشنهادي وزارت علوم به مجلس معرفي شدند اما به خاطر بحث‌هاي حاشيه نتوانستند راي اعتماد بگيرند در وزارت علوم انتصاب كرديد و مي‌خواهند كه شما اين مديران را به دليل وابستگي و نزديكي‌شان به برخي سران اصلاح‌طلب عزل كنيد، با اين مقدمه آيا شما حتي با اجرايي شدن تهديدشان به استيضاح همچنان از توفيقي و ميلي منفرد حمايت مي‌كنيد آيا ممكن است با فشار مجلس اين انتصاب‌ها لغو شود، گفت: آنچه بر اساس اختيارات و طي مراحل قانوني انجام شده است را نقض نخواهيم كرد. وي با بيان اينكه در اين باره سوءتفاهم‌هايي به وجود آمده كه باعث تكدر خاطر برخي نمايندگان شده است، اظهار كرد: در حال رفع اين سوءتفاهم‌ها با توجه به همكاري مشترك مجلس و دولت هستيم كه اميدواريم بيش از پيش بتوانيم از حضور اين عزيزان بهره بگيريم. فرجي‌دانا همچنين در ادامه در پاسخ به سوالي درباره انتقادهاي مطرح شده درباره هداياي پژوهشگران برگزيده كه از سوي رييس‌جمهور مورد قدرداني قرار گفتند، اظهار كرد: در شرايط ويژه‌يي قرار داريم و همگي بايد با درك اين شرايط يكديگر را به صبر دعوت و ترغيب كنيم.

وي با بيان اينكه پس از برگزاري مراسم از كانال‌هاي مختلفي انتقادات مطرح شده درباره جوايز اهدايي به پژوهشگران را دريافت كردم و از اين موضوع متاسفم افزود: مطمئن هستم پژوهشگران ما كه سال‌ها براي دستيابي به يك دستاورد پژوهشي تلاش مي‌كنند كم يا زياد بودن مبلغ جايزه برايشان اهميت ندارد اگرچه ما هم بايد تلاش كنيم در شأن آنها ميزان اين هدايا را افزايش دهيم.

وزير علوم در پاسخ به سوال ديگري درباره سخنان اخير برخي نمايندگان مجلس درباره دانشجويان ستاره‌دار كه درباره آنها قانون اجرا نشده است تصريح كرد: دانشجويان محروم از تحصيل محروميت شان در زمان ما نبوده است. وزارتخانه در پاسخ به شكايات دريافتي آن را به هيات مركزي گزينش ارائه مي‌دهد و احكام مشخصي درباره رسيدگي به اين موضوع داده شده است.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به اين سوال كه اخيرا ليستي از اساتيد بازنشسته شده منتشر شده است كه خواهان بازگشت به تدريس هستند خاطرنشان كرد: رسيدگي به وضعيت استاداني كه نسبت به بازنشستگي پيش از موعد اعتراض داشتند در زمان آقاي توفيقي به كارگروهي در وزارت علوم واگذار شده است.

افزودن نظر جدید