فاضل میبدی: رفتار خشن تندرو ها برای اصلاح حجاب جواب نداده است

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با توجه اتفاقات اخیر اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر بحث بلاغ است در امر به معروف باید فقط تذکر لسانی داد و دخالت در حریم شخصی افراد باید با حکم دادگاه باشد. قتل های زنجیره ای که اتفاق افتاد همه آنرا محکوم کردند چون کسی حق ندارد ضرب و جرحی به اسم امر و نهی بکند. بی حجابی را فقط باید تذکر لسانی داد آنهم زمانی که مطمئن باشیم تذکر جواب می دهد ولی نباید کسی را ملزم به انجام کاری کرد.

به گزارش امید به نقل از روزنو،محمد تقی فاضل میبدی  با اشاره به اسید پاشی های اخیر اصفهان گفت: کسانی که دارند به اسم امر معروف این برخورد خشن را می کنند این خودش منکر تر از هر منکری است. این نوع برخوردها از روی غیرت دینی نیست و عده ای می خواهند نتیجه سیاسی بگیرند و دولت حاکم را به چالش بکشند.

وی ادامه داد: جریان خودسری که از اول انقلاب وجود داشت می خواهند با دولتی که بر خلاف خواست آنان است مبارزه کنند.

وی در ادامه اشاره کرد: حتی در جایی هم که ایت الله مصباح یزدی از تند رو ها حمایت می کند به دلیل غیرت دینی وی نیست و سیاسی کاری است و گرنه چرا در گذشته وقتی مجاهدین مردم بی گناه و افراد نخبه انقلاب را شهید می کردند و هیچ موضعی نمی گرفتند و بعد ها در مقابل فساد های مالی بزرگ دولت قبل جبهه نمی گرفتند.

فاضل میبدی اذعان کرد: در کشوری که رهبری انقلاب، ریاست جمهوری ،مجلس و قوه قضاییه وجود دارد نیازی به وجود نیروهای خودسر نیست  اگر می خواهند در سطح جامعه حضور داشته باشند اینجور بی شناسنامه نمی شود اصلا اینگونه فعالیت کردن انها غیر شرعی و غیر قانونی است.

میبدی در ادامه گفت: منکر چیزی است که جامعه را رو به نابودی میبرد و وقتی می گوییم مردم در برابر حاکمان خود صدایشان را بلند کنند منظور اینست که مشکلات اقتصادی و سوء استفاده از بیت المال و اختلاس ها را فریاد بزنند اینها که جامعه را رو به نابودی می کشاند  و در حکم منکر است شما کل نامه های امام علی را بخوانید تمام نگرانی امیر المومنین فقر و سوء استفاده دولتی ها بود هیج کجا به بیرون بودن بی حجابی زنی اشاره نکرده است.

وی اضافه کرد: با ظلم است که جامعه رو به تباهی می برد و باید امر به معروف و نهی از منکر متوجه ظلم باشد و هیچ ظلمی بزرگتر از ظلم اقتصادی که در دولت قبل علیه مردم روا شده بود نیست.

وی در خاتمه گفت: تا به حال رفتار خشن تندرو ها برای اصلاح حجاب جواب نداده و از الان به بعد هم جواب نمی دهد پس بهتر است راهکار اشتباه خود را کنار بگذارند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید