غفوری فرد:فضای بین اصولگرایان غیرشفاف است

نامه نیوز نوشت: گوشه دنج شورایعالی انقلاب فرهنگی، همانجایی است که حسن غفوری فرد، مردی که در کارنامه سیاسی اش از استانداری دولت شهید رجایی و وزارت دولت میرحسین تا معاونت دولت سازندگی و مشاورت دولت اصلاحات و نمایندگی مجلس نوشته شده است آرام گرفته است. دور از دغدغه‌های سیاسی برایمان از دوران انقلاب گفت که دانشجویی در آمریکا بود و فعالیت انقلابی می کرد، تا بعدها که به ایران آمد و خیلی زود ردای سیاست را با استانداری خراسان بزرگ بر تن کرد.

به گزارش امید، بخش هایی از این گفت‌وگو با حسن غفوری فرد:

-زمانی افرادی مثل بهزاد نبوی به ما می گفتند طرفدار اسلام آمریکایی هستید، ولی الان آنها دم از رابطه با آمریکا می زنند. بین اصولگرایان هم متاسفانه اختلافات زیادی است. عقلای اصولگرا آنقدر موضع تندی نسبت به آقای هاشمی ندارند که برخی تشکل ها مانند حزب پایداری دارند.

-آقای هاشمی رفسنجانی الان با حکم مقام معظم رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند، بنابراین نمی‌توان گفت که ایشان مخالف رهبری هستند. کسانی که رهبری را قبول دارند باید به حکم ایشان اطمینان کنند.

-هاشمی به هیچ وجه با رهبری زاویه ندارد و خیلی خیلی از ایشان دفاع می کنند. چند هفته گذشته با ایشان جلسه‌ای داشتیم و ایشان بیان کردند؛ تصور اینکه ایران بدون این رهبری باشد، امکان ندارد، می گفتند تصور اینکه این کشور بدون این رهبری باشد محال است. ایشان خیلی خیلی از رهبری دفاع می کردند و از سخنان رهبری در مورد رأی مردم حق‌الناس است، تفسیر بسیار زیبایی داشتند که رهبری با چه بینش و آگاهی‌ای به آن جنبه شرعی داده‌اند.

-بنابراین آقای هاشمی رفسنجانی نه تنها مخالف رهبری نیستند بلکه به نظر من در کشور حامی قوی‌تری از آقای هاشمی برای رهبری نمی یابم، حامی حقیقی و نه حامی حرفی. حامی که در عمل از ایشان حمایت می کنند و سخنان ایشان را تفسیر و بیان کند.

-متأسفانه فضای میان اصولگرایان غیرشفاف است، مثلا در انتخابات مجلس نهم جبهه پیروان خط امام و جبهه پایداری رودروی هم ایستادند، این نشان می دهد که فضای بین اصولگرایان شفاف نیست. متاسفانه آقای مهدوی‌کنی که نقش بسیار بسیار مؤثری داشتند به رحمت خدا رفتند، افرادی مثل مرحوم عسگراولادی و مرحوم پرورش هم که نقش اساسی داشتند به رحمت خدا رفتند. اینها خسارت هایی است که به اصولگرایان وارد شد. البته الان آقای باهنر هم هستند ولی بالاخره نقش شیخوخیت و بیان آقای عسگراولادی آرامشی خاص داشت.

-آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز به دلیل تخریب‌هایی که علیه‌شان صورت گرفته است، محوریت اصلی در جریان اصولگرا را از دست داده‌اند. اصلاح‌طلبان در مجلس ششم ایشان را بسیار تخریب کردند و با تخریب چنین شخصیتی به انقلاب لطمه وارد شد. البته بعدا هم پشیمان شدند ولی بهرحال این تخریب ها برای انقلاب گران تمام شد.

-تلاش همه ما این بود که آقای خاتمی رئیس‌جمهور نشود، خود آقای خاتمی هم می دانست. یقین داشتیم که ایشان رئیس‌جمهور نمی‌شوند. یک نفر در کوه من را دید گفت آقا من یک میلیون تومان از شما طلبکارم گفتم برای چی؟ گفت شما گفتید من یک میلیون تومان شرط می بندم که آقای ناطق نوری رییس جمهور می شود. حتی آقای خزعلی، از علمای تهران شب انتخابات سخنرانی کردند و گفتند که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آقای ری‌شهری نیم درصد، آقای خاتمی یک و نیم درصد و آقای ناطق 65 درصد آرا را به خود اختصاص می‌دهند.

افزودن نظر جدید